Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Men fra det ene til det andre.

Registrerte at Olympus hadde 40% av markedet i Europa pÄ utstyr, basert pÄ info i webcast. Noe som vil Äpne opp vesentlig mer markded for Photocure nÄr Olympus fÄr nye utstyret ut i markedet.

Det andre biten som kom frem var at Fortec, med deres oppsett, var kun 3 timer unna 93% av alle operasjonsrom i hele USA.

3 Likes

Totalt uenig. ForsÞk pÄ Ä vÊre morsom er ikke alltid vellykket? Det er viktig Ä forstÄ at det nÄ skjer vesentlige forbedringer i Pho. En meget god inngangsmulighet i dag. Dnb mener nÄ 87 kr. er TP fÞr Cevira.

Flg. ble bla nevnt:

  • Fortec, med deres oppsett, er kun 3 timer unna 93% av alle operasjonsrom i hele USA og Ăžker lĂžpende kapasiteten.

  • Salget av Saphira Ăžker lĂžpende antall operative skop. og dermed bruken av Cysview.

  • Danmark kommer etter hvert pĂ„ banen igjen. Europatallene vil vise stor bedring i innevĂŠrende kvartal.

2 Likes

At en ansatt er Ekstern betyr veldig ofte ikke noe mer enn at de har kontrakten sin og lĂžnnslippen sin med et annet selskap enn der de har stillingen sin.

:robot::robot::robot::robot:

1 Like

I sannhet en merkelig aksje, dette. Med stadig sunnere Þkonomi og stadig stÞrre potensiale pÄ alle omrÄder for PHO - beveger kursen seg rundt bunnivÄer.
Hva skyldes dette ?
For min egen del solgte jeg en god del aksjer i starten av juni (pÄ 66) men sitter fortsatt tilbake med en solid slump, primÊrt pga 2 faktorer utenfor Pho sin kontroll; Asieris og nedklassifisering.
SÄ er det kanskje slik at jeg er en typisk representant for markedet i form av lav tillit til administrasjonen i selskapet - mtp a): Ä drifte selskapet og b): Ä realisere potensialene som nÄ virker som ganske bevegelige mÄl, ogsÄ kommentert av andre her. Kanskje urimelig, men da handler det ogsÄ om selskapets (manglende)evne til Ä kommunisere og forplikte en tydelig strategi og mÄlsetting.
Hva vet jeg, men med alt Pho «besitter» av substans/potensiale ville neppe noen reagert sĂŠrlig om kursen i dette Ăžyeblikk lĂ„ pĂ„ nivĂ„ med ulike TP, f.eks omkring kr 90,-. Det er bare Ă„ se pĂ„ gĂ„rsdagens presentasjon. Innholdet der er jo enestĂ„ende, men
.

Men det er ikke mye av de store (lavrisiko)-potensialene som er indiskontert i dagens kursnivÄ. Hvorfor ?

Slik jeg ser det er det ingen ting i veien med ledelsen. Presentasjonen i gÄr var helt ny full av nye initiativ som synligjorde potensialet i aksjen. Det er bare Ä hÞre pÄ presentasjonen eller lese den. HÄper vi fÄr et solid fundament her rundt 50. Det er tydelig at det er shortere eller andre som har en agenda men jeg tror at de fÄr det vanskeligere etter hvert. DS lovet oss mange nyheter utover hÞsten.

Der kom en post pÄ 120 000 aksjer til 50,20, noen vil ut og andre ser muligheter.

1 Like

Skremselstaktikk.

PĂ„ lengre sikt virker PHO billig rundt dagens kurs.
Men det er et stort men


Virker som mange er lei etter Ärevis med venting. Det er BESTANDIG et eller annet som flytter vekst/resultat frem i tid. Mange hadde ogsÄ forventet regulatoriske fordeler for Cevira i Kina - det kommer ikke til Ä skje. For fremtidig vekst er PHO avhengig av flex scope for Ä fÄ opp salget og det er flere Är frem i tid. I Europa er PHO bl.a. avhengig av oppgradering Olympus - tar ogsÄ tid. De store triggerne som Cevira og nye flex scope fra RW er laaangt frem i tid.

Nedklassifiseringen er ogsÄ et stort wildcard. Kan gÄ Är der ogsÄ. Ikke mulig guide pÄ.
Absolutt alt tar lang tid.

SÄ nÄr skal fremtidige triggere prises inn i aksjen er det store spÞrsmÄlet?? For det blir ikke nÄ.

SÄ hvorfor skal man investere i PHO nÄ med sÊrdeles urolige tider??
Tipper mange tenker at her er det god tid Ä komme seg inn pÄ.

4 Likes

Ceviragodkjennelse er maks et godt Ă„r frem i tid, det er egentlig ikke lenge mtp potensialet det utlĂžser.

Veldig godt oppsummert, syns jeg :dart:

1 Like

Men her ogsÄ litt av dilemmaet.

Hvis man er ute, og ingen vet helt nÄr ting kan skje, sÄ vet man heller ikke om man plutselig fÄr masse som skjer pÄ en gang.

“Alle” vet det er triggere pĂ„ rekke og rad her, men ingen vet helt nĂ„r. Hvis, og med et stort HVIS, ting skjer med kort mellomrom, sĂ„ vil man ha sĂ„pass kjapp og rask oppgang, at det vil vĂŠre umulig Ă„ fĂ„ satt stĂžrre posisjoner uten at kursen blir flyttet vesentlig.

Slik det ser ut nÄ er det roboter som driver med Þretrilling mellom seg, og en og annen dritlei smÄinvestor som muligens kaster kortene sine.

5 Likes

Jeg forstÄr at spÞrsmÄlet om strategi for aksjonÊrene kom. Og spÞrsmÄlet tilbake. DS er flink til Ä presentere, og har satt ord pÄ det meste innen drift. Han sa at juli blir bra, og at 3. kvartal vil gi omsetningsvekst. Det er egentlig fenomenalt at de klarer Ä fÄ til sÄ mye med Saphiraskopene, som mÄ sies Ä vÊre en suksess. Det kunne sett adskillig mye dÄrligere ut. Legg ogsÄ merke til at lÞpende driftskostnader tenderer nedover.

SÄ fÄr vi som hÞrer pÄ heller ha vÄr egen strategi om aksjekursen. At den har sunket skyldes selvfÞlgelig forventningene om Cevira aksept innen 60 dager, som ikke kom. Og da er ventetiden inntil 18 mndr, nov 25, men kan vel fort komme mye tidligere og overraskende.

Kommer en slik Ceviraaksept kommer kursen til Ä hoppe pÄ et blunk. Godkjennelse ligger i kortene, men er ikke priset inn. Godkjenning omfatter ogsÄ medical device som sies Ä ha 12-22 mndr. fra innsending, som var i august i fjor


Flex kan gÄ fortere i Europa, de er ikke avhengig av nedklassifisering. Her kan det komme nyheter ila 3-6 mndr.

Derfor kjÞper jeg nÄ. Jeg Þnsker ikke Ä bli tatt pÄ sengen.

4 Likes

Da er vi i skrivende stund ned over 3% igjen og veien ned til nivĂ„et fĂžr meldingen om “Cevira end point met” ser skremmende kort ut.

Noen skal Äpenbart ut, ligner litt pÄ tvangssalg. SÄ er spm nÄr det er tomt.

Jeg sitter ennÄ, men litt samme leksa som i Nano Merlin.

Bare positiv hele veien fra godt over 100 til rett i dass. Du proklamerte vel at du kjÞpte hele veien ned da ogsÄ om jeg ikke husker feil.

MÄ ha tapt vanvittig mye penger pÄ NN med mindre du sitter ennÄ og inntil videre kun kan kalle det et papirtap.

SkjÞnner at dette er et annet case, hvor ting kan bli bra pÄ sikt og skjÞnner jo at det kun gjenstÄr godkjenning i Kina fÞr man fÄr royalties.

Men spÞrsmÄlet mitt er jo hvor lenge man kan prise selskapet til godt over 1 milliard med de inntektene selskapet har i disse dager samt at man ser for seg en vekst som ikke er rare greiene, tja kanskje i flere Är fremover.

Trodde jeg gjorde et scoop pÄ 58, men sÄ feil kan man ta.
Selger ikke. Ikke ennÄ i alle fall

3 Likes

Handelsbanken - Q2 Results Comment

https://reonapi.researchonline.se/f/hero_vAqWl-5EPttgHu-Zs1KW7qrU7EnOk4qk7-8OW4q8ShA

12 Likes

Takk for delingâ˜ș

An FDA reclassification of BLC scopes remains the most important trigger for Photocure to unlock the US market. While timing remains uncertain, we believe a decision could land some time in H2 2024 to H1 2025. Until then, we expect several positive catalysts.

Meg bekjent har ingen andre nevnt noen form for tidsramme pÄ dette. Hadde vÊrt interessant Ä hÞre bakgrunnen for dette estimatet. Spesielt i lys av PHO sin egen uttalelse pÄ Radium for lengre tid siden, hvor rammen ble angitt til «mellom 0 og 11 Är»

1 Like

Tipper de har hatt en call med ledelsen, ref. DS sitt skifte fra «if» til «when» i Q-presentasjonen.

4 Likes

Tror ikke vi skal sammenligne Photocure med Nanovector.

  • Cevira er ferdig med fase III i Kina og oppfyller alle kriterier for en prioritert behandling hos alle verdens myndigheter,

  • Pho har en solid Ăžkonomi og trenger ingen emisjoner.

De fleste bioselskaper er binĂŠre. Nanovector var hĂžyrisiko og totalt binĂŠrt. Ledelsen(e) gjorde betydelige feil, som ga store forsinkelser.

Risikoen i Pho er vesentlig lavere. Virkestoffet i Cevira er allerede utprĂžvet i Metvix rent terapeutisk.

Hexvix/Cysview har ogsÄ et terapeutisk potensial med HD-skop og laser pÄ overflatekreft som ikke er utnyttet, men som bÞr komme. Det vil gi pasientene en stor helsemessig gevinst og kan bety et helt annet gjennombrudd for blÊrekreftbehandling.

Tror Photocure kan bli en virkelig bra investering med turn around innen overskuelig fremtid.

Vitsen er Ă„ ikke investere mer enn man har rĂ„d til Ă„ tape, og der man fortsatt skal kunne sitte med posisjoner. Diversifisering er ogsĂ„ nĂždvendig. Å putte alle eggene i samme kurv nĂ„r det gjelder binĂŠre selskaper er ikke smart.

6 Likes

Hjelper jo veldig lite at aksjen er sÄ utrolig bra nÄr den faller med to sifret antall prosent mellom hver gang det er gode nyheter og positive utsikter, og i tillegg fÞlger den stemningen i Oslo bÞrs med x2 nÄr den er negativ og nesten ingenting nÄr den er positiv. Forrige fredag var kursen pÄ 53 kr, og en uke senere med bÄde rekyl pÄ bÞrs etter mandagens fall , grei Q2 presentasjon og ingen endring i potensialet, er kursen pÄ ATL med er fall pÄ ca. 10 % fra forrige fredag.
Denne sÞppel aksjen holder smÄsparere som meg som gissel og selvom jeg har snittet ned for harde livet de siste to Ärene, ser jeg nÄ at jeg bare har lurt meg selv. Det er en spiral der oppgang blir solgt relativt fort og aksjen kollapser, gang pÄ gang.

2 Likes