Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Hvordan kan prising allerede være avtalt, det er opp til aksjonærene og godta en pris på sine aksjer. Hvis Asieris ikke står bak Briarwood må de forhandle en pris for Briarwoods aksjer. Da har de kontroll på 20% av aksjene. SEB kontoer står for ca. 17% hvis de er alle kontrollert av en person kan de avtale en pris med de, da har de 37%. Vi vet ikke hvor mye Asieris kontrollerer gjennom hemmelige kontoer det kan selvsagt være en del og stå bak både Briarwood og SEB kontoene slik at de allerede har kontroll på over 50%, vi vet ikke. Det jeg håper på er at Asieris kontrolerer ikke noen av disse aksjene til Briarwood og SEB og at de vet hvilke pris PHO er verdt når godkjenning av Cevira er et faktum. Jeg har hevdet lenge at Asieris vil kjøpe PHO håper bare på at de må betale en skikkelig pris, hvis budet kommer nå er jeg fornøyd med alt over ath på 150 NOK.

Tilbudsplikten utløses vel ved 1/3 av alle aksjer.

Lite ryddig av Asieris å ikke forholde seg til Norsk lov. Om de pr D.D eier over dette.

Nå må vi ikke selge skinnet før bjørnen er skutt…:blush:

1 Like

Hvis man skal hoppe med på vognen (overtagelses senarie) er det som jeg skriv et perfekt match !!!

Hvis APL-1702 bliver godkendte Kina skulle det være No Brainer for at få godkendt hos EMA, der skal nok arbejdes lidt mere med FDA og Kennedy :rofl:

Det der taler for en overtagelse af PHO er at Asieris får en fuldstændig operationel Organisation både i EU og US og APL-1702 kan komme sindsygt hurtigt ud til patienterne, og det er vel de selvsamme sygehuse og klinikker som Hexwix udrulles i. Så det er bare medbringe Cevira med i tasken når de besøger klinikker.
Dette skal man ikke underkende da de ved overtagelse af PHO ikke skal starte fra 0 og i tilgift får en virksomhed der render rundt, PHO står over for en transformation med forhåbentlig godkendelse af FlexScop i US
For den sags skyld har PHO vel allerede kontakter i Sydamerika, Australien og Canada også :+1:

Det der kan tale imod er nok den modstand Kina vil møde i visse dele af verden og US.

Eftertanke: Må nok sige at efter at jeg har gennemtænkt Snoeffelens indlæg og mine egne tanker — ja så må jeg sige at det er hul i hovedet hvis ikke Asireis overtager PHO hurtigt efter (evt) godkending i Kina.

Sådan går dagen — hvis Trump kan vende rundt kan jeg vel også :rofl: :rofl:

Stadigvæk — en evt overtagelse af PHO kommer når den kommer – lige som vi venter på APL-1702 :thinking:

Dansken

3 Likes

Med alle de opsjonene som ligger klare skulle jeg tro motivasjonen er på topp msp å fremforhandle best mulig deal for «de øvrige» aksjonærene, og da burde 2-300 kr være et aktuelt end-nivå.

Det kan vel også tenkes en split-up av selskapet på samme tid (flere aktuelle kjøpere), noe som vil kunne synliggjøre selskapsverdiene ytterligere.

4 Likes

Jeg tror det er en pris de regner med de får nok aksept for.

Dersom, hvis, så fremt, ifall Asieris planlegger et oppkjøp av PHO ved Cevira-godkjennelse, vil jeg tro at de får veldig dårlig tid.

Vi må jo tro at etter en eventuell godkjennelse vil både PHO og Asieris øke i verdi ettersom sistnevnte ruller ut sitt salgsapparat av hva de selv karakteriserer som en blockbuster.
Hvor kursen for PHO ligger på et budtidspunkt blir bare gjetning, men etter evt. melding om godkjennelse, er det neppe på 50-tallet.
Velger Asieris å drøye evt. bud til man vet mer om mottagelsen i markedet, og den er som forventet, samt at milepæler og utsikter til gode royalties avtegner seg for PHO, jo hyggeligere blir det å være PHO-aksjonær. Får man tro.

3 Likes

Spørsmålet er hvor dype lommer Asieris i praksis har.

Et kjøp av Photocure vil nok koste minst 3 mrd, men godt mulig også 6+.

Kanskje er det vel anvendt å bruke pengene på salg av Cevira i Kina og (etter hvert) Europa, enn å låse kapitalen i kjøp av et selskap.

3 Likes

Det er meget pengesterke aktører på eiersiden og bak Kevin Pan (som feks. kjøpte aksjer for ~50 mnok i fjor vår) , så om de vil så burde de ha gode forutsetninger for å finne en løsning.

2 Likes

Vil vi egentlig at disse få norske pharma-selskapene som lykkes selges ut av landet?

2 Likes

Ja takk

Nei vi vil ikke det men det finns ikke norske investorer som vi ta i PHO og så har vi en stat som renner over av penger men de har ikke lov å investere i PHO. Det er en sørgelig situasjon for PHO kan bli et vellykket selskap med enorm cash flow.

@Hayen I praksis har nok Asieris gjennom partnerstruktur de dypeste lommer….

Har ikke Sinopharm samarbeid med Asieris i en form. Er ikke dette børsmeldt en gang? Sinopharm er knyttet til statsapparatet og har de dypeste lommer som finnes i så fall.

Sinopharm was ranked 109th in the 2021 Fortune Global 500 list.[7]

Shanghai, China, May 20, 2021 – Asieris Pharmaceuticals (Asieris) announced today that it has signed a strategic collaboration agreement with Sinopharm. The two companies will jointly advance commercialization, logistics and supply chain services for the innovative products of Asieris. The first project under the partnerhsip will be the commercialization of Hexvix®, which comes on the heels of the collaboration with Lecheng Sinopharm.

Asieris focuses on genitourinary tumors and related diseases, striving to build a leading portfolio and develop integrated solutions of diagnosis and treatment for the best care of our patients. Hexvix® is the only optical imaging agent indicated for use in the cystoscopic detection of bladder cancer. The use of Hexvix® with Blue Light Cystoscopy (BLC®) can effectively improve the detection of non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC), especially carcinoma in situ. Hexvix® has been marketed in more than 30 countries. Asieris obtained the exclusive rights to register and commercialize Hexvix® in Mainland China and Taiwan in January this year.

“We are delighted to be working with a global innovative company like Asieris,” said Mr. Yong Liu, President of Sinopharm. “Sinopharm has an extensive pharmaceutical marketing network and strong market service capabilities. We will take full advantage of the brand, channels and networks to benefit more bladder cancer patients with innovative medicines, and contribute to the development of the healthcare industry in China.”

“Sinopharm is a corporate champion in the healthcare services sector,” said Kevin Pan, Ph.D., Founder and CEO of Asieris. “Leveraging the strong network and coverage of Sinopharm, we look forward to helping Chinese patients have easier and faster access to innovative drugs like Hexvix®. As a next generation fluorescent agent for cystoscopy, Hexvix® is also an ideal synergistic product with our existing pipeline to support our strategy of developing an integrated diagnosis and treatment solution for genitourinary cancers, thereby contributing to the Healthy China Initiative. “

About Sinopharm

Sinopharm Group Co. Ltd. was established in January 2003 which is a core subsidiary of China National Pharmaceutical Group Co., Ltd. (“CNPGC”) and the largest wholesaler and retailer of pharmaceutical and healthcare products and medical devices, and a leading supply-chain service provider in the PRC. The Group provides comprehensive distribution, logistics and other value-added services to domestic and foreign manufacturer and suppliers of pharmaceutical products, medical devices and consumables and other healthcare products, and also to downstream customers including hospitals, other distributors, retail drug stores and primary health services institutions.

1 Like

Men Sinopharm og Asieris er ikke det samme, selv om staten har sine lange fingre flettet inn i det meste i Kina…

En annen faktor er dagens politiske klima. Trump & Co kan finne på det meste. Kinesiske eiere for Photocure kan trøble til Photocures satsing i USA. Det er ikke sikkert det betyr så mye for Asieris nå, men på sikt er Photocures nettverk i USA attraktivt for de.

2 Likes

Har aldri ment at de er det samme selskap…men vektlegger samarbeidet hvor dette er beskrevet. Det er et utvidet samarbeid der følgende er formål:

The two companies will jointly advance commercialization, logistics and supply chain services for the innovative products of Asieris. The first project under the partnerhsip will be the commercialization of Hexvix®, which comes on the heels of the collaboration with Lecheng Sinopharm.

1 Like

Sinopharm er eid av den kinesiske staten, og fått en tung rolle i å rulle ut Cevira.
Derfor har jeg lenge ment at Cevira vil få stor utbredelse, forutsatt gode fase 3 resultater, og markedsgodkjenning ble gitt. Nå mangler vi bare den siste

6 Likes

Dette ville uten tvil vært det beste utfallet for aksjonærene i Photocure. Når det er sagt, er det garantert ikke kapitaltilgang som vil sette en stopper for dette oppkjøpet. Dersom Sinopharm og Asieris vurderer Hexvix og Cevira som strategisk viktige produkter innen kinesisk kreftdiagnostikk, vil finansiering neppe være et hinder.

Det er viktig å skille mellom selskapets juridiske struktur og eierskap. Det finnes haugevis av selskaper i USA med kinesiske eiere som likevel opererer under vestlig ledelse og følger amerikanske lover og reguleringer. Det er mer nærliggende å tro at Asieris ser et potensielt oppkjøp av Photocure som en strategisk inngangsport til vestlige markeder, særlig gjennom Photocures etablerte posisjon og plattform i USA.

Jeg er der at det beste utfallet for aksjonærene i pho, er at pho består som selvstendig selskap.

6 Likes

Var det jeg mente var det beste utfallet, men sannsynligheten med dagens dominerende eier og sultne kinesere er et oppkjøp, imo.

1 Like

Ny spennende uke foran oss. For det er vel ingen påskeferie i Kina?