Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Kommer benkeforslag om kjøp av PHO for en bråte med Yen

2 Likes

Er det slik at nivåene av lønninger og insentivprogram får norske (to get International world leasing management) til å blekne? :face_with_hand_over_mouth:

Leasing management? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Godkjenning av styrehonorarer for 2025

Det foreslås følgende honorarer for medlemmer av styret:
• Styrets leder:
300 000 RMB per år
• Uavhengige styremedlemmer:
150 000 RMB per år per person
• Andre ikke-uavhengige styremedlemmer (interne/eks. CEO):
Får ikke styrehonorar

Hm, høy omsetning igjen og ser ut til å lukke på det som tidligere var kembomotstand (nå evt. støtte) - dipper litt med indeks på tampen.

I jungelen av innlegg på det kinesiske forumet og sketchy oversettelser finner man:

Alle biotekselskapene som starter med ‘U’ i tickeren har tatt av – denne [aksjen] rører seg ikke i det hele tatt, svakere enn man skulle tro.

Blitt fanget opp av kvantefond. Det er mange biotek-aksjer som har gått som raketter i det siste, med mulige kommende godkjenninger og store ordre. Når en slik aksje blir ‘fanget’, kan den gå 20 % limit opp flere dager på rad.

Blitt fanget opp av ‘LH-fondene’. I det siste har mange lavt prissatte biotek-selskaper steget kraftig, med potensielle nye produkter og store ordre i horisonten. Når de begynner å stige, blir de raskt plukket opp av disse fondene og kan stige 20 % daglig

Ergo ser det ikke ut til at kursutviklingen i Asieris er unik.

3 Likes

Tror ikke disse fondene på tampen av en børsdag plutselig bare finner ut at de skal pøse bøttevis med likviditet inn som om de hadde pistol mot tinningen slik at resultatet blir vanvittig stigning (som ikke varer). Kan hende biotek på Shanghai indeksen har fått et løft? Ikke jeg sett noe til i alle fall (har forsøkt å se på ulike ETFs).

1 Like

Ang Cevira søknad/request om utfyllende info så fann jeg på forumet noe ala dette:

Asieris hadde blitt spurt direkte om de kom til å rekke frist for innsending, og det svarte de ja til.

De hadde og svart at det ville holde med denne ene tilsvaret - (antar de føler seg trygg på at den vil være dekkende nok til en godkjenning).

En forumbruker nevnte og at normal prosedyre er at selskapene som får beskjed om å sende inn utfyllende info som dette vil kontakte sin “saksbehandler” med myndighetene før de sender inn svaret for en slags gjennomgang for å være sikker på tilsvaret er bra nok. (Denne her gir ganske god mening at det stemmer da. Blir litt som å jævlest med en byggesøknad hvor man tar et kjapt oppklaringsmøte med kommunen før man sender inn på nytt tilsvaret)

Merk at dette er skrevet med mine egne ord basert på shitty translator.

5 Likes

link?

Jøss. Er strengt tatt lavere enn Norge det da.

1rmb 1,40nokish?

https://guba.eastmoney.com/list,688176.html

Ligger i de trådene her, men det krever endel innsats i å finne de frem. Jeg gikk gjennom samtlige tråder på første 5 sider, men jeg tok ikke noe screenshotter eller noterte ned hvilke av trådene jeg fann den infoen jeg posta over i.

Dette tilsvaret kan vi regne med blir meldt innen de neste tre uker, om fristen holdes.
Er svaret greit og avklarende, er det sannsynlig at myndighetene ikke vil trenge å bruke sin normale makstid for å gi sin sannsynlige positive avgjørelse.

Ja, + om de faktisk har en form for “avklarende prat” med en slags saksbehandler i forkant av innsending så vil jeg anta at det bli relativ rask behandling etter innsendt.

4 Likes

Disclaimer, det er rimlig ute på tur en god del av det som er skrevet på det kinesiske forumet der, så hva man skal kunne tro på eller ei er ikke spes godt å vite.

Selvfølgelig gjør du ikke det :wink: Jeg tror allikevel det kan være greit å unngå skylapper (også) i dette tilfellet.

Et kjapt søk på sammenlignbare selskaper som starter med 688 viser at det kan være en trend blant utvalgte innovative selskaper.

1 Like

Den tonen din er noe for seg selv. Og ja, det er en viss oppgang. Fint at du fant enkeltaksjer.

Zhejiang Huahai Pharmaceutical som har mest lik utvikling fikk inn volum noen dager før Asieris - ingen børsmeldinger som skulle tilsi økningen der heller.

Du har selvironien inntakt ser jeg :man_shrugging:

Finner ingenting som tilsier dette. Det er også en veldig merkelig kommentar å komme med da de ikke er i en posisjon til å vite dette. Det er helt og holdent opp til CDE/NMPA.

Her er siste offisielle svar fra Selskapet, funnet på forumet:

Kjære investor, hei! Selskapet jobber for tiden med fullt fokus på å forberede svarene til den mottatte Supplementary Notice, og vil forsøke å sende inn dokumentasjonen så tidlig som mulig innenfor den regulatoriske tidsfristen, i håp om å oppnå markedsføringstillatelse så snart som mulig. Selskapet vil, i henhold til relevante regelverk, informere markedet om videre utvikling. Takk for din interesse og oppmerksomhet

1 Like

Ja, ingen av de tre punktene jeg skrev over var noe offisielle svar sendt ut fra selskapet. Alt var fra forumbrukere. Så hvor mye man vil legge i det er jo en annen ting.

OM det skulle være rett at en forumbruker fikk det svaret der fra Asieris ang “vil trenge kun et tilsvar” så er jo ikke det så veldig usannsynlig uttalelse siden Asieris vet nøyaktig hva som er etterspurt?
Dessverre så er ikke den informasjon tilgjengelig for oss til å kunne trekke egne konklusjoner fra, men det kan seff tolkes så negativt som mulig, lite negativt, noe midt i mellom. Det får bli opp til hver enkelt å trekke sine egne konklusjoner.

Jeg er av den formening at jeg anser request om utfyllende informasjon som noe som er helt vanlig ved en slik søknad, og jeg er ikke spesielt stresset av det.

Ikke usannsynlig at en personlig henvendelse til selskapet har resultert i et slikt svar! Det vil jo ikke være av en slik art at det er i konflikt med børsens regelverk. Dermed ikke noen forbindelse/konflikt med de offisielle svar/meldinger fra selskapet.

Jeg har sett i et par tråder at brukere sier de har ringt Asieris og etterspurt div informasjon for så å poste svaret de fikk. Men hvor mye man kan stole på at det er sant er vel mer som en 50/50.

Der er forøvrig enklete ting som jeg mener høres veldig sannsynlig ut, som feks de uttalelsene hvor de sier at det er vanlig at man tar seg en liten gjennomgang med saksbehandler av tilsvar før de sender inn respons.

Det er opplest og vedtatt :wink:

Fant denne fra forumet:

I går hadde jeg en telefonsamtale med selskapet. Tilbakemeldingen var at de definitivt vil sende inn svaret innen slutten av juni, altså innenfor de 80 arbeidsdagene – det blir ingen utsettelse.

Vanlig praksis er at man først diskuterer det man har forberedt med CDE-lærerne (=saksbehandlerne hos regulator), og etter at det er bekreftet at det ikke er store problemer, leveres det formelt inn. Derfor vil også selve godkjenningen gå raskere

Før innsendelse diskuterer man med CDE-representant, og hvis ingen store innvendinger, sendes tilsvaret inn. CDE har så 67 arbeidsdager på seg, + ~10 arbeidsdager for NMPA å komme med offisielt svar på søknaden.

5 Likes