Nesten det siste jeg tenker på når største eier flagger over 20% eierskap og har hatt et forrykende tempo med å kjøpe siste tid…satt på spissen i et marked kjøper noen og da må noen selge.
Tar følge med Briarwood og kjøper mer.
Fylte på jeg og. Ikke nok til flaggmld da…
Haha, jeg er klar over det. Kanskje Lannebo har ikke samme troen som Briarwood, eller så er de ikke glad i penger, hva vet jeg.
Jeg hadde uansett likt det bedre om Briarwood hadde kjøpt sine fem siste prosent på den åpne markedsplassen. Men meg om det.
Stol på Investtech! Kjøp når de sier selg!
…God helg!
Om ikke annet så fikk ihvertfall robotene kjørt seg den siste halvtimen i dag.
Da satser vi vel på Cevira godkjenning kommende fredag slik at de går i fullstendig meltdown😂
Har fulgt litt med på 230078 som forsvant fra lista ca 5.feb. Denne er heller ikke godkjent ennå, men på Cmoney tipper de slutten av feb eller i mars (tidlig mars?). Tipper Cevira-godkjenning bør være rundt samme tid.
Siden medianen er høyere enn gjennomsnittet så er det vel liten sjanse for at dette trekker ut i tid.
En slik distribusjon passer bra med en FIFO-prosess der man gjør seg ferdig med ting hvis det ikke er helt spesielt, og tror ikke det oppstår med Cevira siden normalt er det aller mest safety ting som er en “show-stopper” i NDA-prosessen, ca 3 ganger så mye som effektivitet-saker, og iom at virkestoffet hexylaminolevulinat har vært på markedet siden 2000 (HAL er også virkestoff i Hexvix) anser jeg det som lite trolig.
Det ble så rolig her på tråden. Er det den berømte stille foran stormen kanskje?
Xu Ying, Chief Business Officer of Yahong Pharmaceuticals: Accelerate the implementation of non-invasive treatment plans for cervical precancerous lesions and help build a fertility-friendly society | Voices from the Two Sessions
Cervical cancer prevention and control is the key to a healthy ChinaThe key link of the construction, the current HPV vaccination rate and cervical cancer screening coverage rate in my country have achieved good interim results, but the trend of cervical precancerous lesions occurring at a younger age is significant. Under the new demographic situation in my country, it is urgent to promote non-invasive treatment technology to protect women’s fertility and achieve the dual goals of building a fertility-friendly society and preventing and controlling cervical cancer. On the occasion of the two sessions of the National People’s Congress, the China Times specially planned a proposal collection activity with the theme of “Towards ‘New’ and Improving ‘Quality’”, gathering the insights of many industry leaders to jointly diagnose the future development of the big health industry.
Xu Ying, Chief Commercial Officer of Yahong Pharmaceuticals, suggested that the first step is to accelerate the approval and implementation of non-invasive innovative technologies .The National Development and Reform Commission has issued relevant policy documents, such as the National Development and Reform Commission’s …
Xu Ying said that it is necessary to speed up the access to the national medical insurance catalog. For innovative drugs that reflect multiple values such as fertility-friendly, the value of fertility protection should be added as a bonus item, and appropriate policy preferences should be given when they are included in the medical insurance.
Xu Ying also stressed the need to improve accessibility to treatment in low-resource areas. Focusing on the goal of “eliminating” cervical cancer, the scope of assistance will be expanded from cervical cancer treatment to cervical precancerous lesions. At the same time, the “screening and treatment” strategy will be adopted for high-risk subjects screened out, and treatment technologies that are simple to operate and suitable for use in low-resource areas will be widely promoted to achieve prevention and control goals.
I siste episode av podcasten Aksjesladder så sa Svend Egil Larsen at han hadde kjøpt Photocure da det ryktes at markedsgodkjennelse for Cevira ville komme den 5. mars.
Enormt nivå. Jaja, bedre med oppmerksomhet som må rettes enn ingen oppmerksomhet.
Du får ta det for hva det er, dette er en dag/swing trader, så det betyr ikke nødvendigvis at han tror det kommer godkjenning, men at han tror markedet kan potensielt tro at det kan komme noe på onsdag. Mye tyder på at de nærmer seg.
Reclassification Petition from Karl Storz SE and Co KG
- Agency Food and Drug Administration
- Posted Oct 25, 2022
- ID FDA-2022-P-2644-0001
Closed for Comments
https://www.regulations.gov/docket/FDA-2022-P-2644/document
Er det bevegelse ved nedklassifiseringen?
Står closed for comments…
I så fall en mulig perfekt storm for PHO om alt klaffer både her og der?
Prøver meg på chat gpt igjen jeg: Når det står Closed for Comments, betyr det at perioden for offentlig innspill er avsluttet, og det ikke lenger er mulig sende inn kommentarer til saken. Dette betyr ikke nødvendigvis at en beslutning er tatt, men det kan indikere at saken er i sluttfasen av vurderingen. Etter at kommentarfeltet er stengt, vil FDA typisk analysere innspillene før de tar en endelig avgjørelse om godkjenning eller avslag.
Største eier fortsette å kjøpe, ikke lenge siden vi hadde innsidekjøp og PHO kjøpte tilbake aksjer til en betraktelig høyere kurs enn i dag - og som du skriver, ingen røde flagg på Cevira (der det ryktes om snarlig godkjenning). Helt enig med deg at kun det at største eier fortsette å kjøpe, bør gjøre at kursen raskt stiger til kr 60 - og med de øvrige nevnte faktorene burde kursen etter mitt syn vært godt i pluss i år (nå er kursen ned 15 % siden nyttår).
Fra oktober 2022? Da er det jammen på tide at noe skjer. Er bare helt utrolig å se på hvor lang tid ting skal ta noen ganger innen helsesektor. Corona vaksiner gikk på en, to, tre…

Er det bevegelse ved nedklassifiseringen?
Står closed for comments…
Dette er ikke nytt. Denne saken ble stengt for 3 måneder siden. All logikk skulle tilsi at det var bevegelse med petition, men det er ingen garantier for det, slik vi nå har skjønt. Sist jeg var i kontakt med selskapet bekreftet de at FDA fortsatt ikke hadde startet den omfattende gjennomgangen.
For siste nytt må du høre på selskapets Q4-presentasjon.
Summa summarum: Nedklassifisering kan komme i morgen eller om noen år. Det finnes ingen lovpålagte krav til FDA om å svare innen en bestemt tidsfrist etter stenging for kommentarer.
Hej
Hvad sker der lige med handelskursen i dag – virker som min Computer er frosset fast !!!
Ingen sælgere ???
DK