Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

" Et drypp (TIA) er et forbigÄende anfall. Symptomer kan vÊre talevansker, synsforstyrrelse, svimmelhet. Ikke «se det an», men ring 113 med en gang etter et slikt anfall."

1 Like

NÄÄeeeee Haltopen !!! – Er det denne fredag vi skal pĂ„ “Fredagsbar” eller skal vi lige som sidste fredag “NĂžjes” med at hente en Ăžl hos HĂžkeren ned pĂ„ hjĂžrnet ?? :rofl: :beer:

Dansken

Kor mange sÄg det var nyheter pÄ fundamentalt-trÄden og kjente eit stikk av eufori fÞr ein innsÄg at det kun var nok ei gladmelding om at BLC er overlegent?

3 Likes

MĂ„ nok utsette fredagsbaren litt til :hourglass:

EDIT: To JXHSxx sÞknader pÄ listen i dag. Begge med dato for godkjenning 11.03.2025. Den ene med innsendt sÞknad i Mai 2023, den andre Juni 2024.

Men husk; jeg er visstnok bare halvÄpen, eller 50% i forhold til mine linker. :man_shrugging:

Cevira:

Registration Category 2.2: Drugs that contain known active ingredients with new dosage form (including new drug delivery system), new formulation process or new route of administration, and have significant clinical advantages

Registration Category 2.4: Drugs for new indications that contain known active ingredients

3 Likes
3 Likes

Hvis du ser at Merlins innlegg er skrevet for 6t siden sÄ skjÞnner alle hvilke fundamentale forhold som ligger bak postingen.
Litt tidlig helg kanskje :champagne::clinking_glasses::wine_glass::beer::crazy_face:

2 Likes

Godt timet salg

Nok en study som beviser at blÄtt slÄr hvitt. Ikke feil at den er amerikansk, tenker jeg.

The BRAVO study (Bladder Cancer Recurrence Analysis in Veterans and Outcomes) is a propensity score matched, retrospective analysis evaluating clinical outcomes following BLC compared to WLC alone in patients from the Veterans Affairs Healthcare System.

2 Likes

Er ikke dette ganske sÄ knusing ogsÄ? BLC blir vel det nye SOC?

2 Likes

Deilig med en liten forrett fþr hovedretten🙂

1 Like

Ja veldig viktig studie nÄ med all uroen rundt Veteranene i US, det skal kuttes i bemanningen til Department of Veterans Affairs (VA) som Musk og Trump holder pÄ med nÄ. Det skal mye til Ä kutte nÄ innenfor dette programmet med BLC.

Derfor trenger vi nedklassifisering fra FDA. NÄr sÄ skjer, stÄr flere blc produsenter (enn bare Karl Storz) klare til Ä fÄ ut sine scope. Det vil akselerere utbredelsen av blc. Klinikker/sykehus er gjerne tett knyttet til merker, f. Eks Olympus.

Pt gÄr utbredelsen i retning soc, men det tar lang tid.
Nedklassifisering vil bli en game changer.

12 Likes

Da var vi pÄ 54 igjen @Merlin :money_mouth_face: :cowboy_hat_face:

1 Like

Tipper han er i dyyyyyp sĂžvn for Ăžyeblikket :laughing:

Den shorten satt her om dagen, tipper den var satt for Ä skremme ut litt aksjer sÄ de skulle fÄ dekket seg inn med mest mulig fÞr godkjenningen kommer.
I sÄ fall sÄ lykkes d sÊrs dÄrlig.

Edit; mener altsÄ at de Þkte den litt for Ä fÄ den synlig og dermed skape frykt hos noen

Det som virker Ä vÊre annerledes i dette studiet, sammenlignet med tidligere studier (om jeg forstÄr det rett) er at her er pasientene fulgt over mye lenger tid enn fÞr, og ogsÄ over lengere tid har man en 38% reduksjon i reoccurrence, men ogsÄ 29% reduksjon i progresjon for high risk NMBIC i BLC vs WLC

SĂ„ er det slik flere i BLC gruppen fikk etterfĂžlgende BCG behandling.

SÄ man kunne jo sagt at hvis like mange i WLC gruppen fikk etterfÞlgende behandling med BCG som i BLC sÄ ville WLC blitt like bra, som selvsagt ikke stemmer.
Fordi man neppe hadde plukket ut de riktige personene.

Det som imidlertid trolig er riktig er at om alle i WLC og BLC hadde fÄtt etterfÞlgende BCG- behandling sÄ hadde BLC og WLC kommet ut likt.

Men da snakker vi overbehandling*, og dessuten overforbruk av ressurser.

Akkurat nÄ er det underbehandling, fordi WLC misser folk som burde vÊrt behandlet.

Studiet viser klart at diagnose verktÞyet Cysview (BLC) sÞrger for at urologene fÄr tatt korrekt beslutning i behandling av NMBIC, ogsÄ i det lange lÞp.

24 Likes

Merkelig hvordan en positiv start pÄ dagen bare kveles ned med smÄposter strÞdd utover ila en times tid

Hvis Briarwood skal tjene penger pÄ sin investering i Photocure mÄ de gÄ inn for at selskapet blir oppkjÞpt.
Vi fÄr se hva markeds godkjenningen for Cevira vil gjÞre med aksjekursen.
Ser ikke ut til Ă„ bli noe oppgang fĂžr den kommer.
Vi fÄr holde ut litt til. :wink:

Jeg ligger Ä kjÞper smÄposter pÄ 300 om gangen, hadde vÊrt fint om andre pÄ forumet joina meg.

1 Like

Enda viktigere blir det Ä se hvordan det pÄfÞlgende salgsvolumet av Cevira utvikler seg.