Man må vel se om Asieris i det hele tatt får med seg en partner i EU/US, deretter på hvem denne parneren i så fall er. Er det en vestlig versjon av Asieris, eller et større legemiddelfirma?
Og aller først - før man snakker om BP og Peter Pan, bør man vel ha et godkjent produkt i Kina
Jeg kan lite (ingenting) om teknisk analyse, men “in the big picture” ser det ut som at det var en slags tillit til at dette kom til å bli bra til slutt, i årene 2021 og 2022, Mens i starten av 2023 så forduftet den tilliten, og ble erstattet med “show me the money”.
Fra starten 2023 og frem til i dag, kan det se ut som, så har alle tilløp av tillit eller håp blitt slått tilbake av “show me the money”.
Hvis både tillit og money kommer tilbake så bør det kunne gi svært god fart oppover, vil jeg tenke.
Dette er en morsom sammenlikning mellom epler og pærer, utført på en liten serviett. Men ikke uten en viss relevans, der prisingen fremover for begge selskaper i stor grad avhenger av markedsføringstillatelsen for Cevira.
Asieris stiger på forventning om et snarlig ja. Mens for PHO er Fomo så godt som fraværende. Så er det en artig sammenlikning at man for tiden får seks norske epler for en kinesisk pære. Men faglig holdbar er sammenlikningen neppe.
Noen som vet om et lignende case om man tenker godkjenning Cevira?
Hva er realistisk kurs uke 1 etter godkjent Cevira?
Det er vel lettere å finne en noenlunde realistisk pris på. Hva kursen er 2 år etter bli jo meget vasnkelg å vite siden det er basert på salget/event et oppkjøp som kan skje.
Ja jeg vil si det slik “en ser ikke skogen for bare trær” . Nå kan vi begynne å se hele skogen som er enormt men som bare et fåtall investorer er nå villige til å se. Potensialet er ved blockbuster salg er at PHO får aksjeverdien i dag i utbytte hvert år.
Skjønner ikke svaret ditt. Mitt poeng i kommentaren til deg var at du har gode poenger som viser begrensningene i å sammenlikne markedsverdiene på to ulike selskaper i ulike markeder.
Ikke desto mindre er det en morsom sammenlikning om hvordan verdiene av disse “fruktene” har utviklet seg forskjellig mens vi på begge hold venter på Cevira.
Det vi kan si med sikkerhet at ved godkjenning av cevira i China blir bunnlinjen i PHO ca 100 mill. eller 3,7 NOK per aksje i år.
Asieris opp 7,43%, PHO opp 7,09% i dag, veldig bra.
Og ser på nyhetene i selskapet, så var det bra driv i både Cevira (Asieris) og Hexvix/Cysview, men første steg opp var at “noen tok tak i aksjen”, m.a.o dro inn kjøpere:
Den 15. desember 2020 gikk aksjen fra 84,30 NOK til 88,30 NOK.
Neste gang det kom en nyhet var ikke før 26. januar 2021, og da stod aksjen 106, og det kom ikke vanvittige nyheter etter det heller, det var bare godt driv.
Hadde passet særdeles fint om noen tok tak i aksjen nå, og at det denne gangen blir katalysert av gode nyheter.