Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Jo lenger denne konsoliderer rundt 50-55 jo mer kommer denne til Ă„ ta fyr hvis ting utvikler seg som vi hĂ„per. Mange som har brent seg her og som tar tapet fordi man mister hĂ„pet og ‘gir opp’ aksjen. Man skal aldri undervurdere det pyskologiske nĂ„r folk ser -40-70 % avkastning pĂ„ investeringen sin.

Dette har han allerede gjort i Photocure i 2019 eller 2020 om jeg husker rett. Ingen grunn til Ă„ gjenta dette.

Nettopp. Dette snakket om at “noe er pĂ„ gang” eller at “Kineserne vet noe!” er selvsagt bare spekulasjoner. Det er ingenting som tyder pĂ„ det.

Asieris har ikke meldt at de har levert supplementary information, og siste offisielle uttalelse fra dem er at den fremdeles jobbes med og vil leveres innen tidsfristen i slutten av Juni.

Dette stemmer heller ikke. Godkjenningen vil med all sannsynlighet havne i andre halvdel av 2025, og er dermed innenfor normal godkjenningstid.

7 Likes

Og det er sikkert hele grunnen til Ăžkende interesse for Asieris aksjen. Man posisjonerer seg kun for en sannsynlig melding om innsendt svar i lĂžpet av de kommende uker.

Jeg tjente gode penger pÄ Spetalens ablegÞyer i PHO, gjentar gjerne suksessen.

Takker, godt Ă„ se at det finnes folk her som fremdeles har “beina plantet pĂ„ jorda” :+1:

Jeg tror forÞvrig ikke folk bÞr basere seg pÄ at man vil fÄ noen offisiell presslease fra Asieris pÄ at de har sendt inn dokumentasjon. Det er nok ikke en vanlig ting Ä gjÞre. Regner med det stÞrste hÄpet vi har til Ä se den informasjonen er pÄ nevnte Kinaforum. Som man igjen ikke kan stole helt pÄ er korrekt eller ei

1 Like

Tidligere har det oppstÄtt mulighet for handel nÄr Asieris har publisert nyheter fÞr PHO, sÄ det er fornuftig Ä fÞlge med pÄ Asieris ogsÄ

2 Likes

@aribjo: Dersom dette refererte svaret fra Asieris er riktig, sÄ tyder alt pÄ at Asieris vil melde nÄr de har levert inn sitt svar. De har jo fÄtt flere slike spÞrsmÄl og vet dermed meget godt at markedet gjerne vil fÄ dette meldt.

Det ble vel ikke meldt fĂžrste gangen? Det kom vel i Februar, men fĂžrst meldt offisielt av selskapet rundt 18 April under annual report? Kan hende jeg tar feil her, men finner ingen info fra Asieris fĂžr den datoen.

Det spiller seff ingen rolle om det bli meldt eller ikke om man ikke prĂžver Ă„ time en inngang. Det kan potensielt lĂžfte kursen en slik beskjed. Motsatt om de ikke leverer innen frist

Aksjekursen til det kinesiske bioteknologiselskapet Asieris Pharmaceuticals har steget betydelig den siste tiden, drevet av flere positive utviklinger innen klinisk forskning, regulatoriske prosesser og kommersiell vekst.

1. Gjennombrudd med APL-1702 – en banebrytende behandling for livmorhalsforstadier

Et av de mest sentrale bidragene til kursoppgangen er suksessen med APL-1702, en ikke-kirurgisk, fotodynamisk behandling for hĂžyrisiko livmorhalsforstadier (HSIL). I en internasjonal fase III-studie oppnĂ„dde APL-1702 en signifikant hĂžyere responsrate sammenlignet med placebo (41,1 % vs. 21,7 %, p = 0,0001), samt en forbedring pĂ„ 103,9 % i eliminering av HPV16/18-infeksjoner . SĂžknaden om markedsfĂžringstillatelse ble akseptert av Kinas legemiddelmyndighet (NMPA) i mai 2024, og lanseringsforberedelsene er i full gang . ïżŒ ïżŒ

1. Sterk kommersiell vekst og inntektsĂžkning

Asieris har oppnĂ„dd betydelig kommersiell fremgang. I 2024 oversteg selskapets driftsinntekter 200 millioner RMB, og de nĂ„dde et driftsmessig balansepunkt i sitt fĂžrste Ă„r med full kommersialisering . I andre kvartal 2024 Ăžkte inntektene med 130,98 % sammenlignet med fĂžrste kvartal, drevet av effektiv markedsfĂžring og lansering av nye produkter . ïżŒ ïżŒ

1. Fremgang med APL-1706 – diagnostisk agent for blérekreft

Et annet viktig produkt, APL-1706 (HexvixÂź), en bildediagnostisk agent for blĂŠrekreft, har fĂ„tt aksept for markedsfĂžringssĂžknad i Kina. Produktet er allerede godkjent i USA og EU, og forventes Ă„ fĂ„ godkjenning i Kina innen juni 2025 . ïżŒ

1. Strategisk ekspansjon og partnerskap

Selskapet har etablert en egen forretningsenhet for kvinnehelse for Ă„ stĂžtte lanseringen av APL-1702 og utvide sin portefĂžlje innen gynekologi. De har ogsĂ„ inngĂ„tt lisensavtaler, blant annet for eribulin mesylat til behandling av avansert brystkreft, og styrket sin tilstedevĂŠrelse i over 1 500 sykehus i Kina . ïżŒ ïżŒ

1. Solid finansiell posisjon og globalt fokus

Ved utgangen av 2024 hadde Asieris omtrent 1,89 milliarder RMB i kontanter og finansielle eiendeler, noe som gir et sterkt grunnlag for videre vekst. Selskapet planlegger ogsĂ„ Ă„ sĂžke om godkjenning for APL-1702 i Europa og Nord-Amerika, og har pĂ„begynt utvikling av nye indikasjoner, inkludert HPV-infeksjon . ïżŒ ïżŒ

Disse faktorene har samlet bidratt til Þkt investorinteresse og den pÄfÞlgende kursoppgangen for Asieris Pharmaceuticals.

3 Likes

KI-generert tekst uten info om prompt eller kilder som er brukt i teksten, blir i mine Ăžyne bare stĂžy.
( ïżŒ ïżŒ ïżŒ)

2 Likes

Spurte bare hvorfor kursen har gÄtt sÄ voldsomt i det siste, liker at chat gpt bare nevner produktene som pho er partner pÄ i sitt resume, sÄ fÄr du bare holde for Þrene.

1 Like

Jeg spurte Co-Pilot i dag nÄr utbytte for NYKD var forventet utbetalt.

Svaret var at biotek i vekst ikke betaler utbytter

Jeg svarte; beklager, men nÄ tar du feil.

Co-pilot kom tilbake; du har helt rett, det er bestemt utbytte pÄ 1 NOK, ex date 30.april.

Jeg fĂžlger opp med; beklager, men den datoen tror jeg er feil.

Co-pilot; du har rett igjen, ex-dato er 27.mai, takk for at du korrigerer, det er nyttig

Jeg spurte deretter hva den synes om at den tar sÄ mye feil. Da kom det masse svada, men den var glad for at jeg utfordret den, det skulle den ta lÊring av :joy::joy:

SÄ igjen; chatbots er lite troverdige greier, vÊr forberedt pÄ at de, som den skrev i dag; bruker gjentakende mÞnstre og vaner nÄr de svarer. Av den grunn mener Microsoft at NYKD ikke betaler utbytte

Kan for all del vÊre at alt den svarer rundt Kina er korrekt, men seansen i dag var helt latterlig og det var et par andre som mistet litt ord nÄr de sÄ hvor utrolig vagt svaret var og bortforklaringene pÄ at den tok feil. Blant annet at de har ikke tilgang pÄ bÞrsmeldinger datert etter april 2023. Vel, da blir man fort utdatert :sweat_smile:

2 Likes

Det er jo menneskelig Ă„ ta feil
 :robot:

1 Like

Off topic, men det handler om bruk av KI til Ă„ finne info man ikke kjenner til selv.

Jeg spurte ChatGPT 4o om det fantes noe TV-program i Polen tilsvarende Luksusfellen. Fikk raskt svar at TV-programmet “Wydatki kontrolowane” pĂ„ kanalen TVN Style var et tilsvarende program. Jeg ba bot-en om Ă„ vurdere sitt eget svar fra 1-10. Den gav seg selv 8/10 med en lang begrunnelse (lenger forklaring enn spĂžrsmĂ„let jeg stilte).

Jeg oppdaget kort tid etter at dette programmet ikke eksisterer, og konfronterte bot-en. Den beklaget seg og forklarte at verken Wydatki kontrolowane eller TVN Style eksisterte.

Jeg ba bot-en om Ä nÄ vurdere sitt opprinnelige svar:

Å bruke chatbot til Ă„ finne informasjon skal man vĂŠre skeptisk til. Man kan godt bruke det som verktĂžy til Ă„ renskrive eller oversette tekst. Men Ă„ bruke en standard nettleser og sĂžke opp primĂŠrkildene er fremdeles Ă„ foretrekke.

7 Likes

AI er bra og fantastisk ressurs til mye.
Asieris har egne bÞrsmeldinger som bekrefter fokus pÄ kvinnehelse, samarbeid med Sinopharm, studier og Hexvix og Cevira info og status. Ser ut til Ä stemme meget bra. Men Asieris og bÞrsmeldinger her er Ä foretrekke, all og tilsvarende info finnes pÄ partners hjemmeside.

1 Like

Chat gpt oppsummerer allerede kjent informasjon for min del, det jeg synd var interessant var at jeg nevnte kun asieris. Det var chatgpt selv som hentet fram hexvix og cevira. Og at det er kun de som nevnes i en oppsummering av et selskap som har mye i pipelinen sier litt om hvor stort dette kan bli for PHO.

2 Likes

Asieris stiger og konsoliderer pÄ hÞyt volum, gjÞr at jeg har stÞrre og stÞrre tro pÄ at vi snart fÄr klekkelig betalt for tÄlmodigheten.

4 Likes

Jiangsu Yahong Pharmaceuticals Co., Ltd. Investor Relations Activity Record (June 3, 2025):

NÄr vil selskapets APL-1702 bli godkjent? NÄr vil kommersialiseringsteamet bli etablert?

SÞknaden om markedsfÞringstillatelse er godkjent. Per nÄ har selskapet mottatt en skriftlig melding om tilleggsutstedelse og gjÞr sitt ytterste for Ä organisere relevante svar og fremskynde arbeidet med markedsfÞringsgjennomgang og godkjenning, for Ä fÄ markedsfÞringstillatelse sÄ snart som mulig.
Gjennom omfattende markeds- og bransjeundersĂžkelser har Women’s Health Division gjennomfĂžrt en grundig analyse av lege-pasient-behov og bransjens kommersialiseringsmiljĂž, og har fullfĂžrt utformingen av viktige markedsfĂžringsstrategier og planlegging av kommersialiseringsveier. Selskapet har igangsatt en rekke kommersielle forberedelser, hovedsakelig inkludert: systematisk forskning og policykommunikasjon om markedstilgjengelighet og betalingssikkerhet; promotering av policyoppfordringer for Ă„ bidra til Ă„ bygge fertilitetsvennlig forebygging og kontroll av livmorhalskreft; fortsettelse av samarbeid med eksperter pĂ„ feltet for Ă„ fremme kliniske retningslinjer og andre evidensbaserte forberedelser for Ă„ forbedre pasientfordelene; basert pĂ„ grundig planlegging og analyse av kjernemarkeder og utvidede markeder innen relaterte sykdomsomrĂ„der, formulering av en omnikanal-kommersialiseringsoppsett og start rekruttering av kommersielle team; hjelp til leger Ă„ forstĂ„ kliniske data og bruk av ikke-invasive terapier; ytterligere forbedring av publikums vitenskapelige forstĂ„else av forebygging og kontroll av livmorhalskreft gjennom offentlig velferdspublikasjon; optimalisering av forsyningskjeden for produktkommersialisering for Ă„ sikre at produktet bringes til hjemme leger og pasienter sĂ„ snart som mulig etter at produktet er godkjent.

Ikke sendt inn enda, men ganske mye informasjon rundt jobben de har gjort for Ă„ forberede salget ved en godkjenning.

1 Like

Asieris opplever vel den FOMO’en som PHO savner.
Kanskje skyldes det at her hjemme er PHO mer kjent som en Godot-aksje - en som alle venter pÄ, men aldri mÞter opp. Sagt pÄ en annen mÄte, den gÄr og gÄr i Ärevis og kommer aldri til dÞra. Hvorvidt det er riktig eller galt, fÄr enhver vurdere.

Men om PHO sliter med et frynsete rykte og Ä fÄ egen butikk til Ä gÄ rundt, er det kanskje Asieris som kan bringe PHO ut av den kursmessige bakevja der selskapet nÄ surrer rundt. NÄ er det knapt omsetning i aksjen.
Potensialet er sÄ definitivt der.

SÄ fÄr heller Daniel James Schneider drive med sitt og overraske oss en eller annen gang.

Positivt at Asieris er sÄ optimistiske til sjansene for Ä fÄ dratt den endelige markedsfÞrings-tillatelsen i havn at de allerede har startet med Ä bygge opp det kommersielle apparatet, inklusiv rekruttering av kommersielle team.

2 Likes