Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Nei, jammen ikke godt å vite hva de mener med “review ferdig”, om det betyr de er ferdig å se gjennom alt som trengs, eller om det betyr at det er godkjent review ferdig…

Fra Kinaforum idag: “The most difficult thing is over”.

Og:
“Pharmacy row 167, minus the suspended and repeated in the queue, there are about 21 in front. If everything goes well, all the lights can be turned off this week.”

3 Likes

Det må vel være hensikten med" slukket lampe" hadde denne prosessen feilet ville den fortsatt lyst!

2 Likes

Jeg tenker at det kanskje er som en EU-godkjenning av bil. Hele bilen blir godkjent når alle sjekkpunkter er gjennomført.
Man godkjenner ikke hjul, motor, lys etc hver for seg, men det er på sjekklista (reviewlista).

4 Likes

Er ala samme jeg og tenker ja, og kan se ut som de på kinaforum og tenker det.

Dette var serdeles positivt, ser og at det går fort på Pharmacy fra 182 i går til 167 i dag , 15 plasser.
Ser og at den JXHS 2400045 var pauset i går men oppe foe review i dag så den ligger nå på 1 plass for review .
Bare 21 plasser foran Cevira og med den farten på 15 plasser per dag er det ikke mange dager før Pharmacy lyset er slukket og.

5 Likes

Det er slik jeg har forstått det også.

3 Likes

Litt konspi teori her… Ser ut som Clinical ble ferdig review bare noen minutter etter børsen i Shanghai stengte.

Det kan vel tolkes som er godt tegn at det er vedlig bra news?
Seff ingen anelse om NMPA tar slike hensyn eller om det bare var tilfeldig?

2 Likes

Er det ikke slik at når lyset slukkes, så betyr det kun at de har konkludert? Men samtidig at vi må vente til dette blir publisert om noen uker før vi får vite avgjørelsen var positiv eller negativ? Om ikke det var slik, så ville det jo ikke vært nødvendig å vente på publisering av avgjørelsen? Da ville slukket lys gitt oss svaret.

Ja, det er min oppfatning og virker mest logisk.

Om ikke slukket lys betød «OK» for hvert enkelt segment, så forsvinner meningen av at andre på listen pauses og/eller drar ut i tid der lysene aldri slukkes.

4 Likes

Logisk brist i mitt hode om clinical slukkes med noe annet enn positivt resultat, når den siste, og «lettere»/mindre viktige pharmacy fortsatt er aktiv. Hadde clinical ikke gått igjennom så skulle vel pharmacy blitt pauset? Positiv som alltid jeg, og regner med vi snart kan begynne telle ned de to ukene for avgjørelsen.
Fin start på uken!

4 Likes

Enig , det er jo hele hensikten med en slik prosess!

2 Likes

Ening her og, minner om at det er fortsatt billige aksjer å kjøpe. Kursen har ikke reagert på denne gode nyheten.

Spent på Aseris kursen i morgen siden denne nyheten ikke kom før etter stengetid på børsen der.

De våkna no godt til live på kinaforum på den nyheten i det minste.

1 Like

DE våknet litt i dag kursen på Asieris opp over 3%, fint om vi får bekreftelse i morge med kraftig oppgang.
Kjøper du mer nå med det lyset slukket?

Lyset var ikke slukket før børsen stengte, jeg sjekket den flere ganger tidligere på dagen idag, så den 3%+ stigningen skjedde av andre grunner.

Jeg har handlet mer idag ja, som jeg nevnte jeg kom til å gjøre ved “light/s off”

3 Likes

Var vel en bred stigning der nede i dag etter en ganske så rød avslutning for uken på fredag. Så de 3% var nok utelatert til at clinical ble slukket (som også aribjo påpeker var etter stengetid).
Blir spennende å se i morgen. Ikke så spennende her enda i alle fall, men i det minste grønn :ok_hand: Lav omsetning også. Var alle her inne posisjonert allerede etter pausen forsvant? :joy:

1 Like

Der var det plutselig noen som skulle inn ja…

1 Like

Innsidekjøp er med stor sannsynlighet ikke handlet på luft og kjærlighet. Personen har med stor sannsynlighet gode kontakter, og mye kunnskap !

2 Likes

Å forhåpentligvis forståelse for lover og regler rundt dette med å handle aksjer på sensitivt info