Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

“Det var da det eneste eksempelet du brukte i å underbygge argumentet dit”

Det stemmer ikke, Haltopen - da får du lese igjennom innlegget en gang til. PHO har også en annen avtale med Aseris (som også nevnes), samtidig - ut ifra det som er kommunisert av Aseris, er Cevira rosinen i pølsa - og akkurat nå er det størst spenning rundt det som skjer ift godkjennelse av Cevira.

Jeg vet veldig godt at tingene er mer sammensatt - og at kursen til PHO var over kr 150 ETTER 1. juli 2019 og falt ned igjen pga flex - poenget mitt med å sammenligne kursen i denne sammenhengen er at MCAP i PHO i dag er nesten den samme som for 6 år siden, dvs. at for Aseris sin del vil det i dag (etter at risikoen er betraktelig lavere og en tar med at PHO sitter på NOK 250 mill) etter mitt syn blir mer og mer attraktivt å kjøpe PHO for Aseris ref forpliktelsene som følger av ovennevnte avtaler, dersom PHO fortsetter å ligge rundt dagens kurs og risikoen knyttet til Cevira blir mindre og en etterhvert er forpliktet til å betale ut engangsbeløp/royalty.

Du må gjerne ha en annen oppfatning rundt hva som er grunnen til at kursen til Aseris stiger - så får jeg ha min - men jeg ber deg pent ikke legge ord i min munn.

1 Like

Jeg legger ikke ord i munnen din. I ditt rasjonale for oppkjøp av PHO nevnte du riktignok både Hexvix og Cevira, mens i argumentasjonen for siste kursoppgang ble kun Cevira nevnt som årsak, eller nærmere bestemt “budskapet” rundt Cevira.

Nå blir dette flisespikkeri og kverulering, så denne kan vi legge død.

2 Likes

Vi lar den ligge Haltopen - jeg kunne helt sikkert også uttrykt meg klarere. Du bidrar med veldig mye nyttig informasjon - og er en av skribentene som også klarer å være balansert.

4 Likes

Er salget i gang i Kina?

Venter på godkjent scope…

1 Like

Har info om hvor lang tid man må forvente at det vil ta, blitt delt av selskapet?

Ikke sett noe om det. De sendte inn søknad på scope 6mnd etter de sendte inn søknad for Hexvix.
Hexvix ble godkjent for 8mnd siden nå, så det burde vel komme any day nå.

3 Likes

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Total number owned by top 20 15 637 542,00 57,66%

Top 20 økt med ca 1% da siste 6mnd ser jeg.

1 Like

Så bra.

Er jo en del triggere som plutselig kan skyte opp kursen her nå, både fra Kina,US & EU :call_me_hand:t5:

2 Likes

Her er noen jeg kommer på i farten:

Cevira godkjenning
Cevira fase 3 USA
Cevira godkjenning Europa?
BLC scope godkjenning Kina - royalties starter på Hexvix
Wolf/PHO HD Flex scope i marked
Re-classification BLC scope USA
Fortsatt fin stigning på bruk fra Fortec avtalen?
Utflating/nedgang Opex?
Nytt Olympus HD scope i marked - økning Hexvix bruk i Europa

Jeg antar man vil få en fin milepælsutbetaling ved oppstart Fase 3 i USA og?

9 Likes

Usikker på den. Tror milepælsutbetalingene er relatert til innsending av søknad, og påfølgende aksept. Asieris utførte jo en global fase III for Cevira, men ingen pasienter ble innrullert i USA.

Photocure may also receive milestones of up to USD 31.0 million for regulatory submissions and approvals of Cevira in Europe and the U.S.

Først må de sende søknad :wink: Det har som tidligere nevnt vært utrolig stille fra Asieris på denne fronten i over et halvt år. Hva er status?

Pre-submission to the European Medicines Agency (EMA ) in the fourth quarter of 2024

2 Likes

Ja blir ikke helt klok på hva opplegget er i Europa vedrørende Cevira. Slik jeg forstår det så vil de prøve på en “automatisk” godkjenningssøknad siden der var deltakere fra Europa i Fase 3 studiet?

En annen ting. Gjelder det Europa eller hele EMEA?

Automatisk godkjenningssøknad?

Asieris sa de planla et pre-submission møte med EMA. Dette gjøres før de sender inn en godkjenningssøknad. Formålet er å avklare forventninger, vurdere om datagrunnlaget er tilstrekkelig, type søknad, tekniske detaljer, etc.

Nå, 6-9 måneder senere er det stille som graven. Jobber de med en søknad? Var det for få inrullerte pasienter fra Europa? Avhenging av ny Fase III ? Ble møtet avholdt? :man_shrugging:

Europa

Fra Kina sladderspalte
今天早晨有个贴删了,说亚虹内部不看好1702过会,结束删了

Oversæt:
I morges blev et opslag slettet, der sagde, at Yahongs interne personale ikke var optimistiske med hensyn til, at 1702 ville bestå mødet, og det blev slettet.

WTF :rage: :rage:

DK

1 Like

Ordla meg litt rart der. Tenkte som du sier ja, rett på en godkjenningssøknad og ikke en ny F3 studie i Europa.

1 Like

Dette Kinesiske forumet ser ut til å være like useriøst som Hegnar forum. Forumet brukes til forsøk på å manipulere kurser opp og ned ved å spre rykter og løgner.

Ja dette har jeg og merket jo mer jeg har lest der inne. Men de er faktisk flinke til å slette falsk informasjon relativt raskt.

1 Like

Vil det være et marked for dette i EU?
Er det ikke veldig høy prosent andel som er vaksinert her i vesten?

Av hva jeg finner av info, virker det som at Fase-3 studien til Cevira ble utført i Kina Tyskland og Nederland?

Overaskende dårlig % vaksinerte i Europa faktisk.

Although HPV vaccines have been available since 2006, both introduction and coverage still do not reach optimal levels. In the WHO European Region, it is estimated that in 2022 the HPV vaccination program coverage in females was 32%, with considerable differences among individual programmes across Europe: from less than 5% to more than 90%2. These disparities highlight the urgent need to address the prevention and management of cervical cancer in Europe.

2 Likes