Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

En burde etter hvert ha lært at DS snakker i store bokstaver og leverer i små….

Selv om DS tilsynelatende høster ubegrenset tillit hos de sterkeste meningsbryterne her inne, er jeg mer enn skeptisk til ham. Han har ikke levert verdier for aksjonærene etter såpass mange år - Tror heller ikke han har mer å bidra med i selskapet.
Dessverre er jeg redd en exit-deal med ham blir enda mer kostbar enn Hestdal i sin tid….

5 Likes

Market cap er vel dobbelt så høy i skrivende stund som da han ble tilsatt.

Ser at det er mange som vil ha han vekk, men jeg har tillit til han fremdeles.

Prosessen med Asieris er en veldig stor mulig trigger for prising til oppsiden, den har gått jevnt og trutt fremover i mange år, ikke så veldig mye schneider kan gjøre med den. Han har ikke ødelagt den så langt jeg kan se ihvertfall.

Det selskapet har blitt straffest hardest for er tilbakeslaget med flex scop, det er ikke hans feil at det skjedde i mitt syn.

Hva aksjekursen gjør fra dag til dag er ikke så veldig enkelt å styre, men det fundamentale skremmer meg ikke:

11 Likes

Det jeg mener er at DS har gjort en god job med å få dokumentert Cysview/Hexvix sine overbevisende egenskaper med deteksjon av kreft i blæren. Så må vi ikke glemme covid i feb. 2020 da falt aksjen fra over 110 til ned på 40 tallet. Så var det flex scopene i februar 2023 da den falt fra 110 til low 40 og vi har ikke kommet over det enda. Derfor hadde vært fint å få opplysninger om disse nye flex scopene som DS lovet i mai.

1 Like

Schneider har vel gjort det han har kunnet ut fra rammebetingelsene og markedet i perioden. Han kan ikke trylle.

Styret meisler ut strategien som CEO skal sette ut i praksis. Hvis styret ikke er happy med hvordan selskapets leder tar strategien ut så er veien kort til oppsigelse. Jeg har ikke inntrykk av at styret er misfornøyd med ledelsen.

Selv har jeg sittet med aksjer siden kr 24-25 så jeg kan leve gpdt med å vente på at de store triggerne skal materialisere seg. I mellomtiden er det bygget en infrastruktur sten på sten, der overskudd fra driften reinvesteres i selskapet.

6 Likes

Det blir godt å få oppdatert info, kan alle være enige i:

image

3 Likes

Når det gjelder DS, må en heller ikke glemme at avtalene med Aseris ble inngått i hans periode. En kan alltids diskutere om PHO burde kuttet ned noe på kostnadene, bl.a. under Covid, samtidig mener jeg at selskapet fortsatt er i en fase der en må bygge opp organisasjonen for fremtidig inntjening. Etter mitt syn har PHO i dag en mye bedre kontroll på kostnadene, der vi har en positiv kombinasjon av at inntektene øker og kostnadene reduseres - og en bygger organisasjon for fremtiden. Jeg synes også at PHO har gjort riktig valg når en inngikk partnerskap med Aseris - for å slippe kostnadene med å få Cevira ut i markedet. Covid 19, bortfall av flexiscope og det at det tar lang tid med nedklassifiseringen av scopene er ikke DS sitt ansvar.

PHO har etter oppfatning aldri vært bedre rigget for fremtiden - og snart vil selskapet høste fruktene.

7 Likes

Ja, med så fantastiske produkter som ble utviklet lenge før DS tiltrådte vil det være oppsiktsvekkende om en ikke på et eller annet tidspunkt i fremtiden skulle klare å utbetale utbytte til aksjonærene. Men foreløpig er det dessverre fortsatt en lang vei å gå.

Personlig tror jeg ikke Schneider har så mye mer å gå på i et selskap med kun finansielle eiere.
Spørsmålet blir hvilken ledelse og eiere (industrielle aktører) trenger PHO de neste årene.
Men hva vet jeg……?

2 Likes

Dette har jeg muligens ikke godt nok grunnlag til å uttale meg om - men jeg er rimelig sikker på at PHO fint hadde klart et relativt stort overskudd i dag, med en omsetning på kr 500 mill, om det var målsettingen. Altså, jeg er av den oppfatning at PHO hadde klart seg med færre kostnader om en var “fornøyd” med å selge cysview/Hexvix for 500 mill.

PHO legger derimot opp til å ekspandere ytterligere (så kan en alltids diskutere hvor vellykket det har vært, men her mener i alle fall jeg at det er flere faktorer utenfor selskapets kontroll som har hindret en ytterligere ekspansjon), dvs. at store deler av kostnadene henger sammen med potensielt fremtidig inntektservervelse. Forhåpentligvis vil vi snart oppleve en større ekspansjon, der vi snart får avgjørelse fra Kina om godkjenning av Hexvix og at de forskjellige tiltakene vil gi økt salg i USA/Europa - med Cevira som rosinen i pølsen.

8 Likes

Hvis det er 40 virkedager som gjelder, så må det skje noe innen søndag 7 juli
Så hvis vi ikke hører noe de neste dagene så er nok løpet kjørt når det gjelder fast track og priority review

Det tager 18mdr. Glem fast track. Det er bare ønsketænkning. BLC er stadig en ny ‘teknologi’. Photocure er et sats på fremtiden. Aktier man holder i mange år.

1 Like

Inge !! Det er stadig Cevira vi andre taler om, Hexvix kommer når den kommer

Men du venter vel med at investere til der er gået 17 måneder og 29 dage :grin:

Dansken

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Jeg tænker Cevira tidligst er på markedet omkring 27-28. Jeg er godt investeret i Pho og supplerer løbende.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Ja, da er vi tilbake på 50-tallet. Det var vel flere enn meg som tenkte det var et tilbakelagt stadium?

1 Like

Den THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV kontoen har drevet og solgt på vei nedover men i dag har de kjøpt, samme med danske Bank kontoen, mulig tegn på reversal? Ellers ingen forandring blant de 50 største.

27-28 høres ganske lenge ut. Godkjenning langs vanlige tidslinjer bør kunne foreligge i Q4-25 til Q1-26. Da bør det ikke ta 1-2 år etter det med å starte kommersiell launch.

Det er jo denne siste ventetiden som gjør et Cevira ikke prises inn noe særlig enda. Men det vil begynne en gang det og.

I CALTX kom aldri reprisingen før budet, etter ca. 12-18mnd på markedet.
Selv budet var sparsommelig imho. Jeg mener aksjekursen skulle vært på budkursen allerede, hvor et fair bud hadde vært 50%-100% opp fra det igjen…
Basert på CALTX tror jeg ikke oppkjøpssum her i Pho er noe særlig over 100-120…

Asieris har jo vist seg å få gjort ting raskere enn ventet eller det som er vanlig og de har allerede forberedt seg på produksjon av cevira devices, hvis/når de får godkjenning er de nok klar å rullere ut produktet ganske raskt.

1 Like

Er det konkurranse i ignorante uttalelser i denne tråden i dag? Kursen til PHO burde allerede ligget på 100-120 kr.

2 Likes