Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Er rimelig sikker pÄ at de 20 stÞrste eierne som nÄ eier hele 56% av selskapet har meget god oversikt over eksisterende drift, cashbeholdning og null gjeld, pipeline og regulatoriske sÞknader om markedstilgang! Det er jeg ikke redd for. Jeg vil videre tippe at flere helseinvestorer og selskap har Photocure pÄ radaren. Noe annet med to mulige produkter nÊre markedet ville ha vÊrt veldig rart. Jeg synes ikke interessen er sÄ lunken heller. Snarere kan mye tyde pÄ et solid vendepunkt!

Ser gjerne at flere “helseinvestorer” kjĂžper seg inn, slik at vi fĂ„r fart pĂ„ aksjekursen. Og gjerne at det blir kamp om posisjoner.

2 Likes

Det kan du ikke mene? Selgerne dominerer selv etter en halvering av mCap siste to Ă„rene.

Nesten uten unntak sÄ selges aksjen ned etter kl. 14
Merkelig.
Er vel ikke sÄnn at etter kl 14 hver dag sÄ er smÄsparerne innom og tenker; nei nÄ mÄ jeg selge noen aksjer, Ä ja om jeg bare for solgt 1 aksje eller 17 sÄ er jeg villig til Ä justere meg ned 50 Þre eller en krone.
Her er det noen som passer pÄ spÞr du meg.
Algoene mÄ fÄ input.
Tenkte en periode at nÄ skal jeg ikke se pÄ kursen pÄ en mnd, men da blir d jo jÊvelig kjedelig selv om jeg daglig irriterer meg over denne dropper pÄ stadig lavere kurser

1 Like

Kanskje, bare kanskje det kan ha noe med Ä gjÞre at USA Äpner og har en kjip bÞrsdag, og sÄ trekker riskaksjer i europa ned? Eller tror du smÄsparere har har uendelig med aksjer som de sitter og selger hver ettermiddag for Ä pine deg?

2 Likes

Er det ikke snart pĂ„ tide Ă„ slutte Ă„ se pĂ„ Photocure som en “risk” aksje?
For crying out loud! :face_with_raised_eyebrow:

1 Like

Hvis du ser pÄ hendelsene som har pÄvirket Photocure de siste 4-5 Ärene, for eksempel at flex-scopene plutselig forsvant, eller at prosedyrene som krever tilstedevÊrelse av opplÊrt personal plutselig ble vanskelige Ä gjennomfÞre pga smittevern etc, tenker du fortsatt at det ikke er en risk-aksje? Det er jo ikke pre-kommersiell biotek eller en liten oljeletende mygg, men det er heller ikke et selskap med sÊrlig stor robusthet ved uforutsette hendelser.

Det virker til Ä vÊre en allmen oppfatning her at Cevira garantert blir godkjent og vil selge godt. Jeg tror ogsÄ det, men det er likevel en risiko for at det ikke gÄr slik.

8 Likes

Jeg begynner faan meg Ă„ lure :rofl:
Konspiratorisk noen som ikke vil ha kursoppgang, ENNÅ

1 Like

Den dagen Cevira blir godkjent (gud forby noe annet) og Asieris begynner Ä rulle ut salgsapparatet sitt, vil trolig mye endre seg. Ikke bare vil meglerhusene som fÞlger Pho, endre sine kursmÄl og endelig inkludere Kina, men Pho-ledelsen vil ogsÄ kunne omtale samarbeidet med Asieris, med milepÊler, royalties, prognoser, etc, uten mÄtte ta en masse forbehold og tale med innestemme. Da er fisken fast.

1 Like

image

3 Likes

En eller annen gang, sÄ kommer det nok til Ä komme en positiv nyhet fra norsk biotech samtidig som verdens bÞrser er blide og glade. Men ikke denne gangen heller. :stuck_out_tongue:

image

Og hva skal til for det? Rentenedgang? Fred pÄ jord?

Da var snart hele oppgangen fra slutten av august radert ut.
Ser ut for at du skal fÄ dine aksjer igjen i slutten av neste uke pk2k

Det var en med noen fÄ tusen aksjer som dumpet ut i dag.

Laveste selgere etter bÞrsslutt i dag pÄ

55,20 250 aksjer
56,90 555 aksjer
57,20 60 aksjer
58,00 2226 aksjer

Spiller ingen rolle om volumet er aldri sÄ lite. Bare Ä konstatere at kursen gÄr ned dag etter dag og snart er den under 50 igjen. Skulle ikke forbause meg om d skjer allerede i morra.
Alltid noe som ikke vil sitte over helgen.
Hadde de det stadig refereres til som handler store poster utenfor bÞrs, gjort d pÄ bÞrs sÄ hadde vi ikke vÊrt der vi er nÄ.
Ja jeg sutrer, men d er sÄ sykt frustrerende Ä sitte Ä se st 17 aksjer kan senke kursen med en krone eller to.
Da aner jeg at det ikke er tilfeldig.

Men men nÄ ble d plutselig sommer igjen sÄ man fÄr ta seg en tur pÄ brygga Ä leske seg litt.
Mye lettere Ä fÄ tankene over pÄ noe annet da :beer:

Det er fÄ aksjer pÄ Oslo BÞrs som har noe sÊrlig momentum i dette markedet som er nÄ. De fleste glir tilbake etter Ä ha hatt en viss oppgang. Se pÄ f.eks Kitron bare for Ä nevne en.

1 Like

Asieris er opp over 10% siste 10 dager.

2 Likes

Øretrillerne fÄr bare holde pÄ.

Selv har jeg fyrt opp Porschen og er pÄ vei mot Porsche Festival 2024 pÄ Rudskogen.

EtterpĂ„ kommer jeg Ă„ kjĂžre ned til Kiel og kose meg. For omtrent 1 Ă„r siden satt jeg pĂ„ min favoritt uteplass i Kiel nĂ„r "Cevira end point met’ slo til, er det lov Ă„ hĂ„pe pĂ„ att Cevira smeller enda hĂžyere nĂ„r jeg sitter der og koser meg med KĂžnigspilsen neste uke?

1 Like

Det er nok mye nervÞsitet nÄ. Noen velger Ä redusere risiko etter advarsler fra flere analytikere, og PHO rammes som vanlig hardt. Men alle kan ikke selge for da blir det krakk. Vi som kan fÄr bare la oss filleriste nok en gang og hÄpe pÄ at det blir bedre igjen nÄr USA har gjort unna valget,

*"Jeg tror det blir volatilt i minst to til tre mÄneder. Vi skal gjennom de fÞrste rentekuttene og vi skal gjennom det amerikanske valget, sier investeringsdirektÞr Gaute Eie i Eika "