“Det var da det eneste eksempelet du brukte i å underbygge argumentet dit”
Det stemmer ikke, Haltopen - da får du lese igjennom innlegget en gang til. PHO har også en annen avtale med Aseris (som også nevnes), samtidig - ut ifra det som er kommunisert av Aseris, er Cevira rosinen i pølsa - og akkurat nå er det størst spenning rundt det som skjer ift godkjennelse av Cevira.
Jeg vet veldig godt at tingene er mer sammensatt - og at kursen til PHO var over kr 150 ETTER 1. juli 2019 og falt ned igjen pga flex - poenget mitt med å sammenligne kursen i denne sammenhengen er at MCAP i PHO i dag er nesten den samme som for 6 år siden, dvs. at for Aseris sin del vil det i dag (etter at risikoen er betraktelig lavere og en tar med at PHO sitter på NOK 250 mill) etter mitt syn blir mer og mer attraktivt å kjøpe PHO for Aseris ref forpliktelsene som følger av ovennevnte avtaler, dersom PHO fortsetter å ligge rundt dagens kurs og risikoen knyttet til Cevira blir mindre og en etterhvert er forpliktet til å betale ut engangsbeløp/royalty.
Du må gjerne ha en annen oppfatning rundt hva som er grunnen til at kursen til Aseris stiger - så får jeg ha min - men jeg ber deg pent ikke legge ord i min munn.