Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Jeg må innrømme at 100% over kursene vi har kavet på i halvannet år nå høres fristende ut. Da hadde jeg i det minste fått tilbake innsatsen pluss en liten gevinst som vel i det minste hadde dekket formuesskatten jeg har betalt over årene jeg har sittet med aksjer i PHO.

En ting er sikker, når jeg er ferdig med dette elendet kommer jeg ikke å investere en eneste krone i bingotek aksjer.

@Rollep hvis det blir meldt om godkjennelse i Kina og det kommer ut på markedet så har du vel ikke lyst til å selge på 100 kr?

5 Likes

La oss tro at vi slår opp gjennom taket i ditt triangel, da begynner jeg å få troen på å kjøpe igjen.

Jeg må legge til at jeg har begynt å bli skeptisk til Briarwood og hva deres hensikter er. De har full kontroll i selskapet, sitter med formanns plassen i valgkomiteen og har full kontroll på styret. Det er nå bare 3 stykker i styret og ingen norske. La oss håpe at de svenske kontoene er uavhengige an Briarwood så det er en kontroll på hva Briarwood kan finne på. Håper at noen norske investorer ser faren og begynner å kjøper. Positivt at Storebrand fondet og Dnb fondet kjøper seg opp, begge index fond.

Nå var det først og fremst oppkjøp jeg tenkte på.

Men hvis det blir meldt om godkjennelse i Kina og kursen får en stødig trend oppover blir jeg nok sittende litt lenger.

Problemet er at selv om det blir godkjennelse i Kina er det jo ikke slik at det begynner å strømme inn en masse millioner med en gang. Milepælen kommer sikkert relativt raskt, men eventuelle royalties ligger nok langt frem i tid.

Legg til at oppkjøpsgrossisten Advent er kommet inn i styret (med en dame som bokstavelig talt fasiliterte et oppkjøp på deres vegne i sin tidligere styrerolle i et tilsvarende selskap) , og den relativt uklare rollen til amerikanske Kitchen som kom inn i ledelsen, så mener jeg det er naivt å se bort fra muligheten for at skuta skal selges. I det hele tatt synes jeg det nitidige salgspresset over tid fremstår syntetisk/kunstig.

6 Likes

Er vel ingen som får kjøpe selskapet for 100 kr per aksje etter godkjennelse i Kina er et evt faktum
Må i så fall være noen som legger inn bud på selskapet med litt risk nå i forkant da

Helt enig og legge til at det var Briarwood som startet det store fallet fra ca 110 ned til ca 41 med å selge 300 000 aksjer fra feb. til august i 2023. Så spørsmålet blir hvordan skal vi som små aksjonærer posisjonere oss, alle forslag blir mottatt med glede.

1 Like

Ser ikke bort fra at det er nettopp det “mergers and acquisitions” dama i styret jobber med. Hva han Kitchen holder på med bak kulissene vet vi heller ingenting om.

Høres veldig rart ut om 90% av aksjonærene skal gå med på salg på historisk lavt nivå like før endelig godkjennelse i Kina

Blant de 50 største aksjonærene er det norske med nesten 20%av aksjene, så du har et poeng så premien på budet må opp i 100%

Et eventuelt bud vil selvsagt ligge langt over dagens patetiske kursnivåer.

Du snakket om 100% og det blir vel ca 100 og det er jo det prater om

Jeg kom over denne studien. Noen som kjenner detaljene og bakgrunnen? Italia er vel definert som “large unpenetraded market” sammen med UK og Frankriket, men Hexvix er vel godkjent for salg? Er det snakk om effektstudier for å underbygge klinisk nytte?

Study Details | The Impact of PDD During TURB for NMIBC | ClinicalTrials.gov

Study Details | Vesical Imaging-Reporting and Data System (VI-RADS) Followed by Photodynamic Trans-urethral Resection of Bladder Tumours (PDD-TURBT) to Avoid Secondary Resections (Re-TURBT) in Non-Muscle Invasive Bladder Cancers (NMIBCs) | ClinicalTrials.gov

Samt denne:
Study Details | Outcomes of High-risk Non-muscle Invasive Bladder Cancer Treated With Blue Light Resection | ClinicalTrials.gov

1 Like

Dersom noen sysler med oppkjøpsplaner, får vi håpe de drøyer en god stund ennå. Kinesisk godkjennelse og start av produksjon samt en bedring innen PHOs egen virksomhet, vil gi en oppkjøpspremie fra et helt annet nivå enn i dag.

Eksempelvis har jo ikke analytikerne tatt en centimeters høyde for godkjennelse og suksess i Kina. De vil vente til blekket på godkjennelsen er tørt. Likevel har de kursmål fra 87 og oppover.

5 Likes

Korrekt Rolle – ved ikke hvorfor der nogle skribenter der er så ivrige efter at sælge med KUN 100% oveni dagens kurs.

Jeg har skrevet det før – men gentager gerne at jeg håber at en skribent på forum som vi alle har tillid til, at samle de investere aktier “Anonymt” med vores fælles beholdninger incl kontakt til personer på top 50.

Ideen er at samle 10,01 % af den samlede aktiekapital, således at ved EVT bud kan vi mønstre lidt over 10% aktierne og modtage en pæn overpris for de sidste 10,01%
Har tidligere forslået en tillidsperson på dette forum.

Mine aktier står tilrådighed for opnåelse af de godt 10%.
Det kræver lidt fortrolighed :open_mouth:

Tillidspersonen skal KUN oplyse på forum hvilken andel af Aktier der kan skabes sammen.
På denne måde undgår vi et “Skambud” ( dansk ord for alt for lavt bud :rofl:)

De personer på liste skal selvfølgelig være villige til at holde på deres aktier.
Højere budpræmie er set ved tidligere overtagelser ved genstridige/modstridende aktionærer.

Bare nogle tanker – når der tales så meget om bud, er overbevist om EVT bud ikke kommer før Cevira er godkendt i Kina.

Dansken

7 Likes

Slik tenker man når alt er trist og leit. Men om/når kursen har dobblet seg vil man trolig se anderledes på det. Helsesektoren var lenge der man fikk høyest avkastning, før den “punkterte” for ca 3 år siden.

1 Like

Veldig lite interesse til å være oppkjøpscase. Mange utenforstående kommer til å få en stor overraskelse når dette skjer.
Kurs topp på 148,80 fra 24 Mai 2021 synes evigheter siden. Det var med flexiscope, som ligger nå et par år inn i fremtiden, men uten Cevira.
Flexiscope sucks bigtime i forhold til det enorme potensialet til Cevira.
Med markeds godkjennelse av Cevira burde kursen passere 200 ganske fort.
Det begrunner jeg med all oppmerksomheten som dette vil utløse i media. Og den store sensasjonen at Photocure vil skape store verdier for sine aksjonærer.
Stor fortjeneste = Stor interesse fra BP.
Hold på aksjene. :sweat_smile:

2 Likes

Ja og etter den flotte presentasjonen i Tyskland på tirsdag må det vel være noen tyskere som fatter interesse.

Tanken er god den. Et problem er dog at mange i Norge investerer fra en investeringskonto, meg selv inkludert. Dermed står man ikke som eier av aksjene og har heller ikke stemmerett.

Mulig at jeg kommer å se annerledes på PHO. Men mitt syn på andre biotek aksjer kommer ikke å forandre seg, uansett hva resultatet av mine investeringer i PHO blir til slutt. Biotek er og blir ren bingo.

En av grunnene til at jeg begynte med PHO var at de er et av meget meget få norske biotek selskaper som faktisk har et produkt på markedet. Dessverre har utviklingen og lønnsomheten innen kjernevirksomheten vært en stor skuffelse.

Mitt håp er at det kommer noe positivt ut av Kina greiene, det er derfor jeg fremdeles er her.