Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

FĂ„r krysse fingrene for at onkel ping pong har store nok auskar Ă„ komme til unnsetning med.

1 Like

Melding sier at RW skal eie blĂ„lyssystemet og IPRÂŽen. Utgiftene til produktutvikling og den regulatoriske prosessen skal deles mellom avtalepartene. Det fremgĂ„r ikke noe om forholdstall. Da er det nĂŠrliggende Ă„ anta 50/50. Photocure skal bidra med “input and guidance”. Og bidra til global co-promotion. Det blir etablert to styringskomitĂ©er for hhv r&d og regulatorisk/go-to market, som i utgangspunktet er positivt. Men ressurskrevende. BĂ„de personellmessig og kanskje ogsĂ„ finansielt (direkte og indirekte).
Meldingen sier intet om eventuell inntektsfordeling.
Det blir interessant Ä hÞre DSŽ formodentlige utdyping av innholdet i avtalen og helhetsvurderingene av bakgrunnen for denne avtaleinngÄelsen under q2-presentasjonen. ForelÞpig stÄr jeg igjen med endel ubesvarte spÞrsmÄl. For all del - dette kan vÊre en meget spennende deal, men bÞrsmeldingen kunne etter mitt syn vÊrt klarere. SkjÞnner at kursen blir kjÞrt litt ned. Uansett - i Pho er vi blitt vant med Ä vente


2 Likes

hvordan pÄvirkes asieris av dette ?
blir asieris pĂ„ sikt ogsĂ„ med pĂ„ “spleis” ?og dersom ikke , skal de kjĂžre egen lĂžsning ?

Asieris sin studie var med Wolf, sÄ tviler pÄ at de ser negativt pÄ at Photocure samarbeider med dem.

Photocure Partner Asieris confirms Hexvix Phase III clinical trial in China meets endpoint

9 Likes

Er det cirka 0,5% af aktierne, der er omsat hidtil?

Markedet priser inn kost, uten resultat, som ikke blir feil gitt historikken.

2 Likes

NÄ er jo dette bare snakk om utvikling av flex skop, rigide har de fra fÞr av. Og mtp at RW er brukt av Asieris, sÄ kan dette gi et meget fruktbart resultat worldwide.

3 Likes

Forrige low dette Äret var 7 Mars med 53.10. I skrivende stund har vi 52.90. NÄ mÄ det vel snu.
Og Dan Schneider mÄ gjÞre noe med info nivÄet pÄ sine bÞrsmeldinger

NĂ„ griper bĂžrsen inn siden fallet er 10%.
Kunne Þnske at de store aksjeeierne ville gripe inn pÄ dette nivÄet. Eller kom siste sprell overraskende ogsÄ pÄ dem?

Ja ja, jeg har fÄtt igjen pÄ skatten de 2 siste Ärene p.g.a. at jeg handler kun denne aksjen. For ta det som utbytte :smirk:

2 Likes

Her har PHO et klart forbedringspotensiale. BÞrsmeldingene er sÄ pass uklare at de gir atskillige tolkningsmuligheter. I PHO vet vi at det betyr ned.

Hva er f.eks. fordelingsnÞkkelen pÄ kostnader? FÄr PHO ogsÄ andel av salg? En antydning om tidsperspektiv, etc.
Undrer meg ogsÄ over hvorfor utbetalinger av milepÊler ikke bÞrsmeldes.

2 Likes

Da er vi snart ned 10%, slike tall har vi vel ikke sett siden kollapsen i februar 2023.

Ser for Þvrig ut som det nettopp var en midlertidig stopp i handelen. For min del mÄ de gjerne stoppe handelen helt til Schneider og PHO evner Ä komme opp med info om hva denne avtalen innebÊrer kostnads og tidsmessig.

2 Likes

noen som har sjekket aksekursen pÄ RW ?

Det er eid av en stiftelse, tok meg 1 sekund Ă„ google.

1 Like

Dette er en fullstendig utblÄsning og kapitulasjon, sÄ i sum en fantastisk kjÞps mulighet. Markedet kan ta feil og overdriver bÄde oppover og nedover.

1 Like

Er egentlig helt absurd at jeg som sterkt misliker kinesisk politikk og industri mÄ sitte og hÄpe pÄ at nettopp kineserne kommer til unnsetning for og redde inn min dÄrlige investering.

1 Like

BÞrspause hadde vÊrt flott Ä fÄ en melding fra PHO om det er noe annen informasjon i markedet som kursen reagerer pÄ.

2 Likes

En klar positiv strategisk melding etter min mening, men som allerede nevnt her i trÄden en elendig bÞrsmelding som etterlater like mange spÞrsmÄl som svar.

1 Like

Ny bÞrspause. Noen som kom pÄ et eller annet
? :shushing_face:

Er automatisk handelsstopp nÄr den faller over 10% intradag

Ja, sikkert automatisk handelsstopp, selv om lav er 52, 9 og - 9,73 prosent i skrivende stund.

Heldigvis var det ikke ulovlig Ă„ gi opp og heller bytte til annen aksje.

2 Likes