Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Markedet har talt?
Markedet vet at det gĂ„r ca 12 mnd til Cevira (trolig) blir godkjent. Mange vil nok da tenke at “det er for lenge Ă„ vente”
Men hva som faktisk skjer i denne perioden vet vel ingen? Heller ikke du Bingo?

Å avskrive kursoppgang fremstĂ„r kunnskapslĂžst.

Mitt poeng er at det tydeligvis er usikkerhetsmoment(er) som markedet ser uansett hva folk her mÄtte mene
Hvis ikke hadde den flydd
Hvis det nÊrmest er garantert milliardinntekter og en butikk som blir gigantisk sÄ og si helt sikkert, og det temmelig snart(alt er relativt)sÄ hadde vi ikke vÊrt pÄ 40 tallet her nÄ
Jeg ser heller at den virker tung med en ganske ivrig selgerside og blir ikke forundret om vi ser kursen ganske langt ned pÄ 40 tallet i tiden som kommer.

Men hvem er den “tunge” selgersiden hvis de stþrste aksjonérene sitter i ro?

Og for dem som sitter Ä kikker pÄ kursen hver dag, hva er strategien her?

Skal dere selge fĂžr Cevira meldinger eller Hexvix meldinger?

Hvis svaret er nei, og dere skal sitte til meldinger pÄ Kina kommer pÄ begge, sÄ er det jo likegyldig hva kursen er mellom nÄ og disse meldingene. Betyr nada, bortsett at det svinger opp og ned pÄ papiret.

Sett alarmen 6 mnd frem i tid, nyt vÊret, kikk pÄ andre potensielle caser som kan bli aktuelle pÄ sikt. Samme hva.

Slik jeg ser det nĂ„, er det en lek av “Chicken”, hvor langt tĂžr noen Ă„ sleppe prisen fĂžr noen kommer pĂ„ banen og tar et jafs i ordreboka.

5 Likes

Jeg tror og at markedet priser Cevira nÄ til null som ogsÄ DNB sier. Hva det skyldes er ikke godt Ä si eller nÄr markedet begynner Ä prise det inn. Det som jeg ser som vel sÄ interessant nÄ i det korte bildet er hva som skjer med core businesss, Cysview/Hexvix. Med de nye therapeutics kommer CysviewHexvix i en monopol situasjon. Dette er hva DS sa i sin presentasjon;

Shifting over to the wave of therapeutics, that trend. With all the new therapeutics ap
proved or in late-stage trials for non-muscle invasive bladder cancer, are you engaging
with these manufacturers? And if so, how are you doing that?
Daniel Schneider
We are. We are engaged, and we are currently engaged, and they are engaging us and
they’re proactive about it. And it’s through the registry– the patient registry. Reminding
everyone whatatremendousbodyofevidencethatis. It’s 10 years in the making to have
this data to access.
ThesecondpartistheFDAisstating,theEuropeanregulatorsarestatingthattousethese– and I think the payers are going to be stating for sure, when you talk about, at least in
the U.S., $0.5 million treatments, they’re going to want to know for sure these patients,
number one, are selected appropriately to give the treatment; and number two, did it
workordidit notwork? Andifitdidn’t, whynot? Andwebelieve–andtheybelieveBlue
Light Cystoscopy can play a significant role in helping them be successful. So I think that’s
very, very key. So we are currently talking and engaged with several

Som ref kan jeg ogsÄ si at i de fleste aksjer jeg ser som har falt 50-90% sitter de store i ro
Det i seg selv betyr ikke at nedgangen skal latterliggjĂžres. Gjeldende marked og kurs er det som betyr noe

Hva mener du med dette?

Det minner meg om sportskommentatorer som forteller at ballen har gÄtt i mÄl. Totalt unyttig. De fleste er i stand til selv Ä se om sÄ skjer,

Det som er interessant, er en analytisk tilnÊrming som forteller noe om sannsynligheten for at mÄl scores.

SÄ feks i disse growth selskapene som har falt sÄ
mye at det nesten ikke er verdier igjen, der skal man kjĂžpe med begge henda fordi de store sitter i ro. Kursen er bare tull?

Ja, helt enig. Men hvis det ikke fantes avvik pĂ„ verdi slik “markedet” ser det, og slik aktuelle investoerer ser caser x mĂ„neder frem i tid, sĂ„ hadde det ikke vĂŠrt mulig Ă„ tjent penger.

Hvis enhver faktor til et selskap hadde vÊrt 100% korrekt priset inn til enhver tid, sÄ hadde det vÊrt lite penger Ä tjene pÄ bÞrs.

Hele poenget er at noen ser verdi der andre ikke enda klarer Ă„ se verdi.

Man kan se det som en fotballkamp. Man kan sette en innsats nÄr som helst i kampen. Men desto nÊrmere man kommer sluttid og man blir sikrere pÄ resultatet, desto mindre blir oddsen/gevinsten.

4 Likes

Dette er slett ikke min erfaring. Tvert i mot kan man stÞtt og stadig bruke listene til PDX for Ä observere betydelige og konkrete endringer i topp 20 og topp 50 sits nÄr store endringer skjer.

I sommer har det derimot ikke vÊrt enkelt Ä komme frem til noe svar i PHO pÄ hvem eller hvorfor kursen beveger seg.

1 Like

Hvorfor benyttet du ikke sjansen til Ă„ komme deg ut av marerittet?

Og Bingo, det er litt leit Ä se at det ikke hjalp pÄ sinnets munterhet Ä selge seg ut etter Ärevis med mismot.

Er det noe med gammel kjĂŠrlighet som ikke korroderer?

Selv er jeg vel sÄnn rundt breake-even totalt sett i PHO, etter Ä ha gÄtt litt ut og inn
 At vi skulle havne nede pÄ 40 tallet, hadde jeg aldri trodd for et par-tre Är siden. Selv den dagen Norge stengte ned i mars 2020, lÄ kursen over 50. Det har vÊrt en skuffende reise.
PÄ den annen side har jeg aldri som PHO-aksjonÊr vÊrt stÞrre optimist enn nÄ. Det er sÄ mye som er i ferd med Ä lÞsne.

3 Likes

En interresant ting Ä se pÄ er volumet etter nedturen kontra hvordan det var fÞr.

Man hadde noen stÞrre selloff pÄ vei ned i den gule tradingrangen. Men nÄr den gikk sidelengs var det labert.

Etter nedturen har volumet i Photocure holdt seg hĂžyere relativt til tidligere. Det i seg selv kan antyde at det ikke bare er retails som kjĂžper/selger.

Ser man pĂ„ andre selskap som har hatt massive selloff, og hvor stĂžrre aktĂžrer kaster alle kortene, kan man ofte se at volum “tĂžrker” ut. Det er ingen interesse bortsett fra retails som selger og kjĂžper mellom seg.

Ja det har vÊrt helt uforklarlig hva som har skjegg med kursen de siste 2 mnd. og spesielt etter avtalen med RW kom og nÄ etter Q2 presentasjonen. Virker som markeds aktÞrene ikke fÄr med seg hva som nÄ er i emning. Dette med de nye medisinene som er godkjente og som koster 5 mill NOk per behandling vil de kreve bevis pÄ at de virker og at de gis pÄ et tidlig tidspunkt. Derfor mÄ de benytte CysviewHexvix, WL er ikke godt nok. Hence CysviewHexvix mÄ benyttes bÄde til surveillance fÞr og etter operasjon og selvsagt for operasjon.

Er noen faktorer:

1. Stilletid om sommeren pluss bĂžrskorreksjon skaper manglende kjĂžpsinteresse
  2. Den kjÞpersiden som er der er veldig disiplinert, og kjÞper bare pÄ bid.
  3. Veldig mange som har drevet med biotek er nÄ ganske sÄ nedknust og er stort sett ute av biotekgamet hva gjelder stÞrre kjÞp.
  4. Det er en venterisiko i Photocure fordi man antar at det er et godt stykke ut i 2025 fĂžr Cevira kommer. Mye negativ makro kan skje i mellomtiden.
  5. Veksten i Hexvix/Cysview mÄtte vÊrt hÞyere for Ä virkelig skape engasjement.
4 Likes

Er det en ting som er ganske ettertrykkelig bevist mÄ det vÊre hvor ekstremt vanskelig det er for et forum som dette Ä ta temperaturen pÄ det som skjer i den virkelige verden og hvor uhyre vrient det er Ä fÄ rett i ulike antakelser og spÄdommer. Fort gjort at det gÄr helt motsatt vei.

1 Like

Hvis denne trÄden tok tempen pÄ norske investorer i den virkelige verden burde det vÊrt sendt ut en del psykriatiske kriseteam for lenge siden. :smiley:

2 Likes

SĂ„nn sett legger du opp til at du like gjerne bommer som treffer :wink:

ForTec durer pÄ:

ForTec is hosting a clinical dinner at the North Central AUA meeting on September 19, with Dr. Adam Calaway discussing the benefits of Blue Light Cystoscopy

image

13 Likes

Fordi jeg trodde marerittet var over, men der tok jeg dessverre feil.

Nogle mareridt ender godt

Find noget andet og gÄ op i og tjek kursen om et Är.
Er kursen ikke steget sÄ begynder jeg og tro pÄ din mareridts tanke :slight_smile:

Det er ganske spesielt at markedet ikke priser inn noe Cevira og ikke noe av de nye initiativene som DS har presentert. Med ForTec pÄ lag har PHO et helt nytt salgs apparat 44 service senters og 500 nye technisians, det er noe som er i virksomhet nÄ, ingen reprising. SÄ avtalen med RW ingen reaksjon bare sell off. Til slutt de nye kreft medisinene som er pÄ markedet og som krever Cysview/Hexvix. Ingen reaksjon i markedet bare sell off.

1 Like