Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Kjøpt noen poster i dag ja, nå blir nok Rollep fornøyd :innocent::sweat_smile:

3 Likes

Hej

Har “Lånt” noget af et indlæg fra Nykode Therap. som har standset deres Livmoderhalskræft projekt.

Limer Ind:
“Selskapet opplyser at deres plan B er å starte en ny studie i tidlig livmorhalskreft, kalt C-05, hvor MSDs immunterapi Keytruda skal kombineres med Nykodes kreftvaksine VB10.16. Imidlertid vil resultatene fra denne studien først være klare mot neste tiår, lenge etter at selskapets midler er forventet å være oppbrukt. Nykode anslår selv å ha finansiering frem til første halvår 2026.”
Sitat slut.

Det er vel vand på PHOs mølle hvis Cevira bliver godkendt i Kina – der slites åbenbart med at finde en vaksine — næste forsøg forventes næste tiår :astonished:

Håber virkeligt at Kina kommer med gode Cevira nyheder :wink:

Dansken

1 Like

Ser at shorterne eller hvem det er ikke har tatt full kontroll i dag, arbeidsmarkeds tallene var OK og jeg har hatt en fortreffelig tur på golf banen.

Tja, tilbake til modus som er å legge ut salg flere nivåer under siste handel av volum på ASK :sleeping:

Er ikke sikker på hva du mener, har du noen formening om hva eller hvem som styrer dette.

Hvem? Nei. Hva? Det ser veldig ut som trykket nedover på tynn likviditet er short/shortpleie. Sett tilsvarende i andre papirer, kjedelig, men lite å gjøre med (og en vakker dag er det slutt).

Ja tror du har rett

Går overhode ikke rundt hele dagen og er sur og sint.

Idag har jeg kjørt Porschen fra Arendal til Fredrikstad med et stort smil på leppene :grinning:

Og akkurat nå sitter jeg på “elvepromenaden” og koser meg med kreolsk skalldyrpasta og store glass Fredrikstad pils👌

Fordelen med å være stor PHO aksjonær er at man trenger ikke bekymre seg over prisene i menyene, er jo uansett bare småtterier i forhold til hvordan Nordnet kontoen forvitrer :rofl:

1 Like

Jeg har som aksjonær i mange år undret meg over markedets likegyldighet men har til gode å få noen svar som gir mening.
Husker cevira fase 2 da svaret slik jeg oppfattet det var veldig godt og kjøpte aksjer i “bøtter og spann” men fant vel ut at den som hadde forårsaket den ynkeligge oppgangen var ene og alene meg selv.
Når slikt skjer så er det vel på sin plass at ein vart nygerrig på hva som skjer.
Slik aksjen fremstår i dag så mener nå jeg at å sitte med aksjer i Photocure er en situasjon hvor investor tar høy risiko uten å få noe igjen for det , enig ?
Det er jo bare å ha kapitalen trygt og godt på konto og kjøpe etter at resultatet foreligger.
I tillegg så har en god tid på seg til å handle (ca 2 timer ).

Av natur så er jeg ikke det spor nysgjerrig men her går grensen???
Tror ikke jeg er alene om å ha ønske om å forstå dette fenomenet og tar meg den frihet å spørre deg snoeffelen —Hva tror du er årsaken til dette PHO fenomenet?

Er det bevisst handling over tid for å få overtatt mest mulig av selskapet til lavest mulig pris?
Passer dette mønsteret på at et bud vil snart foreligge ?
Hvorfor skulle asieris “gi bort” store deler av en blockbuster når de kan kjøpe den for småpenger.
Det eneste vi kan gjøre eller håpe på ved oppkjøp er vel konkuranse fra andre budgivere.

VAKNAAAAA f.h.
Det er en blockbuster det er snakk om her og “ingen” er interessert ???

Min kommende eierandel er ikke til salgs.

Håper inderlig at du gir din mening snoeffelen

1 Like
  • Alt i sektoren på OSE har gått til helvete de siste få årene, nær sagt all risikokapital er borte
  • Risikokapitalen var i utgangspunktet begrenset (feil børs, liten interesse, lite økosystem, lav kompetanse)
  • Vekstaksjer og særlig biotek har hatt sine dårligste år i historien (renter, inflasjon, krig, sektorkrakk, og så videre)
  • PHO har relativt sett klart seg meget bra vs. peers sine aksjekurser

Er egentlig ikke så komplisert. Dog ikke mindre frustrerende. Samtidig kan man kjøpe billige aksjer «rett før» mange vil se verdiene «vi» ser.

At det er vanskelig for dem som har vært long å skulle vente enda litt lenger og være optimister er åpenbart.

2 Likes

enig i alt du sier.
Men , husker jeg rett så er det jeg peiker på også sitiuasjonen FØR biotek-krasjet.
hva synes du om den påstanden

1 Like

Rød strek er der cirka der bioteksektoren krakket (november 21). Synes mao. at det ser ut som at situasjonen ikke var slik forut for det.

2 Likes

Noen av Norges beste investorer. leter etter selskapene som sliter, de billige aksjene som har hatt motgang på børs, en verdibasert strategi. I motsetning til vekst og kvalitet.

I Photocure må de virkelig finne den ultimate aksjen!!

Må være noe av det mest upopulære, undervurderte og underprisede på børsen.

Med en ledelse som ikke forklarer noe om potensialet, som kaster bort penger på for mange ansatte og teknologi som rakner og ikke følger med i utviklingen.

Jeg hørte om en med litt av en sykehushistorie i dag. Pasient ble diagnostisert til å ha blærekreft. Men så fant de også ut at han hadde strupekreft og blærekreften ble satt på vent.

Etter vellykket behandling av strupekreften gikk man igjen i gang med å se på blærekreften. Men den var sporløst forsvunnet.

Stikkord :
Terapeutisk Hexvix/Cysviewbehandling!

2 Likes

Regner med at siden selskapet selv ikke regner med Cevira så vil alle royalties utelukkende gå til utbytte til selskapets aksjonærer.

2 Likes

Kanskje ikke?

Men det er jo tydelig at “Outlook” ikke akkurat trigger noen “løp og kjøp” stemning:

“Photocure reiterates its 2024 financial guidance and continues to expect consolidated product revenue growth of 6% to 9% in constant currency and positive EBITDA excluding business development expenses. Photocure now expects new and upgraded Saphira™ installations in the U.S. in the range of 55 to 70 towers, up from the previous range of 40 to 70 towers for the full year.”

1 Like

Kommentaren min gikk på din påstand om at selskapet ikke informerer om Kina, hvilket beviselig ikke stemmer.

Vi har et såpass forskjellig syn på hvordan man skal forholde seg til aksjekurs fra dag til dag at det er ikke så lett å ha noen god samtale. :stuck_out_tongue:

Jeg er først og fremst happy med at vi fremdeles er i et solid brudd med nedtrenden som var i juli og august. Over 50 er flott sett fra mitt ståsted, over 53 vil være enda bedre.

Jeg personlig er investert utifra hypotesen at asieris sitt arbeid med approval og go to market representerer et solid bullcase, som virkelig vil begynne å kicke inn et sted mellom 9 - 15 måneder fra nå. Jeg blir altså ikke så oppgitt og sliten av å vente, fordi jeg synes det her helt rimelig at markedet har en “show me the money” holdning akkurat nå. Spesielt med tanke på hvor shaky markedet generelt er.

7 Likes

Det var ikke akurat det jeg skrev.
Jeg savner en begeistring I beskrivelse av framtidsutsikter og guidinger.
Selvom Schneider noen ganger er “exited” så smitter det lite.
Men greit det. Vi har vel, som du sier, litt forskjellig tilnærming. :smiley:

1 Like

For meg blir det å søke etter alternative forklaringer på at photocure jobber i et totalt desimert og depressivt norsk biotech marked. Kursen er svak, det må komme av at dan ikke er begeistret nok.

1 Like

Ja hva er forklaringene på den sørgelige utviklingen i aksjekursen, de norske biotech aksjonærene er nok slått ut men i PHO er det mest utenlandske investorer. Svenske kontor har minst 25% andel og amerikanske tilsvarende blant de 50 største. Disse ser ut til å ligge i ro mens mange norske har solgt seg ut. Er det Warren Buffet strategien som gjør at de er sikker på at dette kommer til å gå veien bare å ha tålmodighet. Jeg kjøper hvert fall litt hver dag, har solgt en leilighet så jeg har litt cash.

2 Likes

Regner med at noen selger i frykt for en korreksjon i løpet av høsten?
Og hvis/når det skjer vil nok ikke PHO være upåvirket.
Men å selge nå i forventning om å kunne kjøpe billigere tilbake ville ikke jeg gamblet på.
Har forsøkt denslags før, uten hell. Og nå er PHO allerede billig. Eller?