Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Selskapet spyr ut opsjonerđŸ€ź, tydelig at de forventer en cevira godkjenning snart.

1 Like

Ja det er virkelig en ny ting du.

2 Likes

Ikke normalt for PHO engang Ä spy ut 800k opsjoner pÄ under 3 mÄneder

Disse opsjonene blir utstedt mÄl mÄltall, sikkert dog subjektive, men har det vÊrt noen Þkning i mengden i forhold til de utstedt pÄ lavere kurser?

Hvis jeg husker riktig har ingen av de utstedte opsjoner noen verdi med dagens kurs, har vĂŠrt billig betaling. Null verdi ingen ting Ă„ henge seg opp i.

Det stÄr svart pÄ hvit ti dagens melding.

Herregud, det er jo bare 3 mÄneder siden den forrige gavepakken.

Men det er vel bare Ä gratulere Schneider som dermed har fÄtt ytterligere 180 000 gratisopsjoner sÄ langt i Är. Skulle ikke forbause meg om det kommer enda flere fÞr Äret er omme.

SÄ dette er altsÄ ikke opsjoner som erstatter utgÄende opsjoner?

Nesten komisk Ă„ se spriket mellom dagens kurs og de mest feberaktige drĂžmmer fra enkelte forumdeltagere om enorm kursstigning ved godkjent Cevira.
Personlig antar jeg en relativt kortvarig halvering fra dagens kurs ved negativ avgjÞrelse for Cevira, og rundt 20% stigning ved en positiv avgjÞrelse. Deretter fÄr vi dog et meget stort potensiale for videre kursstigning pÄ lengre sikt. Men da sier jeg som i England:

" The proof of the pudding is in the eating."

3 Likes

Tror at stigningen er og avhengig av hva et meglerhus som DNB legger inn for verdien av Cevira, de har null nÄ. Kommer godkjenning nÄ i slutten av sep. begynnelsen av oktober kan det bli royalty i Q4 og for hele 2026 pluss de 110 mill nÄ i Q3 Q4. Hva sier Asieris om utrulling av cevira, de er godt forberedt. Sendere de ut cevira til 100, 500 eller 1000 klinikker ved godkjenning og hvor mange behandlinger per dag? Kommer Asieris med en oppdatering eller guiding? SÄ har vi godkjenning i EU og prosessen der med milepÊler. Partner i US og resten av verden. DNB mÄ hvertfall begynne Ä regne. Blir spennende.

2 Likes

Kurs siste to uker er vel mer eller mindre styrt av de her THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV.

StÄr vel for mer enn 50% av dagsomsetning.

Ganske naturlig det blir litt nedgang nÄr en av top 10 selger seg ned.

Det er utopisk Ä tro pÄ royalty-utbetalinger i 2025, i alle fall utbetalinger av betydning. Om det kommer i 2026, og i hvilken stÞrrelsesorden, kan ogsÄ diskuteres.Vi mÄ vente til vi fÄr konkrete planer fra Asieris fÞr vi overhode kan inkludere forventede royalties i aksjekursen.

Her eksemplifisert med Hexvix:

its launch strategy for HexvixÂź, initially targeting patients with strong willingness to pay out-of-pocket or coverage through commercial insurance, focusing on urology centers in top-tier and oncology hospitals in major cities. Over time, as clinical guidelines are updated and urology expert endorsements are established, coupled with the launch of single-use blue-light cystoscopes, the company plans to gradually expand penetration into urology centers across key hospitals nationwide, achieving broad access to blue-light cystoscopy.

Siste info angÄende Cevira er at de jobber med det samme der; Endorsement og oppdatering av guidelines.

Jeg tor det vil vÊre lurt Ä avvente mer konkret informasjon fÞr man tar helt av angÄende kursmÄl, estimater, osv.

2 Likes

Ja her blir det salg innen en uke fra godkjenning til Ä dekke inn kostnad, sÄ sitte pÄ resten over tid og se hvor det bÊrer helst med inntekter fra Cevira + egen drift.

HÄper seff man fÄr et ok lÞft kjapt pÄ kurs etter godkjenning sÄ man sitter igjen med mest mulig aksjer etter inndekning, men only time will show.
Kan jo fort skje at man sitter igjen med alle til kurs 40 pÄ avslag :joy:

Ja de har solgt fra to konti 666 300 som er nr.6 har de solgt 66 560 aksjer siden 6.sep. Fra den andre kontoen pÄ 470 858 har de solgt 38 874 siden 13.sep.
Har overasket meg hvor godt markedet har tatt i mot disse aksjene.

1 Like

Det er vel et mer interessant spÞrsmÄl hvorfor de selger enn at de selger, nÄ sÄ kort tid fÞr avgjÞrelse
?

Eventuelt spÞrre seg; hva fÄr man ut av denne spekulasjonen og oppfÞlgingen av endringer i beholdninger?

Ja enig har du noen hypoteser? Jeg har mine men det vet du sikkert hva er.

Nei, jeg har ingen brukbare hypoteser. Kan bare hÄpe at de ikke vet mer enn meg og at jeg er smartere enn dem
 :sweat_smile:

Vil no tÞrre pÄstÄ det er ganske interresant Ä fÞlge med pÄ nÄr kursen har oppfÞrt seg som den har siste par ukene. I stor grad robotstyrt ordrene, sÄ hvorfor det plutselig skjer forklares jo nÄr man ser pÄ listene hvem som stÄr for brorparten av salg.
Helt enig i at det er totalt uinteressant Ä fÞlge med privatpersoner med noen fÄ tusen aksjer hva de styrer med eller ei.

Hvorfor de selger seg ned er ikke godt Ă„ vite, men der finnes langt flere grunner som ikke bunner ut i manglende tro pĂ„ godkjenning etc en om det plutselig var et “ras” av eiere som selger seg ned.

FOMO’en i PHO har forelĂžpig vĂŠrt en tynn suppe- Mer oppsiktsvekkende er at luften synes Ă„ sive ut av ballongen for Asieris ogsĂ„. Eller den konsoliderer seg, som det heter pĂ„ fint. Etter en kraftig oppgang, er kursen ned en 15-20 prosent den siste tiden. Riktignok pĂ„ et mer beskjedent volum. Nedgangen kan muligens tilskrives kontoen for utĂ„lmodighet.

Til de som ergrer seg over tildelingen av nye lass med opsjoner, er det kanskje en fattig trÞst at mange av de tidligere tildelte er endt opp verdilÞse fordi ledelsen ikke har greid Ä fÄ melkekua si over pÄ mer saftige og grÞnne gressganger.
Vi fÄr hÄpe ledelsen ha timet tildelingen bedre denne gang.

3 Likes