Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Jeg synes det er motiverende å investere i sektoren. Veldig høy risiko er helt klart men også utrolig gledelig ved å bidra til bedre helse for en stor pasientgruppe om det lykkes med nye produkter og teknologi. Det er lov å være optimistisk på vegne av pasienter. Fasiten er ikke her enda. Men det er lov å håpe på en bedre teknologi for pasientgruppen. Synd så få lykkes innen kreftforskning!

Og når det i tillegg er mulighet for nytt produkt i markedet world wide med blockbuster potensial da blir det meningsløst for meg å ikke se mangedobling om dette blir en realitet. Biotek og helse med slikt potensial har ofte en tendens til å bli svært mye verdt. Ja, det gjenstår selvsagt å få den berømte avklaringen. Om det blir markedstilgang må nye potensielle eiere betale mye mer enn før avklaring om nytt produkt, det er ikke dristig å spå det. Mange er utenfor det er ganske så sikkert, fair det. Høy risiko skal gi høy mulig avkastning. Om BP eller andre helsetech/biotek vil øke sin andel innen en av de største utfordringene innen kreft altså bladder cancer er dagens mcap lommerusk. Betalingsvillighet for nye produkter har ofte vist seg å være stor i helsesektoren. Hvem er de største innen bladder cancer i dag. Finnes noen store selskap med behov for flere produkter innen bladder cancer?

Et knippe av de store innen bladder cancer:

Flere store farmasøytiske selskaper dominerer markedet for behandling av blærekreft (bladder cancer), spesielt innen immunterapi og målrettede behandlinger. De ledende aktørene i 2024–2026 inkluderer:

• Merck & Co. (MSD): Kjent for immunterapien Keytruda (pembrolizumab), som er sentral i behandlingen.
  • Bristol-Myers Squibb (BMS): En stor aktør med immunsjekkpunkthemmere.
  • AstraZeneca: Utvikler blant annet immunterapien Imfinzi (durvalumab).
  • Johnson & Johnson (Janssen): Sterk innen behandling av ikke-muskelinvasiv blærekreft (NMIBC) med produkter som Balversa (erdafitinib) og nylige godkjenninger.
  • Pfizer & Astellas Pharma: Samarbeider om Padcev (enfortumab vedotin), som har vist svært gode resultater ved avansert blærekreft.
  • F. Hoffmann-La Roche (Genentech): Utvikler immunterapier som Tecentriq (atezolizumab).

Markedstrender og andre aktører:
Markedet preges av økt fokus på “bladder-sparing” behandlinger (unngå fjerning av blæren)

2 Likes

Hvis vi regner 30 dager fra 16. jan er vi på feb.26.
Så har vi at NMPA jobbet ekstra før og etter nyttår bør komme avgjørelse denne uken.

1 Like

Da har du vel regnet med fridagene under nyttårsfeiringen også?
Jeg har tidligere regnet meg frem til 4/3 som deadline om vi regner fra 16/1.
Har det ikke kommet noen avgjørelse innen utgangen av uke 10 (fredag 6/3) så burde vi fått en eller annen forklaring på hva som ikke er avklart.

Aksjen er parkert i stabilt sideleie foreløpig!
Er spent denne uka😊

2 Likes

Jeg har sett på de tallene til Holom i DNB, han har økt inntektene med 9% samtidig som han øker kostnadene med 7,5%.Dette er tallene for 2026 fra 2025. Økningen i kostnader fra 2024 til 2025 var 3,8%. Han har ikke forstått hva DS sier;
can you clarify what continued operating leverage flow-through means?

Priyam Shah

Sure. I can take that one. So the Hexvix/Cysview commercial business has a strong operating leverage. What that means is that a significant portion of incremental revenue flows straight through to the commercial EBITDA because most of the costs are fixed. We demonstrated that in 2025 with the commercial EBITDA margins going up from 7% to 11%. So every additional procedure unit sales – sold contributes disproportionately to profit growth. That’s what that implies.

Har sagt det før men gjentar det, håper nå noen seriøse norske investorer ser på caset til PHO og tar action.

3 Likes

Rsi på 21, soleklart laveste siden ‘checks notes’ 2023

på overtid av fase 3 approval avgjørelse. Det hadde jeg ikke turt å spå på forhånd

Her er bakteppet fra den perioden:

Flex i dass:

Tallene sugde:

Må være børsens mest åpenbare swingtrade de neste ukene + nobelpris i strektegning til dem som stod bak denne siste bevegelsen før avklaring i Kina. Fra 30 (oktober) til 80 (januar) til 20 (i dag) RSI fritt for negative nyheter og et VIP som aldri har vært nærmere i tid, samt et OK+ kvartal.

Hvis da ikke noen vet mer enn andre, er vel det markedet er redd for. :slight_smile:

image

Optimisme på China forum;
Wishing you a happy new year, congratulations on getting rich, this stock doubled握手 in the new year

3 Likes

Informativt.

Sånn ser det ut før det åpner igjen i Kina i morgen.

1 Like

“Markedet” gir komplett F, det så man på volumet opp, og siden ned - dette er et fåtall særaktører som kjører opplegget sitt på tynn likviditet.

Hvordan er dette mulig etter å ha lest og hørt på Q4 rapporten;

Following minor downward
revisions to our 2026–27e sales, EBIT margin, and EPS forecasts, we reduce our target
price to NOK75 (76); we reiterate BUY.

Jeg er helt oppgitt.

Analytikerenes kursmål betyr også tilnærmet ingenting her. Den fløy forbi DNB sitt kursmål og dundret ned til tross for beholdt mål derfra, og økt sådan fra Norne. Det er mangelen på interesse og omsetning som gjør den siste bevegelsen mulig begge veier. Og det er vel itereasjon 847 av akkurat det samme de siste par årene.

Ja vi trenger nye aksjonærer som bare har til hensikt å reprise PHO, men ser at det er noen privatpersoner og selskaper som nå akkumulerer bra. Samtidig var det forholdsvis mange som solgte seg helt ut, da er vi kvitt de.

Tror ikke du skal sitte og vente på at det kommer nye aksjonærer som har til hensikt å reprise oppover, alle ønsker å kjøpe så billig som mulig. :stuck_out_tongue:

Muted stemning i Asieris på første dagen

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

$Yahong Pharmaceutical-U(SH688176)$ 1702 is the key, and last time 13 yuan 25 fell to 9 yuan 5. This time at 11.75, I don’t know if it’s the bottom, the information is the main force, and the little leeks I wait for are the meat on the board.

Fra China forum i dag, alle venter på Cevira, China mannen og alle her på forumet. La oss håpe og tro at det vil skape den interessen for PHO og resulterer i at nye aksjonærer strømmer tli og at volumet kommer.

3 Likes

Ikke bruk energi på meg jeg er ikke problemet.

Deprimerende å se på utviklingen etter toppen 15. januar :cry:

1 Like

Det der er ikke det man kaller en “organisk” strek.

Så oversolgt at det er ganske komisk, verste siden bortfall av flex og krakk.

3 Likes