Tar vi skribenter her for lav risiko? Det risikoaverse slÄr nok gjennom. Mange uttalelser om hvor dÄrlig det gikk i Nanovector, uten Ä ta hensyn til hvor bra det gikk i Algeta er jo en god illustrasjon pÄ dette averse.
Selv nÄr jeg viser til at i natt, ja sÄ var Asieris opp 5% for tre dager siden, 4% i forgÄrs og godt over 2% midt i natt, hvorpÄ den etterpÄ falt litt, og jeg konkluderer med at det tyder pÄ at kineserne forstÄr Asieris situasjon bedre enn oss. Ja sÄ begynner surmuling om at jeg er for kortsiktig? Men Savepig pÄpeker helt korrekt at det fort kommer gevinstsikring nÄr en aksje har gÄtt 10%. Jeg tror den raske oppgangen er grunnen til litt dipp pÄ slutten av dagen i Kina nÄ, ikke nye opplysninger.
Jeg vil takke Haltopen for en veldig ÄrvÄken forstÄelse og faktainnhentelse. Veldig bra!
Hans siste uttalelser er gullkorn: « Supplementary Notice er ikke negativt i seg selv , spesielt ikke nÄr den kommer etter fullfÞrt teknisk vurdering. Det tyder tvert imot pÄ at vurderingsprosessen er kommet langt og tas seriÞst .»
Og den forrige viktige uttalelsen hans er noteringen om flg: « Selskapet har altsÄ mottatt supplementary notice etter at bÄde tekniske reviews og GCP-inspeksjon er utfÞrt. Tolkninger om at dette kun gjelder GCP-inspeksjon deler jeg ikke.»
Og her mĂ„ han jo ha rett: Fordi âInspection Center also wrapped up its Good Clinical Practice (GCP) inspectionâ.
Og her gjelder noen engelskkunnskaper: « Wrap up is a phrasal verb that means , «to finish something successfully».
Det betyr at IC har fullfĂžrt og godkjent GCP!
Dermed har Haltopen tydeligvis rett i at Asieris altsÄ har mottatt supplementary notice etter at bÄde tekniske reviews og GCP-inspeksjon er utfÞrt!!!
Det igjen betyr at Cevira er gjennom alle praktisk-kliniske vurderinger med aksept, og gjennom teknisk praksis!
Det er dermed antagelig kun mindre, og lett forklarbare forhold som gjenstÄr, som ikke har noe med Ceviras bruk, effektivitet og bivirkninger Ä gjÞre, men mer generelle administrative forhold som nok relativt enkelt kan forklares og begrunnes.
Og da er vi tilbake til det Ä ta risiko. Kursen pÄ Photocure er veldig lav. Cevira ser det lyst ut for og DS sa pÄ siste kvartalspresentasjon at de har hatt en hÞy PO (purchase order)- inngang i 4Q24, som fÞrst registreres som omsetning i 1Q25. Vi kan dermed forvente hÞyt salg i 1Q25 og forhÄpentligvis bedre resultater enn fÞr. Erik Dahl uttalte ogsÄ at de fÄr lavere driftskostnader.
Skal vi som aksjonĂŠrer dra nytte av Ă„ ha fulgt med og vĂŠre investert i Pho i opptil 25 Ă„r som meg er det viktig Ă„ vĂŠre investert FĂR det store skjer i aksjen. Og alt tyder pĂ„ at det er NĂ
!