Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Ja PHO er utrolig billig hvis vi skal ta Asieris sin rapport til grunn;

Releases 2024 Semi-Annual Report, Highlighting Steady Progress in Launching Blockbuster Product for Precancerous Cervical Lesions.

In the pharmaceutical industri a bluckbuster drug is defined as a medication that generates annual sales of at least$1 billion. Det skulle gi PHO royalties på 2 milliarder NOK. Disse pengene skulle kunne deles ut til aksjonærene og utgjøre 96 NOK per aksje hvert år. Blir muligens noen år til det men potensialet er der.

I am not joking, det er ikke jeg som har kommet med “bluckbuster” utsagnet og 20% royalty gir det nøyaktig 2 milliarder NOK til PHO. Likevel driver folk å selger til 49,90, skulle tro at de ikke kunne regne.

2 Likes

Vel, noen har som oppdrag å spytte ut 2k blokker med aksjer på verdens tynneste volum, da blir det seigt :sweat_smile:

Artig å se at sell on news er en såpass god strategi også her… Skulle gjort det sjæl

Det funker helt til det ikke funker lengre - alt jeg vet er at dersom jeg skal trade et par kroner, så stikker den og ser seg aldri tilbake.

1 Like

Det er derfor jeg driver nå å kjøper i steden for å selge.

Photocure kunne tatt seg et kurs hos Ultimovacs i konstruering av børsmeldinger, 50% opp på det verste igår på dårlige nyheter :joy:

1 Like

Jeg har nå sendt denne til David Moskowitz;

Dear David

I have now come up with a new dividend estimate based on the resent report from Asieris, for your evaluation and comment.

Releases 2024 Semi-Annual Report, Highlighting Steady Progress in Launching Blockbuster Product for Precancerous Cervical Lesions.

In the pharmaceutical industri a blockbuster drug is defined as a medication that generates annual sales of at least$1 billion. This should give PHO royalties of 2 milliarder NOK. This could potensialy be given out as dividend to sharholders and represents 96 NOK per share annualy. It may take a couple of years before Asieris reaches $1 billion in sales but the potensial is there. I am not joking, it is not me that have come up with this blockbuster sales but Asieris. Still people are selling the stock at NOK 49,90 would think people could not calculate.

Best regards

2 Likes

Et tankeeksperiment: Du er leder i en bedrift med 500 ansatte. La oss si bedriften driver med salg av en eller annen software, og en bedrift i Kina har prøvd ut softwaren i et års tid, og det har kommet signaler derifra om at de synes produktet er lovende. De har gitt signaler om at de kan være interessert i å kjøpe en lisens fra dere, og videreselge programvaren til kinesiske kunder, med potensiell stor profitt for din bedrift. Hvilken kommunikasjonsstrategi velger du overfor dine ansatte, om noen?

A) Kunden prøver ut vår programvare, og dersom alt går som vi håper, vil dette kunne representere betydelig økte inntekter for oss, som tidligere beskrevet i årsrapport. Styret og ledelse vil forsøke å allokere disse pengene til det beste for bedriften dersom dette materialiserer seg.

B) Kunden i Kina kommer etter all sannsynlighet til å øke inntektene våre dramatisk, og derfor vil jeg nå forberede dere alle på ekstraordinære og store utbytter som dere som ansatte vil nyte godt av.

Poenget mitt er todelt: PHO kan ikke selge skinnet før bjørnen er skutt. Og mange aksjonærer føler at de allerede har gjort det, opptil flere ganger. Så hvorfor ta den sjansen? De trenger ikke en gang høy mcap for emisjoner, de er solide og godt rustet til å vente til fasit foreligger. Så jeg tror dessverre ikke du får svaret du ønsker av David :relaxed:

Edit: jeg skjønner at mitt eksempel har tydelige svakheter, men legg godviljen til :sweat_smile:

Og hvor kommer tallet 96 i fra? Det er 27 120 820 aksjer i photocure, +potensielle opsjoner som vil bli innløst.

2 000 000 000/27 102 820 = 73,79

Det er milepæl utbetalinger også og dessuten blockbuster er definert som at least $1 billion så en kommer fort til si NOK 96 eller om du vil NOK 100 for å runde av.
Dette er ikke noe exakt vitenskap men en illustrasjon på potensialet.

Jeg sendte det til han for jeg tror han vil like min analyse og kanskje han har det i mente når han snakker med andre investorer i US.

1 Like

Ja og hva ville mcap kunne bli om selskapet da går med 2 mrd i overskudd i året ja oss si de neste 10 årene.
Da snakker vi vel aksjekurser på over 1000 lappen, Merlin? Gjør vi ikke?
Nesten som det ble snakket om i Nano for 3-4 år siden, uten sammenligning forøvrig

Det interessante på aksjonærlisten i dag er at et fond i Storebrand kjøper seg opp med ca 30 000 aksjer og har nå 175 000 aksjer, samtidig kjøper den kontoen til JP Morgan som tok de 150 000+ aksjene seg opp og har nå 165 000. NHO selger seg omtrent ut mulig de trenger penger.

4 Likes

Et selskap som årlig går med 2 mrd i overskudd før skatt går med 1,56 mrd etter skatt. Så er spørsmålet hvilken multiplikator som bør brukes. For biotechaksjer er 15 x ikke uvanlig. Da gir det en kurs på si 850.

image

:clown_face: :earth_africa:

Lav spread da, det pleier jo være et sunnhetstegn. Så lenge det handles :grinning_face_with_smiling_eyes:

Folk ligger og venter på neste nyhet de kan selge på

Neste nyhet kan fort bli Yes!!:+1:

1 Like

Børsfest i Photocure