Var det nok en opp til 60 ned til 50 øvelse vi så?
Var nok d
Det har vært et ruglete børsklima en god periode , photocure har steget noe og holdt seg meget bra.
Satser på godkjenning innen kort tid, da blir det andre " boller’.
Asieris er forøvrig opp 3% i natt!
PHO har straks kjøpt de 200k aksjene, og kursen ser ut til å dras nedover igjen, så må nesten lære meg å selge rundt 60 snart. Er jo der penga ligger, ikke i å hodle.
Kan ikke huske noen gang sett over 57% eierskap i Photocure ved de største 20 eierne
Total number owned by top 20 15 473 050,00 57,05%
https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information
Asieris nærmer seg nå en oppgang på ca 4% på godt volum. (Shanghai opp ca 0,4%).
Basert på meldingen i går er nå PHO ferdige med sine kjøp av de 200 000 aksjene, hva nå handelen har stoppet opp PHO må nok fortsette å kjøpe de har bare brukt litt over halvparten av de 20 mill som var satt av for tilbakekjøp.
Har sagt d samme nå i et par år, men tror den tanken er litt scary nå
Hehe. Den tanken har vel vært scary i mange år den også
Tradet mye pho det siste året. Holder meg rolig i denne omgang, godkjenningen må da være rett rundt hjørnet nå?
Som er like mye som den var ned dagen før, altså flat kurs
Skikkelig brudd over ~ 8,6 er det som teller.
Er vel greit å minne om at Asieris neppe får noe tidligere varsel om avgjørelse enn det Photocure får? Dermed betyr vel ikke eventuelle kursstigninger noe annet enn forventninger?
Jepp, bare å kjøre på. Der er fremdeles 2,4 mill utestående opsjoner
I mitt hode vil det være merkelig hvis PHO ledelsen satte i gang disse siste tilbakekjøpene uten å ha en videre plan. De har sett fra det første tilbakekjøpet at når de var ferdige falt kursen tilbake. De har og gitt sterk beskjed om at de synes aksjekursen er for lav. Derfor tror jeg at de har avtalt med største eier Briarwood at de vil nå følge opp med videre kjøp eller det er styreformann, styremedlem som kjøper. Kan og tenkes at ledelsen ser nå at det kommer flere triggere som vil styrke kursen og at de kjapt kjøpte disse aksjene til rabatt pris. vi får se.
Vet du hvilken innløsningskurs de har?
Neste ingen av disse opsjonene er “in the money”
Det er å finne i Q4-rapporten
Med andre ord, om kursn ikke stiger over innløsningskurs så er de verdiløse. Det motiverer ansatte til å skape verdi. Indikerer at de har tro på fremtidig vekst og det er mye mer kostnadseffektivt enn lønn/bonus. Opsjonene her er jo bra for oss:)
Vet ikke hvem som har lånt ut til short. Men minner om generalforsamling 5. Mai. Ved krav om overlevering, blir det en kort måned med mange fridager for inndekning.
Da regner de vel med at avslaget kommer før da.
Kineserne har sikkert demontert scopet og laget en blåkopi med bare et par små forandringer.
Vipps så slipper de flere milestones og royalties senere.
Kinamann asså
Da er det jo kjekt at Photocure verken produserer eller selger scope