Det du beskriver er “underreaction” og var my-point-exactly 
Og da er det lurt å gjøre en egen vurdering. Kommer meldingen og kursen hopper litt så vet jeg at mange blir fristet til å selge. Men om man mener at fair verdi er 150 (150 er kun nevnt som en illustrasjon og ikke et uttrykk for standpunkt rundt verdien av selskapet) så er det lettere å forstå at 100 kr kanskje ikke er en fantastisk pris å selge på.
Og når det gjelder oppkjøp: Det er lov å si nei om prisen ikke er bra nok. Er man mange nok (eller store nok) så blokkerer det.
Jeg har ingen tro på at Asieris kjøper Pho.
Derimot anser jeg det sannsynlig at de vil forsøke å kjøpe seg ut av royalty-avtalen de har med Pho ganske tidlig etter godkjenning av Cevira, og da slipper de «dødvekten» av Pho som selv ikke evner å bli attraktiv for investorer.
Et fremstøt fra Asieris kan komme tidlig for om mulig oppnå en gunstig pris som kan være på nivå NOK 1 milliard (som jeg også antydet for et års tid siden). Men , vanskelig å vurdere risiko her og det kan selvsagt ende langt over dette….
Hadde jublet for en sånn buyout, hvis det gikk til ekstraordinært utbytte. Så er vel spørsmålet om de ville være så aksjonærvennlige
Kan bli vondt og langvarig å sitte i et kommersialiseringsløp
Tvert imot. Underreaction gjelder når markedet får tydelig positiv og fundamentalt verdidrivende informasjon, men likevel reagerer for svakt. En Cevira-godkjenning er positiv, men sier lite om hva som faktisk skal prises inn (bortsett fra milepælsutbetalingen). Poenget mitt er at markedet mangler den fundamentale informasjonen som trengs for å prissette caset korrekt, og at første reaksjon derfor styres av usikkerhet, ikke psykologiske avvik.
Hva er insentivet for Photocure ved en slik deal? De har solid balanse, ingen gjeld, fullfinansiert, og har vekst. Skal Pho akseptere et bud for Cevira må det være for godt til å takke nei til. Altså at det består av nåverdi av milestones og fremtidige royalties, og kanskje en premium på toppen?
Asieris har både Cevira og Hexvix på lisens. Da gir det vel mer mening å kjøpe hele butikken, som jo er lønnsom, for samme pris, enn IP for det ene produktet.
Just presis.
Det er vel det Briarwood er posjonert for!
Ble vi enig om B kostpris ?
Ca 80 kr de har sittet en god stund!
Får partner og Photocure frem et nytt potensielt blockbuster produkt til markedet er det en stor prestasjon. Sannsynligheten for å komme hele denne veien til mål og score er svært lav. Med andre ord kan dette bli stort. Imponerende å problematisere et etterspurt med tech om det blir produkt i markedet.
Insentivet er jo selvsagt penger i hånden her og nå, fremfor all mulig risiko i løpet av en kommersialisering.
Selvsagt skal det litt til for at det blir en attraktiv nok pris.
Kan jo hende at Asieris er skeptisk til hvordan det blir å operere i USA som et Kinesisk selskap?
Blir vel partner der borte, så det blir vel ala samme for Asieris som det er for PHO i Kina
Fordi Cevira er en «spin-off» nå og ikke relevant for The Bladder Cancer Company.
Asieris har allerede to kontorlokasjoner i USA. Det ene et steinkast fra Photocure sitt. Så det er ikke slik at de ikke har tilstedeværelse der. I tillegg har de en pipeline med globalt potensial. De har flere godkjente INDs i USA. Men for alt vi vet har de ingen intensjoner om økt tilstedeværelse der, og vil heller fokusere på partnerskap (som er ambisjonen for Cevira).
Jeg mener ikke det er gitt at Photocure blir kjøpt opp, men i det slikt scenario er Asieris en åpenbar kandidat som kjøper.
Spesielt om de får dreisen på Hexvix salget sitt i Kina. Da frister nok hele butikken om de kan få den til en ok pris. Vi må bare vente til alle potetene har blitt like store før de får ut fingeren der borte og godkjenner et scope
“Spesielt om de får dreisen på Hexvix salget sitt i Kina.”
Det drar ut med å få godkjent scope. 
Ja, jeg tenkte at i en potensiell handelskonflikt mellom Trump`s USA og Kina, kan det være bedre for Asieris å være partner til Photocure enn å stå som eier av Photocure.
Etter en second review i hurtigspor gjelder ofte 10 dager for aksept + 20 dager for teknisk evaluering, men dette er en målfrist og ikke en garanti.
For ordinære legemidler som ikke har fast track slik det gjelder for Cevira kan prosessen ta betydelig lengre tid.
Feil, det er second review som kan ta 60 dager, det er vel egentlig over. Siste del av prosessen er 20+10 åkke som.
Om du ønsker å vite nøyaktig hva som skal prises inn så tenker du kanskje på obligasjoner? 
Burde det ikke komme en børsmelding på hvordan prosessen har gått?