Jeg tror PHO forsvinner til 80-100, men håper jeg tar feil.
Det håper vi andre og at du gjør
Hvordan kan vi få litt blest om PHO nå i FA eller E24, jeg har sendt tips både til FA og E24 men ingen respons. Er det noen med kontakter inn der? Tror det hadde hjulpet å få investor miljøet i Norge oppmerksom på potensialet i PHO.
Om vi er heldig så er en Cevira godkjenning meldepliktig så team DS blir tvungen til å starte opp PCen og sende børsmld
Let the fomo begin.
Med BRIARWOOD på lag, er vel det utelukket!
Tja, jeg holder det som åpent at de ønsker å komme seg ut av sin posisjon. Og da er det «markedet» som bestemmer prisen. Men igjen, jeg håper jo at liten premium ikke blir fasit.
Er en ekstrem misoppfatning det der at proffe investorer på topp 20 er noen form for garanti at det ikke selges for priser man vil kalle skuffende lave ift fantasipremiumer.
De har helt andre rasjonaler de jobbet med i sin porteføljeforvaltning enn de som sitter all in i en norsk biotech
Som en skribent skrev tidligere, så er det i dag 6 år siden Cevira avtalen med Aseris. Siden den tid har vi opplevd suksess i fase 3 og det er over 1 år siden søknaden ble sendt inn (venter snart på avklaring). Helt riktig at dersom vi ser bort ifra engangsutbetaling på 11 mUSD ved godkjenning i Kina - og rundt 30 mUSD ved godkjenning i USA/Europa - knytter mesteparten av nevnte 250 mUSD seg til ulike salgsmål. I tillegg får PHO 10-20 % av salget av Cevira i royalty. I tillegg skal vi heller ikke glemme avtalen med Aseris vedr Hexvix, med positive fase 3 resultater og allerede godkjenning i Kina (ventet bare på godkjenning av scope), som i antall pasienter er ca like stort marked som Europa/USA. Her skal Aseris også betale royalty til PHO.
Etter mitt syn handler alt om risk/reward. Helt riktig at det fortsatt er en risiko knyttet til godkjenning og ev. hvor mye en vil selge av Cevira. Samtidig bør det være interessant for Aseris at PHO i dag er like mye verdt som for 6 år siden - og at PHO faktisk er mindre verdt i dag enn for 1 år siden, mens Aseris i samme periode (siste året) har steget med nesten 100 prosent…Ingen tvil i mine øyne om at Aseris har klart å få frem “budskapet” til sine aksjonærer om potensialet og det som er på vei til å skje ift godkjenning mv enn PHO. Videre - på et tidspunkt, hvis MCAP til PHO fortsetter å ligge rundt samme verdi som ved inngåelsen av Cevira avtalen og risikoen blir mindre, må Aseris vurdere oppkjøp av PHO. Tar en bort kontantene som PHO har (ca NOK 250 mill), er verdiene på “innmaten” kun litt over 1 mrd…Det er ikke mye royalty (Cevira/Hexvix) eller engangsutbetalinger som skal betales ut for å forsvare et oppkjøp, selv med en premium utover dagens mCAP.
According to the announcement, the number of shares issued by Asieris Pharmaceuticals in this initial public offering (IPO) and listed on the STAR Market is 110 million shares, accounting for 19.30% of the company’s total share capital after the IPO. The issue price is CNY 22.98 per share, and the total amount of funds raised is CNY 2.528 billion.
Greit, du skrev siste året, men siden IPO har ikke Asieris vært en god investering. Man må heller ikke glemme at stigningen til Asieris begynte da kinesiske myndigheter gjennomførte en ny stimuluspakke, i tillegg ti at Asieris har økende salg av generika, og flere produkter i pipeline.
Skal ikke ta bort noe fra jobben de gjør rundt Cevira, men å tilegne det ene produktet all ære for stigningen er misvisende.
Det jeg lurer på er hvor er dere i Tekinvestor, er det mulig at dere kan komme med en positiv omtale av Photocure og dets store potensialet med partner Asieris. Godkjenning med 90% sannsynlighet innen en mnd. eller 2. Block buster potensialet etc, men ingenting fra dere.
Det er aldri svart/hvitt - og det er sikkert flere forhold som spiller inn - samtidig er det uttrykt at Cevira er det viktigste “produktet” til Aseris, (og vi nærmer oss snart avklaring ift Cevira). Jeg er derfor ikke enig med deg i at det er misvisende å trekke en sammenheng mellom kursutviklingen til Aseris og det som skjer med Cevira (og til en hvis grad Hexvix). Jeg har heller ikke gitt uttrykk for at Cevira alene har ære for stigningen, som du skriver.
Er du en bot, eller hva er greia?
Jeg har merket meg at du går på mannen og ikke ballen. Er du en av samme støpning som Trump? Kom heller med en betraktning hvorfor ikke Tekinvestor kan komme en en omtale av Photocure, eller opplyse om at eier kjøper aksjer eller bruker sine kontakter til å spre det glade budskap.
Det jeg tror er at skal vi få en god bud premie på PHO ved oppkjøp må kursen opp i forkant. derfor ser jeg det som særdeles viktig at vi som aksjonærer bruker alle midler for å få opp kursen nå i forkant av godkjenning.
Det var da det eneste eksempelet du brukte i å underbygge argumentet ditt. Du dro også paralleller til kursen ved inngåelse av avtalen uten å nevne den største årsaken til at kursen til Pho er der den er (Les: Flex). Så har man også flere aksjer i selskapet i dag enn i 2019.
Poenget er ikke å skjønnmale Photocure sin ledelse, eller svartmale Asieris sin jobb med Cevira - bare å vise til at det er mer sammensatt.
Vi får være enige om å være uenige.
Er det Tekinvestor sin oppgave å hausse aksjene du er investert i?
…
Noen som vet ang scopet som er under godkjenning , er dette er regide eller ett flex scop eller kan det begge deler?
Richard Wolf’s System Blue, which has potential to be the first blue-light-enabled cystoscope approved in China, is currently under regulatory review by the NMPA. This Richard Wolf PDD device was used in the phase III clinical trial to develop Hexvix in China and the commercialization of Hexvix is dependent on the regulatory approval in the local market.
Det ble brukt rigid scope i studien.
Sånn sett hadde det ikke skadet hvis de til omveksling kunne legge frem gode Q2 resultater. De trenger i hvert fall ikke være redd for kursoppgang nå som de “tilfeldigvis” sikret seg årets gavepakker et halvår tidligere enn normalt, og det til en veldig lav strike price
ok takk for svar… håpte på en kobi fordi det er flex pengene ligger
Nå utvikler RW flexible scope for BLC, en foreløpig versjon er på markedet hvor de sier kan brukes i alle markeder hvor Hexvix/Cysview er godkjent. Muligens når RW rigid er godkjent i China at flex kan brukes,