Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Fordi jeg trodde marerittet var over, men der tok jeg dessverre feil.

Nogle mareridt ender godt…
Find noget andet og gå op i og tjek kursen om et år.
Er kursen ikke steget så begynder jeg og tro på din mareridts tanke :slight_smile:

Det er ganske spesielt at markedet ikke priser inn noe Cevira og ikke noe av de nye initiativene som DS har presentert. Med ForTec på lag har PHO et helt nytt salgs apparat 44 service senters og 500 nye technisians, det er noe som er i virksomhet nå, ingen reprising. Så avtalen med RW ingen reaksjon bare sell off. Til slutt de nye kreft medisinene som er på markedet og som krever Cysview/Hexvix. Ingen reaksjon i markedet bare sell off.

1 Like

Vældig gode 5 ræsonnement :+1:

Har tygget mig gennem Transcript som en fra forum venligst havde lagt ud :face_with_monocle:

Syntes det meste lyder vældig optimistisk – dog syntes det langt tid at få Wolf flexscope genopfundet og få det på markedet — der er heller ingen drahjælp fra FDA

Syntes bare at folk skal være lidt tålmodige eller sælge sig ud hvis de ikke kan sove om natten.
Forventer det pludseligt løsner sig i Kina :rocket:

Syntes vældig mye prat om manglende vurdering fra Børshuse på Cevira godkendelsen — de indtager nok den holdning “Show me The Money”

Dansken

Blir særdeles interessant å se i hvilken grad det materialiserer seg i q3-tallene. Det er vel det første hele kvartalet ForTec har vært operative. Får håpe på en knallstart og at bruken øker etterhvert…

Dette fra DS i Q&A;

David Moskowitz
Excellent. That’s a good segue into the next question, which is what– or are you able to
offer a growth contribution range for ForTec in the back half of the year?
Daniel Schneider
Not at this time. It’s too early. I mean 18 towers just getting deployed. It’s going to take
some time to do that. And I’m not prepared to do that publicly. We do have numbers
in mind. I will say that, and we do expect them to be more productive than our existing
base

1 Like

Show me the money er en ekstremt god læresetning å leve etter.

Man skal også tenke på hvor utrolig liten fisk Photocure er for store forvaltere og investorer, i de store bildet for noen som sitter og forvalter milliarder koster det utrolig lite for dem å bare ha photocure på en watch list, og så heller ta den frem når de grønne lampene blinker, det finnes så mange andre fisker i vannet.

For meg betyr det at det er utrolig lite urovekkende at aktiviten ikke er så høy, og det gir så godt som ingen stress overhodet. Er heller ikke all in i aksjen, noe som ikke skader det heller.

2 Likes

På Q1 sa han noe lignende. Det vil sannsynligvis så smått vises igjen på bunnlinjen mot slutten av året, mens det er fra 2025 man virkelig vil se effekten av avtalen.

Fortec har god track record fra før.

2 Likes

PHO , en norsk suksess-historie ?
Ja , hvorfor ikke?

Dersom noen skulle finne noe bedre norsk bio-selskap med mere potensiale og kortere gjenstående tid fø r godkjenning så ville jeg satt pris på å høre hvilket norsk bioselskap det skulle være.

Forstår lite av hvorfor PHO er endet opp som en “taper-aksje”.
Vi står jo forran “et hav” med spennende nyheter , alle med stort potensiale og gode muligheter for positivt utfall, nei , dette forstår jeg ikke noe av.

Jeg har aldri vært så nært å få bli med på å innføre et nytt produkt på markedet så for det jeg vet så er kanskje dagens situasjon helt normal og “etter boken”

Min påstand er at å få være med å bygge opp PHO til et verdensomspennende konsern er ikke noe en får anledning til mange ganger som investor.

En 10 dobling på 5 år , tjaaaa hvem vet.

1 Like

Surveillance markedet og flex skop var den forrige store triggeren i aksjen, som desverre fikk seg en kjempetorpedo rett i baugen. Sånn sett er det helt greit at aksjen har måttet ta telling for å unngå teknisk knockout.

Jeg tror bare den tellingen ville blitt mye kortere og mindre drøy om ikke norsk biotek hadde krakket så grenseløst.

Hvis selskapet kommer opp med et godt svar på “show me the money” i løpet av de neste 12 måneder, så er det uansett andre investorer som vil komme på banen.

“Penger stinker ikke”, som Steinfeld siterte keiseren

5 Likes

Helt enig i at biotek krakket har tatt vekk mye av pengene til småinvestorene innen biotek.
Jeg ser også frem til at “andre investorer” kommer inn i aksjen.

1 Like

Sakset fra et annet forum:

"Ja hva noen trur her er ikke så viktig, men hva Asieris trur er vel meget interessant og blr lagt merke til. Dette skrev de i årsrapporten 17 april.

" Samtidig ble det raskt etablert en forretningsenhet for kvinnehelse etter suksessen med den internasjonale fase III-studien for APL-1702 i behandling av HSIL. Denne enheten vil fokusere på å kommersialisere APL-1702 i det kinesiske markedet og utvide selskapets pipeline innen kvinnehelse, med mål om å møte de udekkede kliniske behovene til kvinnelige pasienter. "

Det virker ikke som de trur at det tar år å få Cevira godkjent eller å få det markedsført og solgt , de står allerede klar for å begynne å selge. Og virker meget optimistiske når det gjelder etterspørsell. Og når man vet de store pyskiske lidelser som pasienter har ved bekreftet HSIL, så kan man bare vare enig om at det blir meget stor etterspørsel."

2 Likes

Det er god kotyme når ein siterar og:

  1. Oppgi forfattar
  2. Oppgi publikasjon (i dette tilfelle nettstad)

Korrekt bruk av desse enkle verkemidla fører til at ein framstår som kompetent.

1 Like

En del bevegelse den 8. aug.;
Kjøp [1. GOLDMAN SACHS INT. +121 620 0,4484% total 121 620

Salg; SEB -100 000
Equinor -50 000

Det er intressant hvis nå Goldman begynner å kjøpe PHO en av de største investment banks globally.

Er det et litt annet handlemønster å spore, spreaden ned nå til 5 øre ikke uvanlig med 40 øre tidligere?

2 Likes

Ser ut som sitatet muligens er basert på info fra denne pressemeldingen som Asieris kom med i januar i år.

3 Likes

He he, det er jo selveste “peaf” på FA forum som har skrivet det der.

Jeg har blitt satt i karantene tidligere på TI for å legge ut noe fra han. Så derfor kamuflerer jeg hvem forfatteren er. 🥸

Det han skriver er jo ingenting nytt og tillegg er det en selvfølge at et pre-kommersielt selskap med aktive søknader om markedstillatelse forbereder seg på neste fase. Både internt og/eller med partner.

De har jo en avtale med Sinopharm inngått i 2021 i tillegg.

Asieris Pharmaceuticals (Asieris) announced today that it has signed a strategic collaboration agreement with Sinopharm. The two companies will jointly advance commercialization, logistics and supply chain services for the innovative products of Asieris. The first project under the partnerhsip will be the commercialization of Hexvix®, which comes on the heels of the collaboration with Lecheng Sinopharm.

Ser også Cevira er nevnt som produkt for utlisensiering på hjemmesiden til Asieres. Ingenting nytt det heller, men blir interessant å følge med på om de lander en bra avtale og med hvem.

Ikke minst om møtet med EMA senere i år ender med positiv tilbakemelding og anbefaling om søknad for EU.

Out-Licensing
Actively seeking collaborative opportunities for overseas market development.

APL-1702 is the world’s first-in-class non-surgical treatment for cervical HSIL with its efficacy proven in a randomized, double-blind, controlled international phase III trial.

3 Likes

Er det bare jeg som syns det er på høy tid at den meget godt lønnete ledelsen kjøper litt aksjer i selskapet de jobber for?

Ved hver presentasjon legger de ut om hvor bra dette skal bli. Nye fantastiske avtaler som skal gi økte inntekter og aksjonærverdier.

Amerikanerne betaler vel ikke inntektsskatt på norsk nivå heller, så litt penger til overs for aksjekjøp burde de ha.

Men når man har fått hundretusenvis av opsjoner med strike price på litt over 60 kroner frister det vel ikke å risikere sine egne penger slik vi hardt prøvede investorer gjør.

1 Like

Der fant du svaret selv :grinning: