Hvilken AI brukte du? Kanskje andre med andre typer kan kjøre akkurat samme setning og sammenlinge svar? Selv om endel ikke er super fan av AI posting så burde vel det være ok siden det er flagget såpass godt denne gangen og kan ansees mer som “sunn nysgjerrighet” hehe
Chatgpt sitt svar med nøyaktig samme input sprs.
Ser ut som det er uenighet mellom de to AI der på hva det betyr for tidslinjen. Ganske så enorm forskjell faktisk
Kan være en koordineringspause
Hvis dette kun er en koordineringspause, er nyheten faktisk mindre alvorlig enn om det skyldtes alvorlige faglige mangler:
- Ingen Ny Data Trengs (Ideelt Sett): Selskapet trenger i teorien ikke å generere store mengder ny, kostbar data. De må primært besvare administrative og logistiske spørsmål for å starte klokken igjen.
- Pågående Arbeid: CDE og CMDE kan fortsette med internt arbeid i bakgrunnen selv om klokken er stoppet for selskapet.
Konklusjon: Koordineringsproblemer er en kronisk utfordring i regulatoriske prosesser for kombinasjonsprodukter, spesielt i komplekse systemer som Kinas NMPA. Dette er en plausibel og, for selskapet, en foretrukket årsak til statusen “paused.”
Jeg brukte også ChatGPT og synes egentlig ikke det var så stor forskjell mellom svarene heller. Eneste som kunne vært spesifisert tydeligere i svaret til meg er at den kan være pauset på grunn av mindre spørsmål som må avklares. Den tanken slo meg også.
Spurte Grok nå, men føler den bommet litt på svaret. Den nevner dog at 80% av pauser ender positivt, så “there’s that”.
Edit - her er Gemini sitt svar:
Det er stor forskjell på hvor i syklusen et produkt er pauset! Er det i begynnelsen av prosessen eller ved slutten av en eventuell avklaring! Derfor blir det håpløst og bruke kunstig intelligens i en slik prosess. Den nærmeste fasit har Aseries allrede gitt svar på =fasit … glem alt annet !
Jeg spurte Perplexity samme spørsmål som over;
When NMPA review portal shows cevira has reached the second round of thechnical review and displays the status time out it does not indicate rejection or failure.Rather in the NMPA system time out referes to an administrative stop in the CDES internal review clock usually because the final response from the applicant has been accepted and the formal review period has expired, or because the next stage administrative approval is being prepared.
Expect next step;
After time out at the end of the second round the process to administrative evaluation lasting about 20 days followed by 10 working days.
in short for APL-1702 time out now likley signals that the technical review period has run its cours and the file is awaiting final administrative approval rather than being stalled or rejected.
Jeg har brukt “time out” istedenfor “paused” siden det er det jeg får opp i min oversettelse.
Denne AI Perplexity gir et mer positiv svar på ståa. blir spennende å se hva det endelige resultatet blir.
Perplexity er det den AI som Innovasjon Norge bruker og de påstår at den er best???
Har du da presisert at Pharmacy er på 350. Plass?
Jeg er forøvrig uenig i at Perplexity er beste LLM, men vi trenger ikke å ta den diskusjonen her.
ja stilte helt samme spørsmål
Nye forumregler for AI:
Bruk av AI/KI
Vennligst ikke spam trådene med lange utsnitt fra ChatGPT og lignende verktøy. Korte utdrag er greit. Her vil vi helst diskutere med andre mennesker 
Asieris fortsetter å opprettholde aktiv kommunikasjon med CDE for å følge opp gjennomgangen av legemiddelet på listen. Suspensjonen av gjennomgangen er en normal del av gjennomgangsprosessen, og gjennomgangsprosessen for APL 1702-søknaden pågår. Selskapet vil opprettholde kontinuerlig kommunikasjon med CDE for å fullføre gjennomgangsprosedyren for nye legemidler så snart som mulig.
Det er neppe noe som tilser en prosess som skal vare veldig lenge.
Ganske så heftig om dette skulle stemme! Enten sept 2026 eller mars 2027…?
Som man kan se fra postene i går så varierer det helt vilt hvilke svar man får fra AI, til og med når man bruker samme AI med copy/paste spørsmålet.
Jeg stoler ikke på AI til slike ting - verken det som går i positivt favør, eller negativ.
Det ville være underlig at Asieris har lagt ut stillingsannonser med jobbstart i beste fall er et år frem i tid, og der det er langt fram til vedtaket som avgjør om selskapet egentlig trenger nyansettelser.
Spennende match mens vi venter; AI versus Asieris
Det jeg får klart svar på er at review prosessen begynner igjen hvor den sluttet når Asieris har svart på CDE sine spørsmål. Vi får derfor et svar på når review prosessen er i gang igjen når pause eller time out signalet er borte.
Og da kan man virkelig spørre seg: Hvordan skal AI kunne beregne ny ventetid når AI ikke kjenner verken spørsmålet fra CDE eller det svaret de vil få fra Asieris?
Ja men når prosessen er i gang igjen er det vel de 60 dagene som da gjelder. Kan og være at spørsmålene fra CDE hadde å gjøre med clinical siden cevira lå først i køen på clinical.
Man kan spørre seg hvorfor så mange spørsmål. Er CDE betenkt med å få en effektiv behandling av HSIL. 
Det er vel denne trenden som er mest sannsynlig, inntil nye oppdateringer kommer!
17. okt 2025
Photocure ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer at investorene er usikre og venter på signaler om videre retning. Et brudd opp vil være et kjøpssignal, mens et brudd ned vil være et salgssignal. Aksjen har støtte ved cirka 49.50 kroner og motstand ved cirka 55.80
Vi får anta at neste oppdatering er kvartalsrapportering på onsdag i neste uke. Retningen på aksjekursen styres enkelt og greit etter den som har mest volum å handle for.
Har noen oversikt over hvem av de 20 største aksjonærene som har redusert sine beholdninger i løpet av den siste uken? Jeg ser at prosentandelen til topp 20 er redusert med om lag 1,44 % i samme periode.