Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Opp på høy omsetning i går, ned på lav i dag!
Helt perfekt :100:

1 Like

Healys bakgrunn og brede erfaring innen helsevesen og medisinsk teknologi vil være avgjørende for å realisere vekstambisjonene våre innen uro-onkologi, sier Dan Schneider, president og administrerende direktør i Photocure.

2 Likes

Har nu fulgt shorten et stykke tid, og jeg må konstaterer at Short Update er et døgn forsinket.

Short UpDate for den 25. marts er lige blevet opdateret og vi skriver 26. marts !!!

https://ssr.finanstilsynet.no

Dansken

Blir spennende å se om jane kjøper noen aksjer

PHO har kjøpt ca 27 000 aksjer hver dag ved siste oppdatering. Det bidrar til at de 50 største aksjonærene øker med ca. 25 000 aksjer. Denne oppdateringen er fra 24.mars.

1 Like

Asieris fortsetter å ligge rett under samme motstanden

1 Like

Sjuende far i huset? Det er vel ganske uvanlig at økonomidirektører fronter medisinske studier.

2 Likes

Ja, hvorfor får en følelsen av IR-amatørskap i Photocure……

Vi nådde 58 igjen og plutselig dukker flere salgsposter opp, nedover på 57 tallet. DNB som prøver å overstyre? :man_with_probing_cane:

Sikkert bare endel tradere som følger “selg på oppgang og vent på lav 50”, som i og for seg har funket lenge nå

D tror jeg på.
Vi er så nære et svar fra Kina nå at jeg tviler på det er småaksjonærer som skal trade en tusenlapp eller to.
Jeg ville i alle fallnikke turt det.
Nå tenker jeg vi ikke skal ned på lav 50 igjen, men synes jo d er veldig merkelig at shorten sitter ennå. Langt dyrere for de å løse inn på godkjent Sevira.
Kanskje de virkelig tror på et avslag

Får noen lite hyggelige flashbacks fra tiden før katastrofen rammet oss i Ultimovacs for rundt et år siden. Husker hvordan vi flirte av hvor dumme de var som hadde satt tung shorting på et selskap som var nesten garantert suksess. De kunne jo ikke være vel bevart som shortet et slikt selskap rett før det skulle gå til himmels…
Vet samtidig veldig godt at dette er på en annen måte som å sammenligne epler og pærer. Å shorte Ultimovacs kunne ha grunnlag i faglige vurderinger med begrunnet tvil om selskapet skulle kunne klare å komme i mål med sin forskning.
Å shorte Photocure, er å shorte et selskap som for lengst er kommet i mål med sin forskning, og som da kun venter på en helt logisk påfølgende godkjenning. Skulle DNB dermed ha et reelt grunnlag for sin short, måtte det være at de hadde kontakter i Kina som opplyste dem om at selskapet sannsynligvis vil får avslag.
Det er jo totalt usannsynlig!

Av alle biotek jeg har fulgt med på så er Ultimovacs selskapet som har kommet som den desidert største overraskelsen, skal litt til for å slå den.

3 Likes

Hvordan er det mulig å trekke paralleller på denne måten?
Photocure er et selskap med en årlig omsetning på 5-600 MNOK, og de driver praktisk talt ikke med R&D og har ei heller produkter i Pipeline for godkjenning, slik Asieris har. Og en evt godkjenning av Cevira er utelukkende en 100% bonus for Pho.

Photocure kunne/burde helt uavhengig av Cevira, vært priset svært mye høyere enn tilfellet er idag (ref ulike megler-analyser). Photocure markedsfører og selger helt unike produkter med skyhøye bruttomarginer og således være en drøm å kunne få lede til markant vekst og avkastning for en ledelse med nødvendig strategisk/IR- kompetanse.

3 Likes

Parallellen er jo selvsagt at man sitter og venter på en approval som blir et binært event gode nyheter / ikke gode nyheter.

Eneste forskjellen er at man nå har fase 3 studier i bunn som er meldt vellykket.

3 Likes

Jeg skriver jo at selskapene ikke er sammenlignbare!
Poenget er kun hvordan vi forholder oss til at noen shorter rett før et forventet gjennombrudd.
PHO har så langt vært en skuffelse for markedet når det gjelder overskudd fra kjernevirksomheten. Svært mange er nå kun investert i selskapet på grunn av forventninger til Cevira. Dermed vil et eventuelt avslag i Kina antagelig føre til et svært kraftig kursfall, kanskje ned til 30. Kursen vil deretter ikke bevege seg opp igjen før selskapet beviser at de evner å få sterkere resultater i sin kjernevirksomhet.
Dermed er det til en viss grad sammenlignbart med det vi i fjor opplevde i Ultimovacs, med den vesentlige forskjell at i dette tilfellet vil vi på langt nær tape like mye som vi gjorde i Ultimovacs. Det er da også den viktigste grunnen til at jeg atter en gang tar sjansen i denne sektoren.

2 Likes

Ulti med failed fase2 studie VS Pho med successfull fase 3 er så langt unna sammenlingbart som man overhode kan komme. Det er natt og dag, måne og sol, flo/fjære.

2 Likes

Er det noen her som har påstått noe annet?

Det trekkes paraleller til Ulti som hadde godkjent fase1, noe forøvrig 70% av produkt blir. Pho har godkjent fase 3, og er derfor så langt unna noe som helst sammenligning på final godkjenning som man kan komme

Om du sikter til mitt innlegg, bør du kanskje lese en gang til. Jeg viser tvert i mot til de sannsynlige forskjellige grunnlag for shorting, der det i Ultimovacs sitt tilfelle kunne ha vært faglig vurdering bak short, mens det i Photocure sitt tilfelle kun må være basert på ren spekulasjon. Den eneste sammenligning jeg trekker, er at også i PHO sitt tilfelle vil det medføre et kraftig kursfall om short får rett. Men samtidig understreker jeg at det på langt nær blir like dramatisk som i ULTI sitt tilfelle.