Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Tror Cevira godkjenning kan komme litt som julekvelden på kjerringa på enkelte her inne.

“in the first half of 2024, the Women’s Health Division conducted an in-depth analysis of the needs of doctors and patients and the industry commercialization environment through extensive market and industry research, and had a clearer understanding of each link of the successful listing of the product. The formulation of the key listing strategy for PL-1702 has been completed. The commercial supply of the product is also being actively planned to ensure that the product is brought to domestic doctors and patients as soon as possible after the product is approved.”

Hvis ikke dette er bull så vet ikke jeg.

15 Likes

Det hadde ikke skada om IR i Photocure sendte ut en pressemelding med henvisning til hva Asieris venter seg av Hexvix og Cevira. Spesielt siden Asieris ikke er i tvil om kommersialisering. I og med at de har fokus på både tilgang på produktene og salgsapparat når godkjenningen kommer. :rocket:

5 Likes

160 av 225 fallt mindre enn PHO.

«Tror Cevira godkjenning kan komme litt som julekvelden på kjerringa på enkelte her inne.

“in the first half of 2024, the Women’s Health Division conducted an in-depth analysis of the needs of doctors and patients and the industry commercialization environment through extensive market and industry research, and had a clearer understanding of each link of the successful listing of the product. The formulation of the key listing strategy for PL-1702 has been completed. The commercial supply of the product is also being actively planned to ensure that the product is brought to domestic doctors and patients as soon as possible after the product is approved.”

Hvis ikke dette er bull så vet ikke jeg.«

7 Største eier, JP MORGAN, øker med 159 000 aksjer.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

3 Likes

Ser de ikke på topp 50 listen @langbein ?

1 Like

Det er bare tusseladdene av noen små aksjonærer :face_vomiting: som driver på med øre trilling som dominerer biotek. Synd at de skal bestemme aksjekursen fra dag til dag. De store gutta gjør handelen utenfor børs.
Det kommer til å smelle skikkelig opp en dag og da er det best å holde på aksjene. :rocket:

2 Likes

Tipper du roter? Dette gjelder nok Nykode

Beklager - jeg roter.

Som Jubel er inne på, posten på 159.000 som ble krysset før helgen ser ut å være BEELINE AS som solgte (nesten alt de hadde) - og kjøper er den/de som ligger bak nomine hos JP Morgan Luxemburg (trede største eier med nå nær 1 mill aksjer).

4 Likes

Det er jo hyggelig å se at du er blitt langsiktig, kreinh. Men hvis jeg ikke husker mye feil var du en av de som drev med dagtrading i Photocure? Regner med at det ikke var så lukrativt siden du byttet strategi?
Men som du sier så er det nok “tusseladdene” som styrer kursen i fravær av større aktører.
Nå håper jeg vi kommer oss helskinnet gjennom september og at ikke vinteren byr på nye tilbakeslag i aksjemarkedene.

1 Like

Tredje største? Er det slik at de må legge sammen ulike nominee kontoer? I så fall er det vel snart børsmelding om flagging fra en av de største eierne? Vanskelig å se helt klart hva de største eierne nå «driver» med? Stabile er de og nå øker forholdsvis betydelig?

Kan kanskje være et solid stemningsskifte med tanke på @RakiRebSnem delte av info over? De store lukter gjennombrudd etter partneren sine meldinger og kommunikasjon?

Artig at Photocure løftes frem nå Radforsk:

Radforsk har fått 4 kanskje 5 produkter ut på verdensmarkedet og 2 kanskje 3 av disse er fra Photocure

1 Like

Noen her har jo sagt at NDA søknaden kan ligge “midt i bunken”. Ut i fra kommunikasjonen til Asieris kan vi trygt si at søknaden allerede er under behandling.

1 Like

Jeg har holdt på aksjene lenge nå. Hadde en justering 18/7. Hvor jeg gikk ut og inn med halvparten av beholdningen for å “snitte ned”. Slik at jeg får igjen på skatten neste år også. :sweat_smile:
Har fått igjen på skatten i flere år nå. Er ikke så lønnsomt å holde på med aksjer akkurat. Ser frem til å heller betale restskatt når den tid kommer. :partying_face:
Håper det blir mye i restskatt. :rofl:

2 Likes

Bare å holde på hatten og på aksjene, skulle Cevira godkjenning/midlertidig godkjenning komme i år blir det bratt og brutalt oppover.

1 Like

Hvis dette står seg er det jo en glimrende pullback

4 Likes

Er det ikke meningen at teknisk analyse skal kunne prognostisere akkurat det da??? :slight_smile:

Eller…det er kanskje best i retrospekt?

2 Likes

En dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare. men kort sagt:

Et brukbart kjøpssignal har blitt avgitt for de som er mest hissig på grøten, ved at aksjen fant støtte, brøt opp fra nedtrenden den har vært i i sommer, og over 52ish.

Et enda mer kraftfullt kjøpssignal blir avgitt hvis den nå klarer seg med dette pullbacket, og bryter over forrige topp på ca 57, spesielt hvis det skjer på godt volum igjen. Typisk sett vil man da se at enda flere kaster seg på, fordi chartet da er mer entydig bullish.

Og bryter den skikkelig over 69 igjen er det et enda nytt bullsignal, som kanskje ville gitt oss en pause fra noe av depresjonen i denne tråden.

8 Likes

Man bruker bevegelsene og volumet bak bevegelsene for å bedømme “kvaliteten” av hva som skjer.

Det er umulig å “spå” hva som skal skje. Men man kan se på bevegelsene som har skjedd, hvordan det skjer og hvor det skjer for å øke sannsynligheten for å være på rett side av neste bevegelse.

2 Likes

Selv venter jeg på den store nyheten fra Kina. Den vil nok gi et langt mer kraftfullt kjøpssignal enn alle disse fancy grafene tilsammen :sweat_smile:

Jeg tenker at det kanskje ikke er så rart at interessen er lunken.
Når de fleste på aksjediskusjonsfora entusiastisk venter på Kina, vet andre større investorer knappt om noe av det som er blitt gravet fram av ivrige forumskribenter.
Selskapet selv har ikke vært særlig interessert i å fremheve Kina.
Og det er de store spillerne som må vekkes for at kursen virkelig skal skyte fart. Og de vet kanskje bare at utviklingen i USA og Europa går tregt på grunn av scopeproblematikken?
Photocure er elendige på å snakke fram selskapet.

2 Likes