Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Du burde starte en blogg der du uttrykker deg i generelle former om selskaper og deretter sier at det kan gÄ begge veier og at risken for det kan vÊre hÞy eller lav.

HĂžres ut som teknisk analyse av brostein dette her.

Makan til vÄs.

1 Like

Lol.

Mye kjĂŠrleik fra deg for tiden :heart:

Det eneste jeg sier, er vel at om Asieris failer.
SÄ vil kursen i PHO fÄ seg en real knekk.

I motsetning til andre, som mener at det ikke finnes risiko i papiret.

Grunnet et kursmÄl fra DNB er hÞyere, Ä ikke tar for seg Cevira i det hele tatt!

https://investornytt.no/

Jepp. Noe 100% av brukerene her inne har uttalt frem til fase 3 forelÄ, NDA va godkjent og lysene var slukket pÄ NMPA sine sider.

Er ikke det du sier som er feil, men det er tydelig at du ikke forstÄr grunnlaget.

Om man er usikker pĂ„ om man malte alle sidene av huset er det enklest Ă„ ta en titt istedenfor Ă„ sette seg ned med en kopp kaffe og uttrykke “er alt malt blir dette bra, har jeg derimot glemt den sĂžrvendte siden rĂ„tner huset”

Det blir som Ă„ si “Selskapet setter emisjon nĂ„ - fordi det trenger penger”

Cevira vil bli godkjent. Hadde det vÊrt graverende feil som utfordrer eksistensen til apparatet hadde det vÊrt oppdaget noksÄ tidlig i lÞpet.

Og der har du poenget mitt.

2 Likes

Bare Ä selge huset pÄ UllevÄl hageby, Ä hamstre aksjer da Mr.

Hvem sier at det ikke allerede er gjort?

Du kan ha 100% conviction uten Ă„ binde all kapital.

Du som trader er smertelig klar over begrepet equity at risk, og hva hensikten er.

2 Likes

Det forutsetter selvsagt at NMPA da fÄr det svaret de Þnsker
 Her ligger kanskje siste risiko for avslag?

Kan ellers ikke skjÞnne annet enn at disse frister er ment som maksimum behandlingstid, og at det dermed er avhengig av kompleksiteten hvor lang tid det faktisk tar Ä fÄ avklart i de enkelte saker?

1 Like

Slik jeg forstÄr det, er ikke en Supplementary Notice negativ i seg selv, spesielt ikke nÄr den kommer etter fullfÞrt teknisk vurdering. Det tyder tvert imot pÄ at vurderingsprosessen er kommet langt og tas seriÞst.

SĂ„ lenge Asieris leverer et godt og komplett svar, er det uproblematisk. Det eneste negative i fĂžrste omgang er at tidslinjen skyves noe ut i tid.

Skulle tro det. Men, vi vet ikke hvor lang kĂžen er for en andre teknisk evaluering, kompleksiteten eller hvordan Cevira prioriteres.

80 + 67 arbeidsdager er Ä anse som maksimal tidsbruk - som vil si 30 September 2025 hvis man regner fra 05.03.2025. Holder fremdeles en knapp pÄ Juni-Juli-August.

7 Likes

Pho er faktisk bare verdt 125,8mEUR - hþres ikke veldig imponerende ut
 :eyes:

Tar vi skribenter her for lav risiko? Det risikoaverse slÄr nok gjennom. Mange uttalelser om hvor dÄrlig det gikk i Nanovector, uten Ä ta hensyn til hvor bra det gikk i Algeta er jo en god illustrasjon pÄ dette averse.

Selv nÄr jeg viser til at i natt, ja sÄ var Asieris opp 5% for tre dager siden, 4% i forgÄrs og godt over 2% midt i natt, hvorpÄ den etterpÄ falt litt, og jeg konkluderer med at det tyder pÄ at kineserne forstÄr Asieris situasjon bedre enn oss. Ja sÄ begynner surmuling om at jeg er for kortsiktig? Men Savepig pÄpeker helt korrekt at det fort kommer gevinstsikring nÄr en aksje har gÄtt 10%. Jeg tror den raske oppgangen er grunnen til litt dipp pÄ slutten av dagen i Kina nÄ, ikke nye opplysninger.

Jeg vil takke Haltopen for en veldig ÄrvÄken forstÄelse og faktainnhentelse. Veldig bra!

Hans siste uttalelser er gullkorn: « Supplementary Notice er ikke negativt i seg selv , spesielt ikke nÄr den kommer etter fullfÞrt teknisk vurdering. Det tyder tvert imot pÄ at vurderingsprosessen er kommet langt og tas seriÞst .»

Og den forrige viktige uttalelsen hans er noteringen om flg: « Selskapet har altsÄ mottatt supplementary notice etter at bÄde tekniske reviews og GCP-inspeksjon er utfÞrt. Tolkninger om at dette kun gjelder GCP-inspeksjon deler jeg ikke.»

Og her mĂ„ han jo ha rett: Fordi “Inspection Center also wrapped up its Good Clinical Practice (GCP) inspection”.

Og her gjelder noen engelskkunnskaper: « Wrap up is a phrasal verb that means , «to finish something successfully».

Det betyr at IC har fullfĂžrt og godkjent GCP!

Dermed har Haltopen tydeligvis rett i at Asieris altsÄ har mottatt supplementary notice etter at bÄde tekniske reviews og GCP-inspeksjon er utfÞrt!!!

Det igjen betyr at Cevira er gjennom alle praktisk-kliniske vurderinger med aksept, og gjennom teknisk praksis!

Det er dermed antagelig kun mindre, og lett forklarbare forhold som gjenstÄr, som ikke har noe med Ceviras bruk, effektivitet og bivirkninger Ä gjÞre, men mer generelle administrative forhold som nok relativt enkelt kan forklares og begrunnes.

Og da er vi tilbake til det Ä ta risiko. Kursen pÄ Photocure er veldig lav. Cevira ser det lyst ut for og DS sa pÄ siste kvartalspresentasjon at de har hatt en hÞy PO (purchase order)- inngang i 4Q24, som fÞrst registreres som omsetning i 1Q25. Vi kan dermed forvente hÞyt salg i 1Q25 og forhÄpentligvis bedre resultater enn fÞr. Erik Dahl uttalte ogsÄ at de fÄr lavere driftskostnader.

Skal vi som aksjonĂŠrer dra nytte av Ă„ ha fulgt med og vĂŠre investert i Pho i opptil 25 Ă„r som meg er det viktig Ă„ vĂŠre investert FØR det store skjer i aksjen. Og alt tyder pĂ„ at det er NÅ!

SĂ„ du motsier egentlig dine egne uttalelser?

Det var fĂžr jeg via Haltopen ble klar over at Asieris allerede var ferdige med GCP!

SĂ„ takk til Haltopen for avklaringen.

Dette bĂžr bety at Asieris er kommet MYE LENGER enn de fleste er klar over med Cevira!

Men noen kinesiske investorer har tydeligvis forstÄtt det, dermed kursoppgangen pÄ Asierisaksjen de siste par dagene.

De som fÞlger med pÄ TI bÞr dermed i morgen ha gode muligheter til Ä gjÞre et varp i Pho!

1 Like

Øker heller om godkjenningen kommer etter Q1 skuffelsen :see_no_evil:

Q1 blir iflg DS bra. ForstÄr at du viser til tidligere nedganger etter Q-presentasjoner. Du mÄler fremtiden pÄ fortiden?

Jeg er ikke risikoavers og stoler pÄ at man skal se forover.

Jeg stoler ogsÄ pÄ at man skal se framover, men Ä stole pÄ noe DS kommer med er for meg en helt annen kategori.

Hvis neste kvartalstall viser at selskapet ikke har fÄtt kontroll pÄ opex kombinert med den moderate forsinkelsen pÄ Cevira sÄ er det ikke akkurat usannsynlig at kursen kommer under sterkt press.

Satser pÄ at videre guiding blir investorer sitt fokus ved neste rapport, at de skal se seg i bakspeilet har jeg ingen tro pÄ !

Det er vanskelig Ä spÄ fremtiden.

Det sitter en masse kunnskaper her pÄ Ti, vi som deltar her bÞr kunne dra nytte av og fordel av.

Vi kan ligge i forkant, ikke minst pÄ vanskelige biotechaksjer som Photocure.

Med opplagt upside ved suksess, antatt 10-14x ila relativt kort tid, er det ikke dumt Ă„ ta risiko. Men med de elendige resultatene Radforsk har Ă„ vise til er det vanskelig Ă„ ta. Vi blir fanget av meninger som ikke nĂždvendigvis stemmer.

I tilfellet Photocure er det ogsÄ noen fordeler, der KINA utpeker seg.

Jeg stoler 0 pÄ norske analytikere, der skal man stort sett gjÞre det motsatte. De er i stor grad firma- og kundestyrte og gir veldig ofte motsatte rÄd av det som er bra. Likeledes er avisrÄdene veldig ofte satt av inhabile gjester.

TI er derimot et mye mer investorstyrt forum, med stor grad av habilitet. Å lytte litt i svingene her er ikke dumt.

Heller ikke her er Êrlighet det rÄdende, og paranoia er utbredt!

Om alt slÄr til i Pho vil det kunne skje ila rel kort tid.

Som tidligere nevnt kan Pho bli 2025-Ärets bÞrsvinner pÄ OB. Ceviragjennombrudd inkludert.

Og i 2026 kan man fÄ fult gjennombrudd for HD-flexscop internasjonalt. Til beste for de 78% med blÊrekreft som dÞr., sammen med kursoppgang for Pho.

1 Like

Det er ikke en forsinkelse, basert pĂ„ Pho’s guiding. Kanskje heller det motsatte.

Her tror jeg du tar grunnleggende feil. 4Q24 presentasjonen kom sÄ sent som 19. februar altsÄ etter at halve 1Q25 kvartalet var gÄtt.

Da er det veldig viktig Ä spisse Þrene nÄr det kommer opplysninger som gjelder eksisterende kvartal. GÄ gjennom webben, sÄ bÞr du hÞre hans gjentatte opplysninger om PO -purchase orders!

FÞlger du derimot ikke med, eller er feilaktig forutinntatt, ja sÄ bommer du som investor.

Det er svÊrt viktig Ä kunne forstÄ og analysere opplysningene som blir gitt, uten evt forutinntatte og avsporende feilmeninger.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.