Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Hei Ä hÄ sÄ det gÄr, skikkelig vinneraksje dette :sweat_smile:

Zoom ut og ta deg en is, sÄ gÄr nok juli med bedre humÞr

9 Likes

Ja, det er bare en ny test pÄ gang. :joy:

2 Likes

En test av stĂžtten fra aksjonĂŠrene.
Den er sÄ som sÄ. :sweat_smile: MA 50, MA 200. MA = MisfornÞyde AksjonÊrer. :parachute:

1 Like

Vanlig misforstÄelse det der, MA stÄr for Mar Azul, passende nok for Ärstiden,

og sÄ SMA og EMA

Sueños de Mar Azul
Encanto del Mar Azul

3 Likes

Her mÄ spansken finpusses til sommeren ser jeg :rofl:

Denne har vi ventet pÄ.

Eeh? Dette har jo vĂŠrt kjent leeeeenge.

Ok, sÄg bare pÄ datoen, trudde det var godkjent.

Kanskje ta deg tid til Ă„ lese fĂžrst?

Ja, beklager


1 Like

Selv om det kan vÊre vanskelig Ä skimte, sÄ er PHO i en positiv trend teknisk sett - og de siste gangene har kursen reagert positiv ved en test av 50/200 dagers snitt .

1 Like

“Norne Securities gjĂžr ett bytte i begynnelsen av juli nĂ„r Slyngstadli kvitter seg med Photocure til fordel for StrongPoint
”

Klok av «skade» har jeg solgt drÞyt 20k siste tiden pÄ snitt 65 - og med denne «anbefalingen» :wink: kan det nÄ kanskje vÊre klokt Ä tenke tilbakekjÞp.

Vi ser jo stadig det samme mÞnsteret i aksjen og da funker det fint Ä trade med en mindre del av beholdningen - tipper der er flere andre her som har holdt pÄ med dette over lengre tid


2 Likes

Fremdeles intet nytt fra Kina. Dermed begynner det vel Ă„ se rimelig dĂ„rlig ut med tanke pĂ„ en eventuell “fast track”

Selv har jeg ikke hatt noen stÞrre forhÄpninger om at ting plutselig skulle begynne Ä gÄ vÄr vei uten enda mer lang venting. Men jeg husker det har blitt skrivet haugevis av innlegg om hvor viktig Cevira angivelig skulle vÊre for Kina og dermed mer eller mindre garantert en rask godkjennelse.

Som om det ikke var ille nok med venting pÄ Kina har vi den evigvarende nedklassifiseringsgreia gÄende i USA, hvor lang tid skal det ta for noe som strengt tatt burde vÊrt en ren formalitet?

Godkjenning i Kina tar 18 mnd
 alt annet vil vére en positiv overraskelse.

Ett sted mellom 0-11 Ă„r. Som betyr at det kanskje maks er litt over 9 Ă„r igjen, tatt fra hukommelsen

Ja, det tipper jeg ogsÄ. Slikt gÄr man stille i dÞrene om.

Jeg drÞmmer om at vi en dag fÄr en nyhet fra selskapet som blÄser alle selgerne av banen.

1 Like

Ja dette sa DS i presentasjonen Q1 sÄ vi fÄr stole pÄ han;

“Our first quarter results underscore that 2024 is off to a strong start as we remain focused on maximizing the growth and profitability of our Hexvix/Cysview franchise. We expect momentum to continue with the strong Saphira placements in the U.S., increasing penetration in Europe leveraging the recent image quality upgrades, the anticipated commercial expansion of Fortec’s mobile tower strategy, and building upon the growing awareness of the benefits of blue light cystoscopy in light of the many new bladder cancer treatments coming to the market,” Schneider says, and concludes:

“Additionally, there are several initiatives and events that have potential to create a step change in the future growth of our business including potential reclassification of BLC equipment in the U.S., which is anticipated to open the market to multiple tower manufacturers, our plan to reintroduce a new flexible BLC solution globally through a partnership, and the anticipated market approvals of Asieris’s candidates; Cevira and Hexvix in China. Given the many initiatives and activities in progress, we believe that 2024 is setting up to be an exciting year for the Company.”

AngĂ„ende “new flexible BLC solution globaly” var den bare noen uker unna.

Det er skuffende at DS utaler seg sÄ klart under Q1 og sÄ gÄr det mÄneder uten noe informasjon. Er det noen som har god kontakt med DS eller andre i organisasjonen hadde det vÊrt fint Ä fÄ avklart dette.

1 Like

Det tviler jeg overhode ikke pÄ. Det er ikke uten grunn vi er over 10% ned siden nyttÄr til tross for en akseptabel Q1 rapport og fravÊr av dÄrlige nyheter,