Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Vakkert bilde du tegnet der du. Bytt gjerne ut med litt annet språkbruk fremover så man slipper å bli fysisk kvalm av å lese her

Personlig sliter jeg mer med symptomer på klinisk depresjon av å lese visse andre sine endeløse sjelevondter ifbm. børs som deles her inne.

5 Likes

På den lyse siden, dere kunne vært 15xbull på olje.

1 Like

Minner om at hovedindeksen fortsatt er opp 13 prosent i år, mens Photocures har hatt en helt begredelig kursutvikling så langt I år, ned nær 15 prosent, og 10 prosent bare siste måneden. Og det I en tid der det skjer så pass mye spennende for selskapet. Samt at det nå er i snitt 70 prosent opp til meglerhusenes nylig gjentatte kursmål - uten Cevira.

Så det blir litt vel kortsiktig å storglede seg over at PHO foreløpig faller litt mindre enn mye annet. Men kursmessig er vi vant med å ta godt vare på de små gleder i PHO.
Så lar vi være å nevne t kursfall på over 40 prosent de siste 5 årene.
PHO skal forøvrig være anbefalt av investeringsgruppa i Praktiserende Masochister.

1. oktober blir en spennende dag for PHO-eiere.
3 Likes

Tenker det blir stor feiring :partying_face: blant aksjonærene når Photocure blir kjøpt opp og “ut av verden”.
Slår Cevira til som blockbuster tror jeg det vil skje fort.

1 Like

Sitter å lager oversikt over børsmeldinger sammen med kurs når meldingen kom og hvordan kursen har reagerte i etterkant…

Kan summeres som følgende:
:joy: :joy: :joy:

1 Like

Om man mot formodning får anledning til å bytte ut aksjonærbasen på fundamentale nyheter fremover, så blir det nok et annet mønster.

Lenge siden det har vært “moro” å være Photocure aksjonær.
Børsen snur opp mens Photocure fortsetter ned.
Innen kort tid (etter Photocure tidsregning) vil lidelsene snart ta slutt.

1 Like

Hva har nistirring på kursen gitt dere longere egentlig, fader så mye sutring på små krumspring ene eller andre veien med mikro volum :sweat_smile:

1 Like

Ganske bra volum de siste dagene til å være Photocure. 🫡

Små krumspring???
Fra over 70 i sommer til ned på 50 tallet nå.
Små krumspring ila dagen ja, men ned 35% siden i sommer. Det kaller ikke jeg små krumspring.
Og nå har d gått over 100k aksjer de siste dagene. Høyere volum enn vanlig.
Jævelig irriterende spør du meg.
Men ingen har vel spurt meg heller

1 Like

Sånn har det vært i et år snart, skal dere aldri lære? 50 er gulvet, værsågod å trade.

Ting tar så utrolig lang tid i dette selskapet. For åtte år siden var BLC bankers som SOC i USA. Plutselig ble flexiscope borte. Ny ville ta minst 2 år. Phase III Cevira startet løpet for over 6 år siden og har ennå ikke kommet i mål. Skulle tro nedklassifiseringen kunne gå fort, men nei dette hører vi ingenting om nå. Og nå er det store, BLC med AI. Det vil selfølgelig ta 12 til 18 måneder.
So give me a break!
Så kommer snart Q3. Noen som har de store forhåpningene til det? En ny omgang med en very excited Dan og Dahl med sine tørre tall helt uten entusiasme. :yawning_face:

2 Likes

Tja. Q2 var jo veldig bra. Vi får håpe på fortsatt god vekst over det som forventes.

1 Like

Et godt Q3 og så er plutselig veksthistorien bekreftet og reell igjen - det mer enn noe annet vil ha mest å si for kursen. Da kan det bli vanskelig å være tussi lenger i tråden.

Ser pharmacy køen er litt tilbake nå idag til plass nummer 359. Ser ikke noen spesiell grunn til det umiddelbart. Ser ut som de foran/bak er ala samme dato postet enda. Ser på Kinaforum det har blitt snakket litt om. Ikke fulgt med selv idag.

De har og spurt Asieris på forumet igjen om hvorfor den står til paused, og Asieris har svart ala som sist at det er en helt normal del av prosessen.

Spørs om der ikke er noen luringer som følger med selv og selger seg litt ut her ja de siste timene… (ikke at jeg greier å se at det er spes lurt på de nivåene her.)

“The drug review ranking is still 342 in the morning and 359 in the evening. Inexplicably, many of them were not in the queue before, and some have been removed from the queue before.”

Må være noen tidligere i køen som har blitt lagt til igjen ser det ut som. Det gjør ikke akkurat at jeg stoler så veldig mye på plassering i kø eller når den kan gå ut akkurat. Tror nok man heller må basere seg på faktisk ute av køen og meldinger fra Asieris ja. Jeg stoler ikke på at ting følger en viss rekkefølge lenger, og at man kanskje heller bør basere seg på time limits som er oppgitt.

Det der syns jeg gir mening ref hva Asieris sier at det er en normal prosess med pause

Trodde vi hadde lært det etter «HELVETE-gate».

Hva har skjedd i dag da jeg dro var det en som tok 40 000 aksjer og kursen spratt i pluss?

Du syns posten der var noe som helst krise over? Syns den var ganske så rolig og avbalnsert jeg?

Syns kanskje du heller burde fokusert på den delen av posten hvor jeg nevner at kanskje noen følger med og selger litt basert på hva de har sett og ikek delt med andre?

Jeg selv hadde kjøpt mer om jeg hadde krutt til det. Tipper det hadde gitt en fin liten sum tilbake den 29 Okt.