Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Asieris har jo vært veldig åpne og informert godt rundt denne prosessen. De har svart på spørsmål om dette fra investorer. Da vil det være rart om de ikke også melder at svaret endelig er levert? Hva har de å tape på det i forhold til sine aksjonærer?

Det ble ikke børsmeldt at de hadde fått forespørsel om supplementary notice.

1 Like

Asieris virker veldig profesjonelle i alt de gjør. Helt enig! På mange måter synes det som den perfekte biotekpartner for Photocure.

Etablert samarbeid med distribusjon, Sinopharm, etablert kvinnehelse avd, lobby, mange presentasjoner og betaling av milestones til Photocure.

Jeg har likevel ikke sett børsmelding om supplementary info. Og investorpresentasjoner er det kanskje ikke i sommer. Med andre ord kan vel like gjerne være innsendt før et spørsmål og svar kommer på investorpresentasjon. Uansett time dette som du mener er best for deg. Umulig å si med sikkerhet var mitt poeng.

Om ikke børsmeldt, så ble det uansett gjort godt kjent. Og det faktum bør Asieris forholde seg til. De har på direkte spørsmål forsikret at de kommer til å overholde fristen. Om de da mot formodning ikke melder at svaret er sent, så må de i det minste melde om fristen ikke blir holdt.

1 Like

Ja eller om vi ikke hører noe så er alt ok og supplementary info innsendt. Ikke så veldig vanskelig dette. Og som kjent helt vanlig ved slik type med/ device. Ligger beskrivelse på det i tråd. Alt har ikke behov for å problematiseres? Men tråden er fin i den forstand at all mulig risiko og mulig vanskeligheter skrives godt om. Negative vinklinger er greit for å forsøke å finne røde flagg. Takk for jobben med de til de som kan biotek her!

Spennende:

Among them, APL-1702—the world’s first and only non-invasive drug-device combination for cervical precancerous lesions—has demonstrated confirmed efficacy through an international multicenter Phase III clinical study. It is poised to provide a fertility-friendly, non-invasive solution for cervical cancer prevention systems in China and globally.

IPA 2025 is not only a premier academic event but also a vital platform for advancing the industrialization of photodynamic therapy. Asieris anticipates that deep dialogues with global experts will accelerate APL-1702’s international expansion, contributing Chinese expertise and solutions to the global strategy of “Accelerating the Elimination of Cervical Cancer.”

4 Likes

Mener ikke å problematisere, men det hadde vært deilig og betryggende å fått bekreftet at alt nå var gjort fra Asieris sin side og at vi fra da av kan lene oss tilbake og vente på avgjørelsen. Usikkerhet er jo den største fiende i markedet.
Men kommer vi et stykke inn i juli, uten at Asieris har meldt forsinkelse og dermed ikke overholdt fristen, så kan vi med stor grad av sikkerhet anta at alt er på stell!

Det skjedde jo ikke noe spesielt med kursen etter de sende søknaden om godkjenning. Altså før de fikk beskjed om tilleggsinformasjon. Hvorfor skulle det plutselig skje noe når de har svart på det?
Forventningene til godkjenning lå vel i lufta før de fikk beskjed om tilleggsinformasjonnogså uten at d hjalp noe særlig.
Nei tipper vi kommer til å vake rundt 50 tallet til en endelig godkjenning kommer. Faktisk ikke sikkert på om vi får den boosten da heller. Tipper veldig mange venter på å se “hard cash” før oppgangen starter, men at vi kan se 80 tallet ved godkjenning tror jeg på.

Fikk vi ikke et fall i kursen fra nærmere til 60 til dagens 50, etter at det ble kjent at man ikke kunne forvente godkjenning fra Kina like snart som til da forventet, som følge av at opplysningen om Supplementary Notice ble kjent?

Man fikk et fall på (nytt) mer eller mindre skuffende kvartal. Utover det har tradere kjørt mellom 50 og 60 ørten ganger. Godkjenning i mars var det i utgangspunktet et fåtall «optimister» som trodde. Etter hvert ble det stuerent også i denne tråden. Men slik ble det ei, men som bemerket før, så hadde vitterlig godkjenning foreligget allerede i mars om ikke NMPA ønsket mer informasjon.

Det var store forventninger til at avgjørelsen skulle komme i løpet av våren. Klart det har påvirket kursen negativt når markedet måtte innse at godkjenning kunne dra ut helt til sept/okt.

Tja. Det var vel ikke veldig store forventninger, men klart - enkelte her inne turte vel å tro på at godkjenning skulle/kunne komme tidligere enn guiding og (tidligere) konsensus.

1 Like

Mens partner Asieris samme tid har steget mye og på høyt volum.

Ikke alle «skjønner» bioteknologi ?

Sentiment snur fort har jeg erfart. Plutseleg opp eller ned…egentlig rart ikke en mulig gjennombrudd med produkt i marked skal gi høyere prising også før avgjørelse. Forsert mange milepæler nå det som karakteriseres som blockbuster kandidat Cevira. Det er jo nesten ingen utvikling som kommer så langt som Cevira.

Å kalle at det var store forventinger henger vel ikke på greip? Flere biotek med produkt i loopen som har steget mange ganger fra pre klinisk og veien forbi fase III og her søknad markedstilgang.

1 Like

Det var vel store forventninger her på forumet? At markedet var mer lunkent, er jo et faktum. Likevel var kursen en del høyere enn nå. Vi skal heller ikke se bort fra at når det ble kjent at myndighetene hadde bedt om Supplementary Notice, så medførte det en viss usikkerhet. Dette siden markedet ikke ble informert om hva saken egentlig gikk ut på. Var det en bagatell, eller mer alvorlig sak?
Jeg er rimelig sikker på at dersom vi får en melding fra Asieris om at svaret er sent, så vil kursen løfte seg en del.
Jeg tror de tidligere heisturene til 60 og ned igjen, har blitt tuftet på spekulasjoner om at “noe er på gang”, med påfølgende skuffelser siden det likevel ikke skjedde noe.

Enig om å være uenig. Hvordan noen kan være skuffet innen biotek med blockbuster kandidat som eventuelt må vente 1-2 måneder lenger enn noen på et fora mener skjønner jeg ikke. De største eierne bryr seg ikke. Den største har økt siste tid. Og de forstår faser og derav verdi milepæler.

Partner har steget mye på høyt volum og tar alle kostnader ved å få produkt i markedet og de betaler eventuelle milestones og solid % milestones ved mulig tilgang marked. Klart det er noen profesjonelle som mener det er verdier, har ikke Asieris steget nesten 50%. Kan ikke skjønne annet enn at det i det minste er et godt tegn.

Jeg ser ikke forventninger her når jeg ser mot biotek sektoren når nesten ingen produkt kommer så langt gjennom alle faser som Cevira. Men hvis noen plutselig mener at det er solid underpriset eller overpriset kommer det frem det. Helt plutselig.

Biotek sektoren er så til de grader internasjonal. Så om det er et produkt i et av verdens største markeder vil internasjonale selskap og investorer plutselig føre til verdier. Se på eierne blant de største i Photocure. Mange internasjonale eiere

2 Likes

Jeg er ikke uenig med deg i at kursen nå burde vært vesentlig høyere, basert på den store sannsynlighet av at Cevira faktisk blir godkjent! Men dette skyldes nok at hele denne sektoren ligger med brukket rygg i Norge som følge av alt for mange skuffelser i senere år!

Da røk endelig sperrene på 50-tall💥

4 Likes

Glem Norge, sektoren er internasjonal. Nesten ikke en sektor som er like internasjonal. Internasjonal selskap eller investorer ser om det kommer en blockbuster kandidat. Garantert. Dagens investorer både i Asieris og Photocure er også internasjonale de. Litt flåsete, akkurat det er null stress. Tror noen at med det setup Photocure nå har pipeline ikke er interessant eller følges av noe internasjonal helse/biotekselskap? Altså i tillegg til Photocure sin partner?

Et enkelt eksempel er Photocure sin eier Briarwood. De har gjennomført flere biotek transaksjoner de…

1 Like

For ordens skyld: Jeg snakker om kurser basert på forventninger, du snakker vel mer om hva som skjer når noe er i boks.

Nope. Snakker om prising i markedet som til tider er uforståelig. Både før under og etter. Noen tror at de skal komme «gratis» til et produkt i marked. Det skjer ikke. Det er min mening så kan biotekere mene noe annet.

Det er jo ikke nødvendig noen god forklaring på dagens pris….

1 Like

Godagmannøkseskaft.
Jeg prøver kun å forklare hvorfor kursen er der den er i dag…

1 Like