Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Det kommer en milepælsbetaling på ~100mnok som isolert sett vil prege regnskapet kraftig i positiv forstand. Målbart. I tillegg kommer et stort og spekulativt utfallsrom for fremtidige inntekter. Jeg skjønte svært godt hva @luckORskill mente med sitt opprinnelige innlegg og «underreaction». Dette begynner å bli vel petimeter.

4 Likes

Takk, jeg er mer enn klar for å legge diskusjonen død :slight_smile:

1 Like

Det skal ekstremt lite jevn kjøping til for å endre hele karakteren i en aksje. Tilbakekjøpsprogrammene pho har gjort har vært ekstremt talentløse, sammenlignet med f.eks nekkar eller link.

1 Like

Det trengs ikke. Det er snakk om royalties på brutto salg. Og det forutsettes blockbuster salg. Dvs peak salg over 1 mrd USD pa.

La oss avslutte her. Underreaction handler om å måle et avvik i etterkant mellom ny informasjon og markedets respons.

Profit warnings og approvals fungerer i teorien fordi effekten på fremtidige kontantstrømmer kan estimeres. Det kan den ikke her før man har konkret informasjon man kan bruke. Som er nettopp det man kan estimere verdier på.

Derfor gir teorien ingen praktisk verdi for forhåndsreaksjonen på Cevira. Nå legger vi dette dødt.

Enig. Milepælsbetalingen er eneste sikre datapunkt som jeg har nevnt. Resten er et spekter av mulige verdier uten nok informasjon til å avgjøre hva som ville vært en riktig markedsreaksjon. Hvis man bruker sin egen verdivurdering som fasit mot markedet, kan man uansett ikke vite om markedet reagerer rasjonelt eller irrasjonelt nettopp på grunn av svakheten i underlaget.

Enig i at kan la det hvile. Men du ser det kanskje selv? :smiley:
Du konkluderer med at dine egne meninger om dette er de rette (“Derfor gir teorien ingen praktisk verdi for forhåndsreaksjonen på Cevira. Nå legger vi dette dødt.”) og så er saken avsluttet?

Som sagt vi avslutter diskusjonen der, men det betyr ikke at din forståelse av teorien er rett (hint: den er feil) :sweat_smile:

2 Likes

Asieris forventer at Cevira blir en “blockbuster” (som i legemiddelindustrien ofte defineres som salg over 1 milliard dollar globalt, eller tilsvarende svært høye summer regionalt) ved å adressere et marked på 2,2 millioner pasienter i Kina.

Phos royalty er satt til 10% x 500 mill$ - 15%x 500 mill$ og - 20% over 1 mrd$.

Det har vært grunnlaget for regnestykker for peak royalty til Pho som ved 1mrd$ i salg vil gi årlig roalty på 12,5%. Dvs 125 mill$ tilsv ca 1,25 mrd NOK.

3 Likes

Er det tilfelle at prosessen er satt på pause igjen? Noen som har link og kan sjekke opp?

Det stemmer ja.

Jeg kan bidra med følgende regnestykke,
Det er påvist 400 tilfeller av HSIL i China per 100 000ved screening. I China er det 700 mill kvinner i aktuell alder.
Hvis vi går ut fra at en dose med Cevira koster 10 000 NOK får vi følgende max potensiell omsetning i China;
700mill ganger 400/100 000 ganger 10 000 = 28 milliarder eller$ 2,8 milliarder.
Ved 1% blir det 280 mill NOK
Ved 10% blir det 2,8 milliarder NOK
Av dette skal PHO ha mellom 10 og 20%

Dette er bare et første forsøk på estimering av potensialet.

4 Likes

Dette ble en seig materie! På toppen av det hele er det ingen som kan bekrefte om riktig tidsbruk før publisering av avgjørelse er 20 til 30 eller 40 og opp mot 60 dager… Det siste spurte jeg @Haltopen om i dag ,men det druknet i den akademiske debatten som pågikk. :sweat_smile:

1 Like

Null info å hente fra Kinaforum heller ser jeg. Har like mye/lite peiling som oss hva det greiene der betyr.

Kan vel kanskje tenkes vi bør smøre en ekstra skive til nistepakken uten at jeg har noe som helst anelse selv.

Det sies på HO forum at Asieris skal ha investormøte i morgen. Om det er riktig, kommer det sikkert noen interessante spørsmål rundt saken da.

2 Likes

Er jo på 60 igjen, så all logikk tilsier at det må komme en smell. :stuck_out_tongue:

Briarwood handlet cirka 400.000 aksjer i desember i fjor (og kursen gikk fra 48 til 66), blir ikke særlig smell om de gjentar det i år.

1 Like

Så nå har grisen solgt?

1 Like

Har ikke tradet 50-60 hittil, og er ikke særlig innstilt på å begynne med det nå. Har heller ikke særlig emosjonelt forhold til 50-60, bare observerer hva som har vært mønsteret.

Eneste kjøp og salg jeg har gjort har stort sett vært styrt at trump som snart kommer til å krakke hele markedet og da skal jeg ikke være sistemann ut døra. Jeg er 100% grisebearish til makrobildet og sitter long i markedet kun av ren tvang og trass.

6 Likes

det finnes bare tre sikre ting i livet: død, skatt og at noen har forsøkt en trade akkurat på feil tidspunkt i en aksje de egentlig er stålbull på :smiley:

5 Likes

Vil bare minne om at Asieris begynte på Cevira løpet for over 6 år siden. Og holder på enda. :sleeping: :snail: :hourglass_flowing_sand: :yawning_face:
Skulle tro at alt av dokumentasjon, tester, utprøving osv hadde vært nok for kinesiske helsemyndigheter for å komme med en rask konklusjon. Men neida. Skulle tro det var et atomkraftverk som skulle godkjennes. :angry:
All denne diskusjonen om lys på, lys slukket (now you see it, now you don’t), om å rykke stadig frem i køen, under reaksjon, over reaksjon.
Give me a break! :face_vomiting:

3 Likes

Vi var en tur over 70 i sommer. Bare nevner det :slight_smile: