Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Enig, men sjeldent syn. Kan ikke huske merkeligere analyse. Type bunn kvalitet. Nok om det. Godt de smarte gjør egne vurderingers Viser at det er greit med flere meglerhus. Flere kan regne, gjøre vurderinger og benytte ulike fagmiljøer. Artig med stort utfallsrom!
Kanskje ABG tapte oppdrag :joy: tenke seg til at det var like seriøst skrevet som mye av teksten i analysen :joy:

DNB Carnegie og Norne leverer god kvalitet på helse!

Nå startet han vel dekningen av PHO 2. desember 2024 når kursen var 48,95 om jeg husker riktig. Så han har nok ikke jukset på prosenten utover at det tok 8 måneder og ikke bare 6.

Ja, jeg stilte et spørsmål, men det «druknet» i alt maset om denne idiotiske analysen……

Selv om det er tydelig at meglerhus og analytikere evner å manipulere kurser kortsiktig, kan det være greit å minne om at det er ikke de som bestemmer utviklingen verken for Photocure eller Asieris.
Den største eventuelle skade gjør de kanskje for rene tradere…

Så er det vell også i snitt 1.3-1.5 behandlinger per person?

1 Like
2 Likes

Aktiv gjeng Asieris folka. Begynner å bli litt av en pipeline de har.

Asieris Pharmaceuticals: APL-1401’s Phase Ib clinical trial for the treatment of moderately to severely active ulcerative colitis has achieved positive preliminary results.

1 Like

DnB har lenge skrevet at M&A er “likely”, eksempelvis i en analyse fra November 2024:

We have not factored in additional M&A, even though we consider it likely going forward.

Det de skriver i den nyeste analysen er:

Further, we would not be surprised to see M&A in the near-tomedium term, since we believe it could generate value, especially due to sales synergies (especially for products within urology).

Noe endret ordlyd, og mer i tråd med det Schneider (og Dahl) nevnte på Q2-presentasjonen om presisjonsdiagnostikk, og synergieffekter rundt den økende interessen innen dette, og uro-onkologi generelt.

Hva kan dette innebære? My guess is as good as yours…

• Ekstra distribusjonskanaler eller partnerskap (inkl. geografisk ekspansjon)
  • Integrasjon av komplementær teknologi for bedre presisjosndiagnistikk (AI-assistert bildediagonistikk, biomarkører, annet?)
  • Ny teknologi for cystoskoper. Allerede samarbeidsavtale med Richard Wolf. Skal den utvides? Inngåelse av samarbeid med KS, Olympus? Stryker?
  • Theranostics (diagnostikk+terapi)
  • Annet?

Stryker har vist at de er på hugget når det kommer til M&A og posisjonering innen presisjonsdiagnistikk.

Care.ai: specializing in delivering AI-assisted virtual care workflows, smart room technology and ambient intelligence solutions.

NICO: integrated systems solution to access, illuminate, remove, collect and preserve tissue that helps to address unmet needs of the neurosurgeon. (…) toggle between white and blue excitation light, to aid in visualization of suspected grade III or IV gliomas.

Ikke direkte overførbart til Photocure (enda), men det viser at de satser innen kirurgisk veiledning, blålys og AI-moduler/overvåking.

Så er det sikkert ørten mindre selskaper, start-ups, osv., det kan tenkes Photocure heller har dialog med. Hvem vet… :man_shrugging:

4 Likes

Takk for svar.
Interessante vinklinger, og bl.a. ditt punkt 2 har jo DS snakket om for noen år tilbake AI-assistert bildediagnostikk som er på full fart inn.
Det ble spekulert i om eksempelvis ContextVision kunne være en kandidat for oppkjøp, men jeg har ikke fulgt godt med på dette siden eller om det på noen måte allerede anvendes innen urologi
DS snakket også for noen år siden om å få realisert verdier gjennom de omfattende databasene selskapet har bygget opp over tid. Hva det evt innebærer, er jeg også usikker på.

Men veldig bra at de er aktive og målrettet med en M&A- strategi.
Hva er liksom MWB for Pho de neste 2 årene ?

1 Like

Database er key når det kommer til AI. Jeg visste faktisk ikke at PHO satt på det. Et alternativ er å lease ut data fra databasen de har til egne selskap som vil starte opp med AI basert bildediagnostikk.

Anser det som totalt urealistisk at det i fremtiden ikke blir AI styrt bildediagnostikk. I begynnelsen vil det selvfølgelig bli brukt som et suppliment til “human diagnostic”

1 Like

Sjeldent bilde av et eksemplar av den meget sky arten PHO-aksjonær. Dyret er ekstremt skvettent, og vil ved den minste tegn til oppgang kaste ut aksjene sine.

5 Likes

Ja, dette kan være veldig relevant! De sitter på store data og verdifull RWE i samarbeidet med bl.a. Veteran Affairs Healthcare System, og har et unikt datafundament.

Nye modeller for recurrence og progression åpner opp for datadrevet og persnlig tilpasset behandling av NMIBC. Prediktive modeller, AI-støttet beslutninger. F.eks. Care.ai (Stryker).

https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-5041003?utm_source=email&utm_medium=email_campaign&utm_campaign=newsletter

2 Likes

Vildt at en enkelt mands mening kan æde et vellykket Q nå vi får se om 3 mdr håber på at trenden forsætter og Vi begynder og se den overskuds forretning.
Men alligevel rystende svage aktionærer uden tro.

Photocure has the ownership of valuable patient registries with the treatment of blue-light diagnosis of bladdercancer. Photocure has decided to capitalize the registry costs from start of 2023, and as of June 30, 2025 it is capitalized NOK 18.6 million for amortization of a limited time period.

Kanskje DS kan investere milestone payments AI diagnostikken til @aribjo istedenfor å betale ut utbytte til @Savepig ? :slight_smile:

Jeg fylte på til all time high antall aksjer for 5min siden, så spørs om jeg kanskje heller vil ha det utbetalt som Savepig vil hehe.

1 Like

hehe :slight_smile:

Skjønner greia her inne.

Henger man seg litt for mye opp i den ene analysen, kanskje?

De andre er jo udekket positive rundt underliggende drift og som schneider sier selv så spørs det ikke om de rundet hjørnet i q1/q2 og kanskje videre i q3. Bevises trendene grizen henviser til et par kvartal på rad kan man være nokså sikker på at markedet vil prise aksjen høyere, og gjerne med høyere multippel når ledelsen leverer på et aksjonærvennlig nivå. Valutaen dro heller ikke i rette retningen i Q2.

Analytikerenes fravær av å verdsette cevira blir da muligens en bra ting, for om det leveres fra kina, så blir toppen av kransekaka en kake i seg selv… Greit å la markedet prise underliggende drift og heller bli tatt på senga når det skrider frem.

Selvsagt et forbehold om godkjenning og at salg ender som Asieris estimerer.

4 Likes

De har noe å bevise nå, om de leverer på dette og holder et solid sprik mellom cysview revenue og opex i både Q3 og Q4 (så et halvt år å vente) så kan jeg ikke forstå noe annet en at markedet vil belønne dette med høyere kurs. (Selv om aksjen fremdeles vil være drita dyr basert på de vanlige prisingmultipler.)

3 Likes

Ba om innsyn jeg:

Sak: 25/1412-174 Spesialisthelsetjenesteavdelingen SHA - Invitasjoner 2025
Dokument: Forespørsel om møte med politisk ledelse - Høynivåuken med FN i september

8 Likes

2025 blir et gjennombrudds år for PHO. Med stor sannsynlighet kommer godkjenning for Cevira nå i Q3 som gir NOK 113 mill på bunnlinjen.
DNB har revenue på NOK 546 mill den bli minst NOK 650 mill
DNB har EBITA på 45 mill den blir minst 150 mill
Og DNB har -0,09 adj. EPS den blir minst 4NOK

Det er også stor sannsynlighet for at driften går bedre enn antatt og flere av triggerne slår til i 2025.

Det blir et “singing and dancing” år har ikke andre ord for det
I mellomtiden får shorterne herje.

4 Likes