Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Fremdeles er det en market cap bevegelse på ca 75 millioner basert på en omsetning på 3 millioner.

At omsetningen er opp en del % fra nærmere 0 omsetning får den enkelte selv tolke signifikansen av.

Jeg tror Photocure totalt kommer til å bruke maks 20 millioner i kontant utlegg på denne dealen, og det blir capex, ikke opex.

6 Likes

Vi kan stadig godt få en ekstern partner, som bliver medejer af Photocure gennem en rettet emission. Oftest meget positivt de gange jeg har oplevet det tidligere.

Vi er fremdeles 2-3 kroner over årets laveste. For å være litt positiv :thinking:

Joda kan selvsagt være posisjonering for konsolidering her! Bli kjent med verdifull data osv. Oppkjøp på disse kursnivåer ønsker nok svært få (andre enn de som alltid er negative, hadde de fått 100% budpremie hadde nok det vært bånn i bøtta det også)

1 Like

Det er noe helt annet enn det andre emisjonspratet som er over her. :wink: Jeg er helt enig i at hvis det kommer inn en ny veldig stor eier i photocure, så kan det ikke skje over børs slik klimaet og omsetningen i norsk biotech er akkurat nå, det må skje gjennom en transaksjon, enten at de kjøper ut en del andre eiere, eller det gjøres en rettet emisjon.

1 Like

Posisjonering for konsolidering?

Folk ser ut til å glemme at Photocure allerede har hatt “development” kostnader i tidligere kvartalsrapporter som ikke har vært spesifisert.

For alt vi vet kan Photocure og Wolf jobbet med dette en stund før endelig partnerskap har blitt undertegnet. DS har kommunisert under tidligere kvartalsrapporter at dem har jobbet med muligheter for å komme med et eget skop.

Vi vet heller ikke hvordan utgiftene er fordelt mellom Wolf og Photocure, da Wolf sitter med rettighetene etterpå. Samtidig som man skal bruke Photocures data og andre ressurser i utvikling og utrulling av utstyr. Utgifter er ikke bare rene kroner og ører.

9 Likes

And share the profit? No?

Må innrømme at dette er den dummeste markedsreaksjonen jeg har sett på lenge, som noen påpeker her så nekter jeg å tro at dette er noe PHO skal bruke hundrevis av millioner på. Men at de skal bidra med kompetanse og sponse litt cysview finner jeg helt naturlig.

4 Likes

Her er det enten noen som vet mer enn andre eller så er det noen som misforstår totalt.

1 Like

And share the Quadruble? I think no. I prefer Champagne!

Om dette kombineres med nedklassifisering, noe man vel må regne med, er det svært positivt. Forhåpentligvis blir dette et enkelt og veldig effektivt og rimelig skop. Håndholdt oppladbart, utskiftbare fronter mv. Altså i tråd og på linje med Uroviu sitt.

4 Likes

Bare 21 år siden de inngikk lignende avtale med KS.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ser ut som kursen da steg på forholdsvis kort tid 100% fra ca 35kr til 70kr?!

1 july 2003 var kursen 65 nok, 1 sept 2003 var kursen 40 nok

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

1 feb 2004 71kr… cherrypicking;)

Men ganske fjernt fra meldingen, 1 sept er etter melding og etter q2. Må vel bli så lite cherrypicking som det går ann å få det.

Og i dag over 20 år senere ligger vi og kaver rundt 55 kr.

Litt av en rakett dette, på med partyhattene folkens :rocket: :partying_face: