Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Det var da voldsomt så negativt.

Trodde det var jeg som var verstingen her :rofl:

Det var akkurat det jeg sa om budet i CALTX :kissing_heart:

Mindfulness kan være et nyttig verktøy for å håndtere stress og følelser knyttet til investeringer. Her er noen tips for hvordan du kan anvende mindfulness når du eier aksjer, som i Photocure, og kursen ikke er der du forventet:

  1. Observer dine følelser : Start med å anerkjenne dine følelser uten å dømme dem. Når du ser at aksjekursen er lavere enn du forventet, kan det utløse følelser som frustrasjon, skuffelse eller angst. Ta noen øyeblikk til å observere disse følelsene uten å reagere på dem umiddelbart.
  2. Pust dypt : Fokuser på pusten din. Ta dype åndedrag, inn gjennom nesen og ut gjennom munnen. Dette kan hjelpe deg med å roe ned nervesystemet og skape en følelse av ro.
  3. Vær til stede : Mindfulness handler om å være til stede i øyeblikket. Prøv å fokusere på det som skjer akkurat nå, i stedet for å bekymre deg for hva som kan skje i fremtiden eller hva som har skjedd i fortiden.
  4. Aksepter situasjonen : Øv på å akseptere situasjonen som den er. Dette betyr ikke at du må like den, men at du anerkjenner at den er utenfor din kontroll. Aksjemarkedet kan være uforutsigbart, og det er viktig å innse at du ikke kan kontrollere alle aspekter av det.
  5. Reflekter over dine mål og strategier : Bruk mindfulness til å reflektere over dine langsiktige mål og investeringsstrategier. Vurder om dine handlinger og reaksjoner er i tråd med dine langsiktige mål, eller om de er basert på kortsiktig frykt eller grådighet.
  6. Handling basert på rolig vurdering : Når du har tatt deg tid til å roe deg ned og reflektere, kan du ta mer gjennomtenkte beslutninger. Spør deg selv om det er behov for å gjøre endringer i porteføljen din eller om du skal holde fast ved dine opprinnelige planer.

Ved å integrere mindfulness i dine investeringsrutiner, kan du håndtere stress bedre og ta mer veloverveide beslutninger, selv når markedet ikke oppfører seg som forventet.

Jeg finner at det beste verktøyet for mindfullness i aksjer og observere virkeligheten er charts

8 Likes

Det som kan løfte kursen i det korte bildet er hvordan core bussiness utvikler seg. I Q1 var inntektene 108 mill. Det er nå 154 Saphira towers installed since Q3 2022 launch;
87 New, 61 Upgrades and 6 Mobile tower. I Europa er det 159 nye installasjoner . Begynner økt bruker frekvensen av disse nye scopene å vise seg som slår ut i økte inntekter? I Q2 2023 var total inntektene 144 NOK ser DNB har samme for Q2 2024 da er milepæl utbetaling for Cevira inkludert. Får vi og opplysninger om økt bruker frekvensen av de 6 mobile enhetene vil det være flott. En økning over 144 mill vil slå positivt ut tror jeg.
Opplysninger om disse nye flex scopene som DS lovet i mai burde og komme før Q2.
Jeg leste og om økt bruk i Canada.

4 Likes

Det giver mig mulighed for at blive glædeligt overrasket :grinning:

Tænk hvor længe BLC har været på markedet. Man taler stadig om en ny “Teknologi” i forhold til WLC.

En mindre stigning i dag i Kina — er der nyheder på vej eller kanske nogle syntes akien er blevet for billig
Omsætning 5. mill vanlig 6. mill

https://www.google.dk/search?q=jiangsu+asieris+pharmaceuticals+stock+price&sca_esv=577611598&source=hp&ei=fmA-ZfzgAvfcxc8Pr7GLmAg&iflsig=AO6bgOgAAAAAZT5ujhPaukuI4cuxkOGZx1orL7onJFeX&oq=jiangsu asieris+pharmaceulticals+stok&gs_lp=Egdnd3Mtd2l6IiZqaWFuZ3N1wqBhc2llcmlzIHBoYXJtYWNldWx0aWNhbHMgc3RvayoCCAIyBxAhGKABGAoyBxAhGKABGAoyBxAhGKABGApI9tcEUABY_LsEcAF4AJABAJgB9QKgAbQdqgEIMzMuNC4wLjG4AQHIAQD4AQHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARjRA8ICCxAuGIoFGLEDGIMBwgIOEC4YgAQYsQMYxwEY0QPCAggQLhiABBixA8ICCxAAGIAEGLEDGIMBwgILEC4YgAQYsQMYgwHCAhEQLhiABBixAxiDARjHARivAcICBRAAGIAEwgILEC4YgAQYxwEYrwHCAgUQLhiABMICCxAuGK8BGMcBGIAEwgILEC4YgAQYxwEY0QPCAgsQLhjHARjRAxiABMICDBAuGBYYHhjHARjRA8ICBhAAGBYYHsICBxAAGBMYgATCAg0QLhgTGIAEGMcBGNEDwgIIEAAYFhgeGBPCAg4QLhgWGB4YExjHARjRA8ICBhAAGB4YDQ&sclient=gws-wiz

Bedøm selv – God weekend og Sommer

Dansken

Asieris er jo ikke ukjent for å børsmelde på søndager.

1 Like

Er vi , aksjonærene aktivt med på å bryte ned verdien på selskapet PHO gjennom vår oppførsel / deltakelse på dette forumet?

Kan godt forstå DS da han tidligere nektet å guide utviklingen på selskapet.
Hær sitter vi da som deleiere i et mulig kjempe-konsern som har inntekts-strøm inn i selskapets kasse og kanskje Dale blir vel frustrert fordi vedkommende ikke klarer å forbruke de mulige store inntektene selskapet vil forvalte om litt tid.

Jeg har i den tiden jeg har vært investor på oslobørs hele tiden vært på jakt etter et selskap som er

-Lavt priset
-Ny og spennende teknologi
-Intekter som dekker driften dersom en unngår å investere for mye i fremtidig vekst. (siste “krak” i PHO var av en slik type hendelse der forbruket var for høyt i.f.t. inntektene og dette ble tolket dithen at selskapet “kunne væe i problemer”.
Men jeg bare spør , er det riktig tolkning av markedet å presse kursen så kollosalt som det som skjedde …når en har 250MNOK på bok??
-Har stort marked for produktet
-Osv osv.

PHO er mitt valg i denne prosessen og jeg ser ikke noe annen kandidat som er i nærheten av de mulighetene som photocure representerer. (og det er kort tid til resultatene foreligger , mens andre kandidater har 10-års tidshorisont før et eventuelt produkt når markedet.
Mitt personlige valg og mening selvsagt og det følger ikke med noen garenti på at dette går bra til slutt , MEN I HERRENS NAVN—HVA KAN GÅ GALT???
Skal en kaste inn hånklet nå—når en er nesten i mål----etter alle disse årene som aksjonær og sitte på sidelinjen og ikke være med å få tildelt sin “rettmessige andel av kaka”

ALDRI I LIVET.

Det er altså dette PHO dreier seg om (i min verden) VINN ELLER FORSVINN.
Er helt klar over at det er 2 helt forskjellige situasjoner å sitte her i en tid hvor PHO ser ut for å bli et storkonsern kontra total fiasko og kapital og fremtidsplaner kollapser.
En er nok ikke så “tøff i trynet” dersom en trekker det kortet men valget er gjordt for lang tid siden og intet av det som har hendt så langt i denne prosessen har skremt meg av banen.
Dvs , jeg har ved to anledninger tidligere solgt ut all PHO aksjene men fikk nærmest panikk og kjøpte tilbake alt neste dag.

Det får være min versjon av tolkingen av aksjeregelen DU SKAL IKKE FORELSKE DEG I EN AKSJE , hehe.

Så , avslutningsvis vil jeg bare nevne dette at om en guidet hendelse som vi alle venter på drar ut i noen dager / uker eller måneder så må en ikke fremstille dette som noen stor sak , for ærlig talt , det er det ikke.

Alt over her er min personlige mening og den entusiasmen jeg viser er kun for egen regning.

God helg
og stå ut slutt-sprinten

:scream_cat:

8 Likes

Kjøpte meg inn igjen i dag på 58.
Tror jeg kommer til å dra noen lapper der.
Har trua

1 Like

Utrolig stor interesse for tiden, volum på hele 2811 aksjer etter 4 timers handel :sweat_smile:

Og kursen fortsetter selvsagt nedover, snart -15% siden nyttår.

Hei, måten forumet til tekinvestor fungerer er at man skriver i tråden som er for en aksje, hvis ikke blir det fort uoversiktlig :slight_smile:

2 Likes

Hej
Ok.

Lever chartet, @Savepig ? :cold_sweat:

Den siste måneden har vært en usedvanlig jevn nedoverbakke. Fortsetter den så tangerer vi årets lav om ca en og en halv uke.

1 Like

Nå i juni/juli har den falt ned gjennom 50 og 200 dagers snitt, hvilket er negativ. Men det er på så lavt ferievolum at det er ikke noe som går an å konkludere på. Q2 i august blir fasiten på hvilken vei vi skal

1 Like

Brukbare poster som legges ut på 56 tallet.
Ser ikke spesielt lovende ut. En del skjult på salg også har det vært i dag. Snart er det kvartalspresentasjon også så skal den nok ytterligere ned

Litt «tomprat» siden det er såpass dødt nå:
Er ikke dette bare et fullstendig typisk mønster for Pho. Kortsiktige forventninger som ikke innfris og småsparere selger seg ut.
Nye forventninger etableres og småsparere kjøper, enten utifra spekulasjoner eller antydninger fra en over-optimistisk DS. Opp 10-20% og så nedsalg igjen. Slik har det vært nå ganske lenge. Og som sagt, det er godt mulig å hente gevinster i PHO så lenge det repetitative mønsteret funker. Skulle en miste oppturen - so what ? All gevinst kommer som kjent gjennom salg :wink:
Trade noe - sitte fast på noe ?

De lange linjene synes jeg ser svært spennende ut - og at aksjen løfter seg igjen trappevis, er jeg veldig trygg på.

2 Likes

Brukbare poster? Det er jo bare mikkemusposter som omsettes. Dagsomsetningen i aksjen er mindre enn min småsparer aksjepost i selskapet.

Var en på litt under 13000 på 56 tallet

Ser ut som kursen har sunket jevnt og trutt i takt med at håpet om Cevira fast track ble mindre og mindre. Slik ståa er nå er det vel bare å belage seg på å vente over et år til før det eventuelt skjer noe positivt på Cevira fronten.

Hvis nedoverbakken fortsetter vil det bare ta et par dager før jeg ligger på milliontap igjen.

Får vel håpe på at det kommer “en stor ordre” igjen :sweat_smile: Og da tenker jeg på en virkelig ordre, ikke bare en ny businessmodell som Schneiders mye omtalte ordre viste seg å være. Den hadde jo dessverre ingen positiv innvirkning på kursen.