Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Det stÄr svart pÄ hvitt at salgsorganisasjonen skal brukes til promotering. Der er vi enige.

Photocure skal bidra med input og rettledning under utviklingen av produktet, mens utgiftene med selve utviklingen deles mellom selskapene.

Du har ingen belegg for Ä pÄstÄ at Photocure ikke vil ha utgifter forbundet med denne avtalen.

1 Like

Det vet vi ingenting om det vi kan med sikkerhet anta er at RW har gjort en grundig vurdering av markeds potensialet til Cysview/Hexvix og vil bruke de resurser som er nÞdvendige for Ä fÄ et BLC flex scope pÄ markedet. PHO har ingen ekstra utgifter.

@myk HĂžres vagt ut

PÄ ny fjelltopp nÄ og leste meldingen. Tenkte «topp stemning», men sÄ sjekket jeg portisen :joy: Never change OSE og team biotek.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

RW er ingen hvem som helst, selskapet var etablert i 1947 leser jeg og har 1700 profesjonelle medarbeidere. Har stor tiltro til at de gjÞr en riktig vurdering. Like sÄ det nye styret i PHO.

1 Like

Les dette nok antall ganger til du har skjÞnt hva som stÄr:

“Photocure and Richard Wolf will share
expenses for the development and regulatory activities necessary for approvals
of the HD flexible blue light system in markets where it will be commercialized.”

Fra dagens bĂžrsmelding.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Vi prĂžver igjen:

Dritkjip dag hvis man er inne i PHO
MÄ si at jeg overrasket av hvor mye happy go lucky holdning det er her. Virker som mange bare har bestemt seg for at dette skal ta av uten Ä forstÄ hva som er grunnen til at det ikke gjÞr det og ikke minst hvor vrient det er Ä snu det.
Poengene jeg pekte pÄ i innlegget over er jo det som gjÞr at veksten ikke kommer, klinikkene er fornÞyd med hvordan det funker i dag. Det har med tidsforbruk per pasient Ä gjÞre, innleggelse vs bare en kjapp tur innom, og kostnader Kan noen her fortelle meg hvordan man skal klare Ä endre pÄ det? Selv de klinikkene som bruker blÄtt lys er veldig bevisste pÄ hvilke caser det passer til

Jeg ville aldri utsatt meg selv for Ä eie en aksje jeg sÄ sÄ bekmÞrke fremtidsutsikter i

Akkurat som jeg aldri ville godtatt Ä ikke fÄ blÄlys selv

5 Likes

Jeg er ute. Vil anbefale heller Ä sette seg inn i og kommentere det jeg har skrevet i stedet for Ä bruke tid pÄ om jeg eier aksjer eller ei.
Har vÊrt med (inn og ut) i ca 8 Är her sÄ fÞler meg kvalifisert til Ä ha en mening om hvorfor det butter.
Samtalen jeg hadde med lederen i en av de to blĂŠrekreft foreningene i Norge ga meg ekstra kunnskap.

1 Like

Det er helt Äpenbart at produktet ikke selger seg selv, av flere grunner. Som du er inne pÄ er det mer tidkrevende samt at de trenger dyrt utstyr og ikke minst kun en leverandÞr i usa. Men det er feil at de ikke vokser, de har vokst ogsÄ siden 2023, pÄ tross av fall i inntekter fra flex, syntes det er sterkt. Veldig synd at flex scopene ble trukket, dette var et klart vekstomrÄde og de fikk ogsÄ bedre reimbursement pÄ flex som gjorde det mer Þkonomisk gunstig Ä tilby det.
Det jeg syntes var en spesiell viktig begivenhet i Är sÄ langt var data pÄ forbedret overlevelse, hvis data som etterhvert kommer bekrefter dette vil bruken Þke betydelig tenker jeg hvertfall. Syntes photocure bygger stein pÄ stein, men dette tar jo tid


6 Likes

Den rapporten delte jeg faktisk med hun jeg snakket med i foreningen og hun sÄ ingenting der som vil endre drastisk pÄ om det skal brukes oftere eller ei

1 Like

Jeg har for min del, overvejet mit synspunkt. Det var ikke en god dag.
2030-32. Der genovervejer jeg min beslutning. Jeg har ikke penge til at kĂžbe mere. Der skal betales skat til nĂŠste Ă„r. :+1:.
Tak for denne gang. Vi snakkes muligvis 2030-32.

Det norske markedet vil uansett aldri gÄ for et norsk produkt, og er alt for lite til Ä vÊre relevant

HÞrtes litt rart ut @Savepig Det interessante er at de har lagt seg pÄ ca samme linje som bla i USA

1 Like

Kanskje en studie i seg selv ikke er nok, men peker i riktig retning og Þker sannsynligheten for at det kommer mer positive resultater fra registreringsstudiene nÄr data modnes her. Hvis resultater da styrker sannsynligheten for bedre overlevelse og mindre progresjon til mibc (=cystektomi) blir det vanskelig Ä ikke ta det i bruk.

De kan ikke vise til et eneste tilfelle der bruk av hvitt lys i stedet for blÄtt lys har fÄtt fatale konsekvenser. Det var det hun sa til meg. SÄ dagens metoder/prosedyrer blir ansett som bra nok.

1 Like

Markedet har i dag, ved Ă„ senke verdien pĂ„ PHO med nesten NOK 150 mill, litt forenklet ment at denne avtalen vil gi PHO en merkostnad pĂ„ nevnte belĂžp uten at det vil gi Ăžkt salg av Hexvix
 For meg blir dette helt surrealistisk - markedet har tydeligvis vĂŠrt lite fornĂžyd med salget av Hexvix/Cysview, og sĂŠrlig etter at flexi ble trukket tilbake, har det gĂ„tt hardt utover kursen. NĂ„r selskaoet endelig gjĂžr et strategisk grep, der en inngĂ„r en avtale med samme selskap som Aseris brukte under fase 3 i Kina (der HD scope visste veldig gode resultater), sĂ„ mener som sagt markedet at dette vil ha en negativ effekt for PHO tilsier at verdien skal vĂŠre 150 mill mindre verdt (?). Jeg personlig tror ikke det er tilfeldig at avtalen inngĂ„s med Wolf, ref det jeg skrev om Aseris, samtidig mĂ„ en huske at Surveillance er et mye stĂžrre “marked” enn Turbt.

Jeg forstÄr at usikkerhet er som kryptonitt i aksjemarkedet, og at bÞrsmeldingen kunne vÊrt klarere pÄ flere punkter - men en skal ikke finne opp hjulet pÄ nytt, her sitter Wolf allerede pÄ grunnforskning (har allerede utviklet scope) - sÄ jeg tviler pÄ at det blir mye kostnader for Ä videreutvikle allerede eksisterende scope (som det tidligere nevnt tipper jeg ogsÄ kanskje totalt 20-30 mill). Videre vil en i forbindelse med arbeidet mot de regulative myndighetene anvende personell som en allerede har tilgjengelig. Men det viktigste er at PHO ville aldri gÄtt inn pÄ et slikt arrangement dersom det ikke samtidig ville gitt en Þkt omsetning av Hexvix/cysview (world vide). Det blir litt det samme som printer/blekk - det hjelper ikke om en har det beste blekket om kundene ikke har tilgang til printer, og det er ingen tvil om den hÞyeste marginene har en pÄ blekket (ikke salget av printeren).

8 Likes