Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Er en direkte sammenheng mellom de fire fĂžrste bokstavene i analyse og hva slags papir de kan brukes som. :stuck_out_tongue:

Hvilke analyser skrevet om norsk biotek har gitt noen form for verdi som du kan komme pÄ? Noensinne?

Jeg synes det har veldig stor verdi om man leser analysene og ikke kun fokuserer pÄ kursmÄlet.

1 Like

Har du en graf for de selskapene som har kommet gjennom alle kliniske faser og til markedet med sine assets ogsĂ„? Det har vel skjedd Ă©n annen gang, og det var Algeta. Å insistere pĂ„ Ă„ putte PHO i museforsĂžk og milevis-fra-randomiserte-data kurven blir mer fordummende enn det du tillegger en annen her.

4 Likes

Man mÄ jo tro at Fase 3 + Asieris som virker som de har god kontroll skal vÊre bull og sette caset i en annen divisjon enn det meste annet i Norge de siste Ärene. For all del.

Men man ser fra biotech utenom Norge at det finnes rikelig med potensielle snublesteiner til at caset fremdeles har et stort innslag av binĂŠrsyken i seg.

• Forsinkelser i det regulatoriske lĂžpet mot godkjenning - Denne er key. Og slett ikke uvanlig.
  • Endringer i markedsforhold
  • Sorte svaner som Trump / handelskrig
  • En annen kullsort svane som jeg ikke nĂždvendigvis tror pĂ„ mĂ„tte vĂŠre at det blir noe skikkelig rot med godkjenning. Fremdeles mulig.

Det regulatoriske har risiko for Ä ikke gÄ pÄ skinner slik det ser ut til, definitivt. Utover det er vi over pÄ generisk risiko for alle butikker notert pÄ bÞrs.

1 Like

Cevira virker til Ă„ vĂŠre den endringen.

SkyhĂžy risiko Ă„ kjĂžre bil, men bruker den til selv de minste ting.

Trump/handelskrig tror jeg blir exempt selv i Kina nĂ„r man tenker over konteksten rundt. Ække nok kids, og kvinnehelsa mĂ„ da ivaretas

3 Likes

Du spurte vel ikke meg, men det finnes jo ett unntak i Norge :wink:

3 Likes

Ingen regler uten unntak!

Man kan jo ogsÄ spÞrre seg hvilke biotek- og farmasÞytiske selskaper som har fÄtt godkjent fase 3 program og ikke fÄtt det til pÄ en eller annen mÄte.
Algeta med Xofigo, Nycomed med kontrastmiddel,Pronova og Omacor som ble solgt til Bayer, og forhÄpentligvis Photocure med diagnostika Metvix, Hexvix og sitt fÞrste terapeutiske legemiddel/device Cevira.

Flere mÄter Ä se dette pÄ.

13 Likes

I det siste har jeg lagt merke til 300 aksjepotten styrer mye av kjĂžp og salg i Photocure aksjen om dagen. :thinking:
Jeg er ikke sĂŠrlig begeistret for robothandel.
Spennende tider uansett. :bomb:

NÄr vi om en time stenger alt som heter bÞrs her i Norge, er det noen som vet hvordan det er i Kina de kommende dagene? Kan en potensiell godkjenning komme bÄde torsdag, fredag og mandag, og kanskje i helgen for den saks skyld?

SelvfĂžlgelig kan den det

3 Likes

Kina har vel ingen form for offisiell pÄskefeiring?

5 Likes

God pÄske.

1 Like

Ja, bare Ă„ selge.

Vann er vÄtt :brain:

For en gangs skyld en interessant artikkel pÄ finansavisen sine sider.
Bekrefter meg 100 prosent i det jeg alltid mener: Hva faen skal jeg med analytikere? Jeg klarer da helt fint Ä rote bort pengene mine pÄ egenhÄnd.

6 Likes

Hva med Ä bruke Bollinger Band? Det gir en ganske god indikator pÄ hvor i lÞypa Pho-kursen ligger. og hvor det har lÞnt seg Ä kjÞpe og selge. Det bÄndet ikke viser er det kommende skiftet i kursen ved forhÄpentlig Ceviragodkjennelse. Tror derfor det heller lÞnner seg Ä bruke lavere kurser til Ä akkumulere, og i mindre grad selge seg ned pÄ neste topp, som bÄndet viser ligger pÄ ca. 62.

Her kombinert med en gevinsttestkurve og volum. Interessant nok fĂžlger volum og kursutvikling hverandre. Det er pt en styrke.

• Bollinger Bands is a technical analysis tool used to determine where prices are high and low relative to each other.
  • These bands are composed of three lines: a simple moving average (the middle band) and an upper and lower band.
  • The upper and lower bands are typically two standard deviations above or below a 20-period simple moving average (SMA).
  • The bands widen and narrow as the volatility of the underlying asset changes.

image

1 Like

Som vi ser har aksjekursen hatt relativ lav volatilitet, bortsett fra en nesten rytmisk kurve. Variasjonene har ligget innen et ganske lavt spenn og vĂŠrt meget avventende.

Dette litt i motsetning til Schneiders optimistiske uttalelser pÄ 4Q24 og bÄde insiderkjÞp og tilbakekjÞp.

Markedet har ikke belÞnnet det. Troen pÄ Schneider er dessverre ikke hÞy, etter hans stadig feilaktige salgsmÄlsuttalelser og selv om han har uttalt godt salg i 1Q25.

Men det ser ut til at ting er i ferd med Ä gÄ bedre for kjernevirksomheten. I tillegg er det hÄp om at Olympus kommer i gang med sitt hybrid BLCskop i Europa.

Det er ikke sÄ dumt Ä forsÞke Ä kombinere det fundamentale med teknisk analyse.

Med litt flaks blir Photocure vinneren pÄ OB i 2025!

2 Likes