Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

:face_with_monocle: :thinking:

Satser på godkjenning innen april måned!

1 Like

Det sagde min frisør, men jeg glemte og få spurgt hvilken fredag :grin:

Innen april måned :writing_hand: i mellomtiden stiger Asieris og Photocure :hatching_chick:

I mellomtiden har de ikke kollapset under tragiske nivåer, går det i hvertfall an å si

2 Likes

Vi har i hvert fall unngått denne berømte tekniske formasjonen:

Sorry for å være litt usaklig, men det er fredag og det har vært en h*****s uke :chart_with_downwards_trend:

4 Likes

@Haltopen er det 18 april det skulle komme rapport fra asieris? Den forrige rapporten var interessant, da de delte litt om fremgangen: The market application for APL-1702 , intended for the treatment of patients aged 18 and above with histologically confirmed high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL) of the cervix, excluding carcinoma in situ, was accepted by the NMPA in May. As of now, the Center for Drug Evaluation (CDE) of the NMPA has completed the first round of technical review s, including pharmacology and toxicology, clinical evaluation, statistics, clinical pharmacology, and pharmaceutical assessments. Additionally, the inspection center completed a Good Clinical Practice (GCP) inspection for this market application during the reporting period.

GCP inspeksjon er helt i sluttfase før godkjennelse, så det er sannsynlig med avgjørelse rett rundt hjørnet nå. :crossed_fingers:

2 Likes

Mellom 18 - 22 April kan det se ut til.

2 Likes

IR svarer ikke på henvendelser, men klarer å trykke publiser på NewsWeb :sunglasses:

Edit:

Og igjen, da capo!

Kursen går på proof-of-life fra IR, som forventet.

Photocure is pursuing several strategic initiatives to accelerate the growth of its Hexvix/Cysview franchise by increasing the availability and access of BLC capital equipment globally. In 2024, the Company made significant progress on those initiatives and reported progress on its partnership with Asieris.

On December 10, 2024, the FDA officially closed the public comment period for Karl Storz’s Citizen’s Petition. Photocure expects the FDA to publish a proposed order in The Federal Register to indicate next steps in the process for deciding on the Citizen’s Petition.

4 Likes

To varsler med to tilsvarende pulsøkninger på No news meldinger. Brings me back to the good ol’ Ultimovacs times 🫠

1 Like

Den der sammenligning Irks nej tak :grin:

1 Like

Har de svart tidligere på relaterte spørsmål.

Jada, det har de.

1 Like

Klart man kan spekulere, og det selvsagt hende at man i ettertid ser at det var obvious og selvfølgelig.

Hvis man fantaserer, spekulerer og konspirerer:

Hvis Asieris har lyst på Photocure, så har de jo lyst til å få det så billig så mulig, og bruker selvsagt alt de kan av triks, knep og metoder.

Kunne det hende at Asieris bruker Briarwood som intermediate og at det er Asieris som står som eier av aksjene? Og at Briarwood har guidet kursen i inervallet 50-60 kroner i lang tid for å legge lista for “fair prising”, og komme med en premie på det?

Før har Briarwood gjort følgende kjøp:
Basware, et finsk softwareselskap:

Norva24

image

Når det kommer en Cevira-melding så går kursen, og så vil man sikkert prøve på å guide kursen ned igjen.

Skulle ikke forundre meg om de prøver å holde kursen under 100 kroner, og komme seg unna med bud i leiet 120 til 150 kroner, og under ATH.

Spørsmålet er om de klarer det, og jeg ser på Photocure-sjefen sin oppgave og klare å få til Hexix og Cysview slik at man unngår et kupp, og får 200 til 300 kroner per aksje,

Jeg vil også tenke at sannsynligheten for et bud øker hvis aksjemarkedet går ned siden alternativkostnade/bytteforhold til andre aksjer øker, og større aksjonærer klarer seg med mindre.

Jeg kaster drit på veggen nå, og ser om det fester seg, så bare skyt konspirasjonsteorien ned.

8 Likes

Måten kursen har blitt «håndtert» minner veldig om CALTX som også ble solgt til en «fair» og liten premium. For min del holder det å stoppe spekulasjonen på at det er økonomisk rasjonelt for Asieris dersom de tror på Cevira (og det ser jo vitterlig slik ut), styresammensetning / Advent / Kitchen, at største eier øker tungt, at godkjenning kan være rett rundt hjørnet og full silent-mode ut mot aksjonærer.

Hadde faktisk ikke overrasket meg om de prøvde seg med 90-100 og at det dessverre kan gå. Men dét er tatt helt ut av r*va og håper det ikke blir så galt.

5 Likes

Men Briarwood har jo ganske høy snittpris på sine aksjer. Selv med sin økning nede på 50-tallet.

2 Likes

Har haft den samme tanke længe — men dit kurs estimat er nok i underkanten da jeg mener Briarwood har en snit kurs på mellem 100- 120 NOK og dertil kommer at de fleste aktier er købt til en noget højere valutakurs.
Så realistisk NOK 200 — Briarwood er sat i verden for at tjene penge :thinking:

Jeg er ikke selv den store fan af konspirationsteorier men denne case virker oplagt ved evt godkending.

Hvem var det der sang “ Monday, Monday ??:joy:
Vi mistede jo “Fredagsbaren” nok engang 🥲

Dansken

5 Likes

Hvis Asieris står bak Briarwood spiller det ingen rolle hva kost pris er, desto lavere desto bedre for Asieris. Da håper jeg på svenskene og de SEB kontoene at de er uavhengige og ikke assosiert med Asieris og at de er med å sikre en anstendig pris på PHO.

2 Likes

Jeg vet ikke om det er så sannsynlig at Asieris står bak Briarwood, men det som er meget sannsynlig er at Asieris kommer til å kjøpe Photocure, imo. Det er 70-80% sannsynlighet for at apl-1702 får markedsgodkjenning, derfor tror jeg de må ha en regulatorisk godkjenning på plass før de går til verks og jeg tror at prisingen i realiteten allerede er diskutert og i prinsippet avtalt.

For Asieris vil det være strategisk rasjonelt å sikre full kontroll over IP og global utvikling, og det er jo en velkjent strategi fra kinesiske aktører. Og siden markedet ikke reflekterer de underliggende verdiene synes jeg dette er en åpenbar mulighet.

Asieris sin ansettelse av en M&A-fyr i september 2024, synes jeg peker i retning av at en slik prosess er planlagt og selv om fraværet av svar fra IR kan være tilfeldig, er det samtidig typisk med “quiet period” der større strategiske grep er under utvikling. Og heldigvis for Asieris er den dominerende motparten et PE - fond med historikk for å kjøpe underprisede selskaper med mål om å flippe med gevinst. Med andre ord: et oppkjøpsscenario som er en perfekt strategisk match.

6 Likes