Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Tenker vel egentlig markedet har talt her. Prisen per aksje nå er basert på det Photocure får til/ikke får til med cysview
Ny prising kommer ved endelig Cevira melding og klarsignal. Det blir ikke noe reprising i forkant, det ser vi jo. Uansett hva folk her måtte mene så er det seeing is believing som gjelder, tror det har med begrenset erfaring med Kina å gjøre ift det vi snakker om her

Vet du hva markedet priser Cevira til i løpet av neste ca 12 mnd?

@Hayen se melding over. Markedet har talt

Markedet har talt?
Markedet vet at det går ca 12 mnd til Cevira (trolig) blir godkjent. Mange vil nok da tenke at “det er for lenge å vente”
Men hva som faktisk skjer i denne perioden vet vel ingen? Heller ikke du Bingo?

Å avskrive kursoppgang fremstår kunnskapsløst.

Mitt poeng er at det tydeligvis er usikkerhetsmoment(er) som markedet ser uansett hva folk her måtte mene
Hvis ikke hadde den flydd
Hvis det nærmest er garantert milliardinntekter og en butikk som blir gigantisk så og si helt sikkert, og det temmelig snart(alt er relativt)så hadde vi ikke vært på 40 tallet her nå
Jeg ser heller at den virker tung med en ganske ivrig selgerside og blir ikke forundret om vi ser kursen ganske langt ned på 40 tallet i tiden som kommer.

Men hvem er den “tunge” selgersiden hvis de største aksjonærene sitter i ro?

Og for dem som sitter å kikker på kursen hver dag, hva er strategien her?

Skal dere selge før Cevira meldinger eller Hexvix meldinger?

Hvis svaret er nei, og dere skal sitte til meldinger på Kina kommer på begge, så er det jo likegyldig hva kursen er mellom nå og disse meldingene. Betyr nada, bortsett at det svinger opp og ned på papiret.

Sett alarmen 6 mnd frem i tid, nyt været, kikk på andre potensielle caser som kan bli aktuelle på sikt. Samme hva.

Slik jeg ser det nå, er det en lek av “Chicken”, hvor langt tør noen å sleppe prisen før noen kommer på banen og tar et jafs i ordreboka.

5 Likes

Jeg tror og at markedet priser Cevira nå til null som også DNB sier. Hva det skyldes er ikke godt å si eller når markedet begynner å prise det inn. Det som jeg ser som vel så interessant nå i det korte bildet er hva som skjer med core businesss, Cysview/Hexvix. Med de nye therapeutics kommer CysviewHexvix i en monopol situasjon. Dette er hva DS sa i sin presentasjon;

Shifting over to the wave of therapeutics, that trend. With all the new therapeutics ap
proved or in late-stage trials for non-muscle invasive bladder cancer, are you engaging
with these manufacturers? And if so, how are you doing that?
Daniel Schneider
We are. We are engaged, and we are currently engaged, and they are engaging us and
they’re proactive about it. And it’s through the registry– the patient registry. Reminding
everyone whatatremendousbodyofevidencethatis. It’s 10 years in the making to have
this data to access.
ThesecondpartistheFDAisstating,theEuropeanregulatorsarestatingthattousethese– and I think the payers are going to be stating for sure, when you talk about, at least in
the U.S., $0.5 million treatments, they’re going to want to know for sure these patients,
number one, are selected appropriately to give the treatment; and number two, did it
workordidit notwork? Andifitdidn’t, whynot? Andwebelieve–andtheybelieveBlue
Light Cystoscopy can play a significant role in helping them be successful. So I think that’s
very, very key. So we are currently talking and engaged with several

Som ref kan jeg også si at i de fleste aksjer jeg ser som har falt 50-90% sitter de store i ro
Det i seg selv betyr ikke at nedgangen skal latterliggjøres. Gjeldende marked og kurs er det som betyr noe

Hva mener du med dette?

Det minner meg om sportskommentatorer som forteller at ballen har gått i mål. Totalt unyttig. De fleste er i stand til selv å se om så skjer,

Det som er interessant, er en analytisk tilnærming som forteller noe om sannsynligheten for at mål scores.

Så feks i disse growth selskapene som har falt så
mye at det nesten ikke er verdier igjen, der skal man kjøpe med begge henda fordi de store sitter i ro. Kursen er bare tull?

Ja, helt enig. Men hvis det ikke fantes avvik på verdi slik “markedet” ser det, og slik aktuelle investoerer ser caser x måneder frem i tid, så hadde det ikke vært mulig å tjent penger.

Hvis enhver faktor til et selskap hadde vært 100% korrekt priset inn til enhver tid, så hadde det vært lite penger å tjene på børs.

Hele poenget er at noen ser verdi der andre ikke enda klarer å se verdi.

Man kan se det som en fotballkamp. Man kan sette en innsats når som helst i kampen. Men desto nærmere man kommer sluttid og man blir sikrere på resultatet, desto mindre blir oddsen/gevinsten.

4 Likes

Dette er slett ikke min erfaring. Tvert i mot kan man støtt og stadig bruke listene til PDX for å observere betydelige og konkrete endringer i topp 20 og topp 50 sits når store endringer skjer.

I sommer har det derimot ikke vært enkelt å komme frem til noe svar i PHO på hvem eller hvorfor kursen beveger seg.

1 Like

Hvorfor benyttet du ikke sjansen til å komme deg ut av marerittet?

Og Bingo, det er litt leit å se at det ikke hjalp på sinnets munterhet å selge seg ut etter årevis med mismot.

Er det noe med gammel kjærlighet som ikke korroderer?

Selv er jeg vel sånn rundt breake-even totalt sett i PHO, etter å ha gått litt ut og inn… At vi skulle havne nede på 40 tallet, hadde jeg aldri trodd for et par-tre år siden. Selv den dagen Norge stengte ned i mars 2020, lå kursen over 50. Det har vært en skuffende reise.
På den annen side har jeg aldri som PHO-aksjonær vært større optimist enn nå. Det er så mye som er i ferd med å løsne.

3 Likes

En interresant ting å se på er volumet etter nedturen kontra hvordan det var før.

Man hadde noen større selloff på vei ned i den gule tradingrangen. Men når den gikk sidelengs var det labert.

Etter nedturen har volumet i Photocure holdt seg høyere relativt til tidligere. Det i seg selv kan antyde at det ikke bare er retails som kjøper/selger.

Ser man på andre selskap som har hatt massive selloff, og hvor større aktører kaster alle kortene, kan man ofte se at volum “tørker” ut. Det er ingen interesse bortsett fra retails som selger og kjøper mellom seg.

Ja det har vært helt uforklarlig hva som har skjegg med kursen de siste 2 mnd. og spesielt etter avtalen med RW kom og nå etter Q2 presentasjonen. Virker som markeds aktørene ikke får med seg hva som nå er i emning. Dette med de nye medisinene som er godkjente og som koster 5 mill NOk per behandling vil de kreve bevis på at de virker og at de gis på et tidlig tidspunkt. Derfor må de benytte CysviewHexvix, WL er ikke godt nok. Hence CysviewHexvix må benyttes både til surveillance før og etter operasjon og selvsagt for operasjon.

Er noen faktorer:

  1. Stilletid om sommeren pluss børskorreksjon skaper manglende kjøpsinteresse
  2. Den kjøpersiden som er der er veldig disiplinert, og kjøper bare på bid.
  3. Veldig mange som har drevet med biotek er nå ganske så nedknust og er stort sett ute av biotekgamet hva gjelder større kjøp.
  4. Det er en venterisiko i Photocure fordi man antar at det er et godt stykke ut i 2025 før Cevira kommer. Mye negativ makro kan skje i mellomtiden.
  5. Veksten i Hexvix/Cysview måtte vært høyere for å virkelig skape engasjement.
4 Likes

Er det en ting som er ganske ettertrykkelig bevist må det være hvor ekstremt vanskelig det er for et forum som dette å ta temperaturen på det som skjer i den virkelige verden og hvor uhyre vrient det er å få rett i ulike antakelser og spådommer. Fort gjort at det går helt motsatt vei.

1 Like

Hvis denne tråden tok tempen på norske investorer i den virkelige verden burde det vært sendt ut en del psykriatiske kriseteam for lenge siden. :smiley:

2 Likes

Sånn sett legger du opp til at du like gjerne bommer som treffer :wink:

ForTec durer på:

ForTec is hosting a clinical dinner at the North Central AUA meeting on September 19, with Dr. Adam Calaway discussing the benefits of Blue Light Cystoscopy

image

13 Likes