Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Ergo, ingen dramatikk

@aribjo

Hva er status pÄ selskaper som lÄ bak Cevira pÄ listen?

Er noen av disse borte?

Å kan man eventuelt sĂžke opp disse, Ă„ finne info pĂ„ om de nĂ„ er godkjente produkter/eller ikke?

CYHS2402246

Den der har endret seg siden en screenshot fra 04.10 jeg hadde (vet ikke nÄr den endret seg mellom da og nÄ)
Den er nÄ grÄet ut under clinical (var 6 plasser bak Cevira, og start dato 07.08)

Samme item ligger bak Cevira under Pharmacy, plass nummer 358. Cevira nÄ er plass 326

De tre items bak Cevira i Pharmacy er de samme som var bak den 04.10 og (min screenshot viser kun de tre bak Cevira)

Mener du dermed at denne pausingen faktisk ikke gir CDE noe grunnlag for Ä gÄ ut over tidsfristen pÄ 60 arbeidsdager?

Skal vÊre forsiktig med Ä synse, siden det er akkurat det jeg mÄ gjÞre om jeg skal si noe om det (sikkert alle andre og).

Men her er tre ting jeg syns taler sin sak for at ting gÄr ok

1. Cevira beveger seg fortsatt fremover i kĂžen under Pharmacy, og ser ikke ut som den blir “forbikjĂžrt” av andre - ikke noen store tydelige endringer pĂ„ plass vs de andre der.
  2. Den 60d fristen som kan se ut som er bred enighet om her er gjeldene er ikke ute enda (ca to uker igjen av den)
  3. Asieris sine 2-3 svar pÄ direkte spÞrsmÄl ang suspended/paused - som jeg er ganske sikker pÄ er 100% korrekt med tanke pÄ konsekvenser for Asieris om det hadde vÊrt feil/fake news som det sies i usa.
5 Likes

Hvilken dato var det i tilfelle denne fristen gÄr ut?

Er sÄnn ca grovt regnet 3/4 November nÄr man trekker fra en uke fri (golden week). Har ingen anelse om de har hatt flere fridager og i mellom der.

1 Like

2 Likes

angrycat

“SmĂ„prat” er nok fryktelig irriterende for den mer intellektuelle delen av forumet

Jeg tror den “intellektuelle delen av forumet” er som big foot. Noe vi har hĂžrt om, aldri har sett og er usikre pĂ„ om finnes :smiley:

1 Like

En ting er hva som faktisk finnes, en annen hva enkelte fþler seg som
 :wink:

1 Like

Hvis man er usikker pÄ om Bigfoot eksisterer eller ikke, sier det vel sitt om hvilken del av forumet man tilhÞrer.

HÞy temp & dÄrlig stemning :thinking:

Time to buy?

Om ish 1 time tikker innkalling til Q3 inn.

1 Like

Ja dÄrlig stemning vi har nÄ falt siden 30. juli da Q2 skapte god stemning. NÄ like fÞr Q3 er vi nede pÄ bunnen av siste Är trading range, skal litt til av Q3 resultatet Ä lÞfte oss opp til entusiasmen ved Q2.
Like fÞr Q2 lÄ aksjen over 60 nÄ like over 50, hva skal vi si om det.

Å ikke ikke ha sett den er neppe bevis

Det jeg lurer pÄ, er hva er en fair value av Photocure, pÄ businessen PHO holder pÄ med?

Glem Cevira og Asieris.

Fokuser kun pÄ PHO, Ä Hex/Cys Ä tallene dette leverer. + cash beholdning

Er det godt nok til Ă„ forsvare mcap 1.38 milliarder, som er verdien ved kurs 52.-

Eller kan tallene forsvare en hĂžyere kurs?

IfÞlge analytikere er jo kursmÄl 80.- hos noen.

Samt 54 hos den meste pessimistiske, vÄr venn Tingalov-Bjerke

Edit* sÄ lenge det ikke kommer frem at dette AI prosjektet har kostet elleville summer, er jeg nesten fristet til Ä ta et bet pÄ Q3 it self.

Det har aldri vĂŠrt aktuelt tidligere.

LeverandÞren som skal utvikle AI trenger vel strengt tatt bare er opptak av prosedyren, og det gÄr jeg ut i fra de lagrer uansett

1 Like

drÞyt 250 mill i cash sÄ ev rundt 1,1 mrd nok.
Omsetter for 500 mill, bruttomargin ca 93% (sÄnn 450 mill +)
hva tenker du selv at denne delen av virksomheten er verdt?

1 Like

For et vekst selskap med en P/S pÄ ca. 2 er PHO underpriset kunne tÄle opp mot 4, hence; 100 nok per aksje. Da er Cevira satt til null.

1 Like