Snakket med han nå det han sier at siden jeg ikke er profesjonell investor har han ikke lov å snakke med meg. Han sier imidlertid at det er mer tekniske årsaker til at de ikke har tatt med noen verdi på Cevira, de vet også lite om den Kinesiske godkjennings prosessen så de vil ikke ta med noen verdi på grunn av det.
Han har lest årsrapporten til Asieris.
Personlig bruker jeg begrepet “risiko” mer i forhold til mulig tap, enn til hvor mye gevinst jeg kanskje kan gå glipp av.
Det som først og fremst gjør aksjen attraktiv for meg, er nettopp den lave risikoen for tap, om man har inngang mellom 50 og 60. Det er ikke ofte man finner aksjer med så høyt potensiale og samtidig så lav risiko for tap!
Jo, selvsagt vil kursen etter et eventuelt avslag for Cevira falle betydelig, kanskje kortvarig under 30. Men kjernevirksomheten vil uansett ha potensiale til å bringe kursen tilbake til mellom 50 og 60 på relativt kort tid etterpå. Det er dette forholdet som gjør Photocure så unik i forhold til de andre katastrofer vi har erfart i sektoren de senere årene!
Spørs om alle er klar over den bevisste haussingen/bajsingen enkelte brukere på forumet kjører her alt ettersom hva dagens trade er. Hvor mye de greier å påvirke kursen kan vel diskuteres, men det er ikke spes vanskelig å se om man leser jevnlig. Det er i det minste mindre synlig enn Polight Discorden
Ser du igjen prøver å bruke forumet som et tradingverktøy.
Du forsto selvsagt at et mulig kursfall til under 30 ved avslag for Cevira, var som følge av en overreaksjon? At markedet innen relativt kort tid vil kalkulere seg frem til at kjernevirksomheten fortjener en kurs tilbake på mellom 50 og 60? Det er jo da fortsatt et godt stykke under det flere analyser spår, uten hensyn til Cevira…
Det er det samme hver eneste gang. Enten er man med eller så er man en baisser. Det finnes tydeligvis ingen mellomting her. Investeringspsykologi 101 - men dog.
Ingen aksjer solgt, heller økt under sist dump. Jeg ønsker likevel mest mulig nyansert informasjon om investeringen jeg har gjort. Ting endrer seg, og ikke alt går som planlagt (generelt).
Det er ingenting som bekrefter at supplementary notice gjelder GCP inspeksjonen. Dette er det som er kommunisert:
As of the report’s release, the Center for Drug Evaluation (CDE), NMPA had completed the first round of technical reviews, covering toxicology, clinical data, biostatistics, clinical pharmacology, and pharmaceutical quality. During the reporting period, the Inspection Center also wrapped up its Good Clinical Practice (GCP) inspection. The company has since received written feedback and is actively coordinating its responses to help expedite the review process and bring APL-1702 one step closer to approval
Selskapet har altså mottatt supplementary notice etter at både tekniske reviews og GCP-inspeksjon er utført. Tolkninger om at dette kun gjelder GCP-inspeksjon deler jeg ikke.
Skulle det i så fall være en fordel?
Er det ikke vanlig at GCP-inspeksjoner i så fall resulterer i en rapport med eventuelle observasjoner, og spørsmål eller avklaringer som dette kommer etter teknisk vurdering?
Hvordan kan man trekke disse konklusjonene basert på en setning fra årsrapporten til Asieris?
Appellerer man til andre om å investere i caset utelukkende for å påvirke kursen oppover?
Jeg sitter ikke på fasiten, og vet ikke mer enn andre. Det er også forskjell på å bedømme sannsynligheten for positivt svar på NDA-søknaden, og sannsynligheten for å mer enn doble investeringen sin.
Vi håper/venter alle på godkjenning, men hva med å forholde oss til det vi faktisk vet…
Når jeg leser dette tolker jeg det slik jeg har hevdet, men det er ikke 100% sikkert for vi vet ikke og skal vi bare skrive om det vi vet 100% blir det svert lite som kan skrives her men på et slikt forum må det være OK å tolke det en leser, så er det opp til hver å gjøre sin tolkning.
Jeg tar med her alt som er av positiv informasjon da jeg vil ha kursen opp før det er for sent og et skambud ligger på bordet.
Må ta med at det står og at Asieris koordinerer responsen hvilket jeg tolker som de innhenter informasjon fra andre og at det da ikke gjelder Cevira som produkt.
Det er vel nøyaktig hva kursmålene til PHO er basert på for øyeblikket, hva man faktisk vet pr dags dato.
Og siden de er høyere enn dagens kurs så er vel ikke bruker" Myk" så horribelt off target med å anta en dobling av dagens kurs ved en Cevira godkjenning?
Én ting å ta til seg er at “vi” faktisk hadde rett i at godkjenning kunne ha foreligget allerede hadde det ikke vært for at NMPA etterspurte merinformasjon av noe slag. Så der fulgte forumet best med i timen. Om det er snakk om 2, 4 eller 6 uker til bryr meg pent lite. Alle andre scenarioer enn at selskapet tas av børs til bøss premium vil overraske meg positivt.
Det beste scenariet for oss aksjonærer er at PHO får utvikle seg som selvstendig selskap og høste milepæler og royalties fra China og at Hexvix når status som SOC. For øyeblikket er det en sannsynlighet for det med den spente situasjonen i verden, at potensielle kjøpere av PHO avventer og ser det som en fordel at PHO er Norsk og notert på OSB.
De siste 10 årene er det blitt mer vanlig å benytte PHO som en oppkjøringsarena til spissing av formen foran uttaket til EM i venting.
Enkelte på tråden har fortsatt mye å gå på.
Her kan man kanskje plukke opp noen triks fra europa-eliten - hentet fra et tidligere mesterskap i Dortmunter Wartehalle.
Første forsøk på å bryte gjennom motstanden feilet, men det er helt oppskriftsmessig at det blir en del gevinstsikring på den motstanden når den har gått såpass mye opp fra trumpdumpen
Nesten 30% forskjell fra den laveste bunnen til den høyeste toppen på et par uker!
Og som du sier, det ble ikke en innertier dessverre. Nå er vi i litt mer uoversiktlig farvann og spekulasjonene råder. Da er bare mitt lille hjertesukk at man kan være litt mer etterrettelig.
Vi er allerede 6 uker etter den spekulative/forventede godkjenningsdatoen.
Nå er det potensielt 80 arbeidsdager (minus løpt tid) + 67 arbeidsdager (1/3 av 200 dager) som gjelder.
Leverer Asieris svaret sitt i Mai har vi tilbakemelding fra NMPA innen August.
Med mindre noen sitter på annen informasjon selvfølgelig.