Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Like konsekvent som surmulingen din :sweat_smile:

Kommer snart!
Mvh Godot

Jeg mÄ innrÞmme at jeg finner det vanskelig Ä opparbeide meg noen sÊrlig glede eller optimisme over tingenes tilstand. Det kommer nok som et resultat av Ärevis med skuffelser og nedturer :wink:

Ingen breaking news, men det burde da vĂŠre av interesse hvis det regulatoriske landskapet i Kina endrer seg, og Asieris med APL-1702 samtidig trekkes frem?

FĂ„r hĂ„pe dette adresseres i Asieris’ kommende rapport slik en fĂ„r mer klarhet i den regulatoriske prosessen og forventet review-periode.

4 Likes

Nu er ventetiden snart slut. 2025 bliver et godt Ă„r, men Ă„rene efter bliver endnu bedre.

2 Likes

FÄr inderlig hÄpe det. Jeg vil ha en avklaring pÄ dette, enten at det gÄr rett ad undas eller at det ender sÄpass bra at jeg i det minste fÄr mine penger tilbake.

Fantastisk at aksjonĂŠrer sitt utgangspunkt er

  1. alt gÄr adundas
  2. fÄ igjen pengene sine

Og det i et biotekselskap hvor det er eksisterende drift og sĂžkt NDA og partneravtale med snarlig avgjĂžrelse.
Glemte kontantbeholdning som stadig Ăžker.

Utrolig

3 Likes

Fascinerende Ä se den grad av utmattelse og pessimisme pÄ vegne av egen investering. Vanskelig Ä forstÄ hvorfor man ikke tar eventuelle tap og beveger seg videre nÄr investeringen sÄpass Äpenbart pÄvirker humÞret.

5 Likes

Det ser ut som det er en sterk vilje til Ä selge aksjen ned. Det kan selvfÞlgelig vÊre tilfeldigheter eller depressive aksjonÊrer, som det visstnok skal finnes blant oss, som kaster kortene pÄ lav omsetning.
Men den klare trenden i sommer har vÊrt at handelen avsluttes pÄ dagens lav.
Mao. skal man inn i aksjen, bĂžr man vente til sluttauksjonen.

1 Like

Som sagt
 :slightly_smiling_face:

Kommer til Ä fremgÄ av listene hvor det voldsomme salgspresset (inkl. off-books) kommer fra. ForhÄpentligvis er det tomt fÞr heller enn siden.

Den dels snorrette linja der fremstÄr ikke videre organisk (uten fundamentale endringer), men heller preget av short med det som kan vÊre tvangssalg ifbm. markedsuroen. Hadde interessant Ä sett et anslag fra et av husene pÄ % aktiv short i aksjen (dvs. totalen av dem som befinner seg under 0,5 % grensen). Det er nok mer enn man skulle tro gitt utviklingen og hvor «enkelt» det er Ä dytte denne hvor man vil pÄ tynt volum.

Ingen kan pÄstÄ annet enn at PHO har hatt utur med den totale kollapsen av Þvrig biotek pÄ OSE. Mange milliarder med likviditet som kunne gÄtt inn i aksjen har forduftet. Og som man ser, sÄ er det svÊrt begrenset med fri likviditet igjen som sÞker mot sektoren.

8 Likes

Fint at man klarer Ă„ glede noen :wink:

Hvorfor jeg fremdeles sitter med “investeringen” istedenfor og ta milliontapet og bevege meg videre har jeg fortalt flere ganger, sĂ„ burde ikke vĂŠre nĂždvendig Ă„ gjenta det.

2 Likes

The updated Drug Registration Regulation stipulates a statutory NDA review and approval time of 155 working days (approximately 7.1 months) for priority review ,

AltsÄ regnet fra 12 mai 2024. Da ender vi pÄ 13. des 2024.

1 Like

Ingen grunn til Ä anta Priority Review pÄ nÄvÊrende tidspunkt da det ikke er bÞrsmeldt.

Det som allikevel er opplÞftende er at standard review her er pÄ 225 arbeidsdager og da er man pÄ 31.03.2025, noe som ikke er veldig langt etter PR. Siden artiklene og ordvalgene til Asieris hagler med ord som «innovative» er det ikke helt bak mÄl Ä ha denne tidslinjen i bakhodet.

6 Likes

I mars 2020 mistet stÞrste eier (Highseas) tÄlmodigheten og dumpet alle aksjene pÄ kurser ned mot 52 kroner pÄ det laveste. EtterpÄ steg kursen raskt igjen og mange av oss tenkte at Hansson hadde taklet nedsalget maksimalt dÄrlig.
NÄ er kursen kommet under bunnen fra dengang. Og denne gangen er det ikke en plutselig og kortvarig hendelse, men en nedadgÄende trend som begynte for 2 mÄneder siden.
Skal det videre ned? Snur det her?

Hvis trenden som startet i juni fortsetter uavbrutt, sÄ er selskapet verd kr 0 ved nyttÄr, sÄ du bÞr nok instille deg pÄ det. :wink:

Noen som har noe pÄ denne?
image

Ja, nÄr en TA spesialist sier det sÄ er det vel bare Ä akseptere det :grin:

1 Like

Ja det er trist nÄr investeringer gÄr skeis. Hadde aldri trodd det skulle utvikle seg til et punkt der jeg er fornÞyd hvis jeg bare fÄr pengene tilbake.

Du som jubler uhemmet over absolutt alt som skjer, hvor stort urealisert tap sitter du selv med?

2 Likes

Orginal melding var ikke bull,
Men ogsÄ bare bullshit.

En som mente at forklaringen pÄ fallet, skyldes levrandÞr problemer, Ä at selskapet var i samtale med ny levrandÞr.

#usual Nordnet piss.

1 Like