Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Så fint, da kan vi se bort fra at tidsbruken er et problem, til tross for at sykepleiere og urologer sier det motsatte.

Etter jeg har vært så “heldig” at jeg har fått oppleve undersøkelse med cystoskopi 2 ganger vet jeg at det tar totalt 15-20 minutter med WLC. Hvis man legger til minimum 60 minutter ventetid på att væsken skal virke ved bruk av BLC sier det nesten seg selv at det blir problemer i et allerede overbelastet helsevesen som dessuten er i behov av langt flere sykepleiere og spesialister enn de har i dag.

1 Like

Den prisen er ikke alt for gale. Den kostnaden kunne jeg egentlig tatt selv hvis det var det som skulle til for å bruke BLC.

Ble blc diskutert når du var inne de to gangene om man kan spørre om det, og isåfall hva var legene sin «take» på det ?

1 Like

Egentlig ikke.

Ser ikke helt hva den store belastningen skulle vært med at du må vente…

Innta Hexvix, vent 60 min (eller hva det en er), så gjennomføres selve inngrepet.

Bare fordi en pasient må vente 60 min, betyr ikke at legen må vente 60 min. Han kan fremdeles ta imot andre pasienter som inntok Hexvix før deg.

5 Likes

Det jeg har hørt fra folk i Olympus som jobber rundt på sykehus er at det med timingen ikke er noe problem, derimot er det mange urologer som synes wlc / nbi er bra nok.

2 Likes

Da er det bare data, data og mer data som gjelder.

Vanskelig å nå frem hvis det er deres egne meninger som stopper dem.

Eneste måten å få det snudd er å mate på med studier og data som viser hvorfor BLC er bedre en WLC, og fordelene på sikt.

2 Likes

Dette er nok den mest sannsynlige forklaringen! Når leger mener den eksisterende behandling er god nok, så er det vanskelig å motivere til å investere i noe nytt.

2 Likes

Det er derfor Photocure jobber med generell awareness, direkte mot klinikker/sykehus, KOL, pasientregister, osv.

The Bladder Cancer Roadshow was a joint initiative by Photocure, MSD, and Olympus to advance bladder cancer treatment through education and technology transfer. This German and Austrian roadshow involved a specially equipped bus visiting over 20 clinics and major regional urology congresses, focusing on knowledge transfer and providing training on the latest technologies for bladder cancer

Photocure raises awareness at EU Roundtable and Report on bladder cancer.
In April 2025 the International Centre for Parliamentary Studies ICPS organized a senior-level roundtable on bladder cancer with leading clinicians, industry experts from Photocure and J&J Innovative Medicine, the European Association of Urology and the World Bladder Cancer Patient Coalition. The objective of this collaboration was to establish a set of recommendations for EU & Member State policymakers to enhance awareness, prevention, optimizing early diagnosis and treatment of bladder cancer in Europe

6 Likes

Jeg har vært med PHO siden 2018/2019 og slike studier har det vært massevis med ujevne mellomrom. Det er vel ingen tvil om at BLC er overlegent “hvitt-lys” til å detektere blærekreft!

1 Like

Man skulle jo da tro at mange pasienter ble feildiagnosisert med WLC? I så tilfelle ville jo BLC tvunget seg frem som foretrukket metode?

Nettopp. Der har vi det

Nei det er ikke noe mer data som trengs. De vet nok uansett hva Photocure (selgeren) måtte mene. Det fungerer slik de driver dette i dag.

Cysview casen er død slik jeg ser det. Det er bare Kina man kan håpe på for å få kursen opp. Hadde det ikke vært for det hadde pho vært helt uinteressant å investere i

At urologer, gjerne indoktrinerte, ikke følger med i utviklingen, er det et godt argument?
Det er litt som at på Ullevål får man bare monofokal linse om man gjennomfører en kataraktoperasjon - er det good practice når det finnes veldig mye bedre på markedet?

Edit: Spesialister som jobber på sykehus blir gjerne indoktrinerte når de ikke har erfaring fra andre plasser da sykehus ikke klarer (får lov) til å følge den teknologiske utviklingen.

Du om det. Selskapet viser fortsatt til vekst i Cysview/Hexvix til tross for at det mest lovende markedet i USA i praksis er borte. Det er vanskelig å kalle et case dødt når volumene øker under slike forutsetninger. At noen urologer mener WLC er godt nok endrer ikke faktumet at BLC har tosifret markedsandel i enkelte regioner og kun noen få i andre. Det viser jo at adopsjon er mulig der rammebetingelsene ligger til rette, og hvorfor andre henger etter. Og det er jo nettopp disse rammebetingelsene Photocure jobber med, som nevnt i mitt forrige innlegg, og hvor utfordringen ligger.

Hvis logikken din er at alle mener dagens metode er god nok undergraver du ditt eget argument angående Kina. Da vil jo ikke gynekologer eller urologer i Kina ha behov for nye løsninger heller?

8 Likes

Hej Norge

Lidt fra Kinesisk fora – aktionær spørgsmål rettet til ledelsen i Asireis
Kina og Google oversæt :slightly_smiling_face:

请问,APL1702上市审评目前在国家药品审评中心已查不到审批进程,是什么原因?是已审评被否决还是已通过审评?原先讲审评暂停,是什么原因暂停?是否象有的新药上市审评暂停长达几年?
Oversat:
Spørgsmål: Godkendelsesprocessen for APL1702 er i øjeblikket ikke tilgængelig hos National Center for Drug Evaluation. Hvad kan årsagen være? Blev den afvist eller godkendt? Tidligere blev det sagt, at gennemgangen var suspenderet; hvad var årsagen til denne suspension? Er det ligesom nogle nye lægemiddelgodkendelser, hvor suspensionen varer i flere år?

Svar:
亚虹医药-U
亚虹医药-U:尊敬的投资人,您好!产品APL-1702已恢复评审,公司将继续积极推进其上市审评审批工作,以期早日完成审评程序。关于项目后续进展,公司将严格按照《上海证券交易所科创板股票上市规则》等相关规定履行信息披露义务。感谢您的关注。

Oversat:
Asia-Hong Pharmaceuticals-U

Asia-Hong Pharmaceuticals-U: Kære investor, Hej! GENNEMGANGEN AF ​​PRODUKTET APL-1702 ER GENOPTAGET. Virksomheden vil fortsat aktivt fremme sin markedsgodkendelsesproces for at afslutte gennemgangsprocedurerne hurtigst muligt. Med hensyn til projektets efterfølgende fremskridt vil virksomheden nøje opfylde sine oplysninger i overensstemmelse med de relevante bestemmelser i “Shanghai Stock Exchange Science and Technology Innovation Board Stock Listing Rules”. Tak for din opmærksomhed.
Svartidspunkt: 2025-11-19 14:42:00

Ser ud til at Asieris følger tæt op :+1:

Asieris med Q3 Briefing 27. nov 13:00 - 14:45

Dansken

8 Likes

Er den ute av listene, for dere som har kontroll på dem?

Nei, men viser som aktiv igjen.

Er første aktive i køen under Clinical, og er på plass 189 under Pharmacy (går omtrent ti plasser for dag, og de aller fleste forran er paused i flere år)

2 Likes

Høres ut som det er best å holde seg i cash ass.

2 Likes