Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Vel, når du limer inn svada fra Peaf angående Kitchen bør du ha en formening innholdet, ellers er det totalt irrelevant.

Enig i dette.

Helt enig god ledelse er alfa og omega i et selskap. Skjønner ikke kritikken av disse opsjonene hvis ikke de viser resultater er de null verdt. Å være leder er en krevende sak prøv det den som vil, personlig er jeg imponert over hvor systematisk DS har vært for å få en meget kritisk leger stand til å skjønne at BLC gir bedre resultater for å manage blære kreft.

2 Likes

Herlig, etter denne siste tildelingen av 100 000 opsjoner er vi oppe i litt over 2,4 millioner utestående opsjoner, altså nesten 9% av antall aksjer i selskapet.

Her er det bare å fortsette å tilbakekjøpa aksjer med begge never ellers ryker vi på en formidabel utvanning etter hvert.

1 Like

Opsjoner er kun verdt noe om selskapet blir en suksess. Dette er jo ikke noe nytt. Innen biotek og de fleste andre internasjonale selskap er dette name of the game og helt vanlig. Mange eiere og de største har vedtatt dette og mener det er for selskapets / aksjonærenes beste.

Jeg ser flere biotek og andre selskap i ulike bransjer i denne fase er langt mer offensive med høyere andel opsjoner enn det vi ser her.

Med dagens status og pipe er det kanskje vel fortjent om kursen plutselig er 200kr ++?

2 Likes

Nesten ingen av disse opsjonene er in the money, så det illustrerer at til nå er de gratis for selskapet.

2 Likes

Tik tak tik tak

Alt i mens der ledes efter hår i pho suppen, så glæder jeg mig bare over udviklingen frem i mod sommeren.
Om lidt åbner åen og dagene bliver længere og længere…
Og lige pludselig kommer der svar fra vores kinesiske venner.
Jeg tror på en god og fiske rig sommer.

1 Like

Rollep - Vi får vel INGEN udvanding, hvis alle 2,4 millioner udstående “opsjoner” blev indfriet i dag til PT kursen 58,40 - med tanke på at de samlet skal indfries til en noget højere beløb, og værdien af selskabet likvider derved stiger…
(OBS - selvsagt vil dette ikke ske her og nu)

For de første ca. 10% af udenstående optioner 238.750 stk. (I alt ca. 0,9% af antal aktier i selskabet) - så er der en indløsnings pris på mellem 78,65 og 81,41 og dette skal ske i 2025.

Så du har fuldstændig ret i, at vi skal købe 0,9% ekstra af vores nuværende beholdning, gerne til den nuværende kurs i dag på ca. kr. 58.40. så vi ikke bliver udvandet her i 2025 :-).
Og ca. 9%, gældende for alle “Opsjoner”

I øvrigt, tak for en fin oversigt.

3 Likes

Om de ikke utøves i løpet av året pga kursutvikling så vil de sikkert rulles over til nye kursintervall :wink:

1 Like

Burde være mer enn nok med multimillionlønninger, svært gode pensjonsavtaler og millionbonuser som tydeligvis betales ut uansett om de fortjener de eller ikke.

Hadde nå vært en ting hvis antallet utestående opsjoner hadde holdt seg på et noenlunde anstendig nivå, men det baler jo bare på seg mer og mer for hvert år.

3 Likes

Det er jo ikke de faktiske forhold for ansatte i Photocure. Du farer med løgn. Hvor mange ansatte er i selskapet og del på lønnskostnader. Og hvor mye opsjoner har det faktisk blitt utløst opp gjennom ….

Det baler ikke på seg som du sier. Ikke noe statistikk som underbygger det. Blant selskap i denne fasen og i biotek og andre sektorer er ikke opsjon i størrelse eller % noe spesielt her. Hvor har du alt dette du sier som om det er fakta fra?

Jeg fatter ikke dine beveggrunner for denne stadig jamringen uansett om det er positive nyheter eller ikke for Photocure. Har du horn i siden til noen i selskapet eller hva er årsaken.

Er vel ingen som har sagt at disse opsjonene koster selskapet noe.

Ulempen for oss aksjonærer melder seg først når det innløses flere opsjoner enn det antall aksjer selskapet sitter på.

Da blir det utstedt nye aksjer, som fører til utvanning. Resultatet blir mindre fremtidige utbytter på hver aksje vi eier. Flere aksjer fører også til mindre penger per aksje ved eventuelle oppkjøp.

Og jeg fatter ikke din ustanselige jubel over absolutt alt som selskapet foretar seg :wink:

1 Like

Det er en glede å se stor fremgang og ikke minst mulig kunne bidra til å løse et stort problem.

Og svar gjerne på dine beveggrunner. Det er og blir en gåte.

Og for all del, ingen er vel som nevnt positive til alt i selskapet. Ikke ett selskap er helt perfekt? Digger at noen er djevelens advokat. Det er viktig. Men greit å underbygge når det skrives som om det er fakta? Men for all del i markedet er mye subjektivt.

Det er ledelsens oppblåste lønninger og automatiske bonuser jeg irriterer meg over, ikke lønningene til de som utfører grovjobben i selskapet.

3 Likes

Det var en viktig presisering. Men ledelse opsjoner kost i tilsvarende sektor, fase og drift er ikke spesielt i PHO. Og når du jatter om utvanning og kostnader. Har det vært noe særlig utvanning og kostnader opsjoner i alle årene du har jamret?

Og hvorfor ikke glede seg over det som i enkelte områder i selskapet synes å være stor fremgang ved?

Er vel et poeng hvis en skal være eier?

De største eier(ne) er profesjonelle biotekere?!
Og har øket. De gir sjelden ved dørene? Ser ikke ut som historikken tilsier at de leker med penger investert…

Nei, det har det ikke vært, og grunnen for det er ikke vanskelig å forstå.

Det jeg tenker på er det som vil skje i fremtiden når inntektene begynner å renne inn og det blir aktuelt med både utbytter og kanskje oppkjøp.

Ikke så mye å være engstelig for da eller😉

Nei, forhåpentligvis ikke :wink: Men når jeg sitter med aksjer er jeg så grådig at jeg vil ha mest mulig avkastning på investeringen :sweat_smile:

3 Likes

Hva er en beveggrunn?

Opp som fuglen phønix og ned som en tomsekk.
Det er bare sånn d er i PHO