Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Noen som vet/husker praksisen for når det er ferdig reviewed? Forsvinner det bare fra listen - eller vil det komme en statusoppdatering eller lignende på den aktuelle køen om at det er godkjent/ikke godkjent/mer informasjon kreves?

For den ordinære review-prosessen mener jeg det forsvant fra listen. Andre kan sikkert bekrefte/avkrefte.

1 Like

Har du fulgt med hva som skjer med de som har ligget på top av listen?

Har de blitt godkjent?
Eller gått videre til enda en ny runde?

Hmm idag har den hoppet tilbake til 14 plass på Clinical delen fra 11 igår. No idea why.
Fremdeles som pauset de tre første på listen.
Kanskje de gjorde en feil igår med de som gikk ut?

Hadde seff ikke tatt screenshot av akkurat topplisten av clinical da… tok nå så man får får se fremover.

4 Likes

Har set de Kinesiske kommentarer igennem – ingen kommentarer eller reaktion derfra.
Stadig Screen Shot fra i går som nummer 11 :thinking:

Gik vel også lidt hurtigt i går :rofl:

DK

1 Like

Nå som Pho begynner å få riktig farge på tallene nederst på kassalappen, med potensielle milestones som vil føre til større tall med riktig farge nederst på kassalappen: Kan Pho plukke opp restene å kjøpe det fremførbare underskuddet?

PCIB kommer jo som nevnt over fra Pho, hva vil verdien av dette eventuelt/potensielt være?

Samme innlegget ligger i PCIB-tråden.

PHO har vel evig nok med egne fremførbare underskudd.

1 Like

13 plass på Clinical idag. Ser den har byttet plass med den som låg rett foran i køen i går. (screenshot fra igår til høyre i bildet)

5 Likes

Ja – det ser ikke ud som tingene foregår i kronologisk rækkefølge — SÅ, alt kan ske :partying_face:

Tak for opdate Aribjo :100:

Dansken

4 Likes

Det jeg lurer på hva betyr “Time Out” har de fått avslag, ikke godkjent eller at tiden bare har gått ut av en eller annen grunn i påvente av ny supplementary informasjon?

Forskjellen mellom Stordalen og Pho er at Pho var eier av pcib i sin tid, så Pho kan nok argumentere med at de ønsker å ta teknologien tilbake og “videreutvikle” den for så å benytte seg av det fremdørbare underskuddet. Ansette et par stipendiater til halvannen mill i året samtidig som pengene fra asieris renner inn.

3 Likes

Ville fort hatt en effekt på NPV for PHO.

1 Like

Ser heller de selger noe og ikke kjøper noe annet ræl.

Selg Cevira for 4 milliard NOK og del det ut i utbytte.

Det vitner om at du ikke forstår hva vi snakker om… kan man kjøpe noe for 20mill som gir oss 400mill i spart skatt vil jeg si at det å kjøpe “rælet” er verdt det.

2 Likes

Tja, du mener det er verd risikoen da slike ting faktisk blir slått ned på? Vi vet alle at et slikt kjøp koster ikke 20mill…

Hadde jeg ikke ment det hadde jeg nok ikke skrevet det.

Hva et sånt kjøp koster er vel veldig variabelt. Tidligere kostet det ca 30mnok for et tomt, børsnotert selskap, vil anta de er rimeligere nå mtp hvor mange som har forsvunnet. Nanov brukte vel ca 10mnok på rådgivere ifm trmed.

Ja jeg forstår argumentasjonen din. Problemet er at staten mer enn gjerne tar jobben med å buttfucke deg til de grader om man kjører et slikt stunt. Selv om det på papiret er “lovlig”.

Om det var mer eller mindre risikofritt så hadde nok titalls selskap stått på døren deres klar for oppkjøp

Igjen, forskjellen her er at Pho har en historie med PCIB og teknologien.

1 Like

Det hjelper fint lite om det ikke kan fremlegges en eventuell fremdriftsplan og et noenlunde seriøst forsøk på å utvkle tekologien fremover. Samt så må faktisk verdi i PCIBs eiendeler og taes i betraktning. Hva er verdien der pr idag?

Ansette et par stk til en et par mill i lønn pr år og “call it the day” er langt unna hva som anses som lovlig praksis.

Ja underskuddsoverføring er ikke enkelt. I tilfelle BGBIO og ONCOIN er BGBIO det overtagende selskap med det store fremførbare underskuddet. Begge operer beviselig innen samme bransje. Det er ikke slik at man allernådigst “får” benytte et underskudd, det er jo heller slik at at investorene ikke har fått benyttet et fradrag de i utgangspunktet vil ha krav på.

Stordalen kunne lagt overskuddsvirksomhet direkte inn i selskapet han hadde kjøpt og oppnådd fradrag. Han må hatt en dårlig forsvarer.