Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Vi skulle jo få alle triggerne i Photocure på plass før krakket kom…! :sweat_smile:

Never ending story

1 Like

Noen som gidder å sende lenken til hvor man kan følge med på Cevira gjennomgangen? :slight_smile:

Kanskje arvingene våre kan få noe å glede seg over når boet skal gjøres opp? Men da har sikkert våre eminente politikere gjeninført arveavgiften… :crazy_face:

1 Like

https://www.cde.org.cn/main/xxgk/listpage/369ac7cfeb67c6000c33f85e6f374044

Here you go. Ser forresten at den er 159. fra å være på 163. plass tidligere i dag.

1 Like

Han som heiv ut 6000-7000 aksjer tidligere i dag på pause"nyheten" mtåte plukke de tilbake nå?

1 Like

Er det noe nytt siden den ble pauset i køen da? Vi er vel tilbake til at ingen vet helt hva som skjer

1 Like

Mulig jeg er treig nå, men jeg finner ikke JXHS2400035 på din link?

Beklager kinesisk view. Ligger på 159.plass

Har vi noen gang vært et annet sted? :stuck_out_tongue:

4 Likes

Hehe, nei det kan du si. Men så ikke den komme at det havnet på pause igjen nå etter clinical ble slukket. Bare å fylle opp vannkoppen igjen i tilfelle ørkenvandringen blir litt lengre. Ordner seg nok, en eller annen gang :joy:

Nei, jeg påstår ikke at mine meninger er fasit. Jeg argumenterer for et standpunkt. Det jeg etterlyser er substans, for fra din side har det kun vært retorikk.

Du introduserte underreaction-teorien, men sa samtidig at du ikke vet om den gjelder for Cevira. Likevel brukes den som begrunnelse for at man bør “sette en verdi” for å unngå markedets void. Hvis teorien skal ha praktisk relevans her, må du vise hvordan den faktisk treffer caset. Hvis ikke er det bare en generell oppfordring om å ha et kursmål.

Da står to spørsmål igjen:
– Hvordan vet man at ens eget kursmål er riktig og markedets feil?
– Hvilken informasjon trengs for å gjøre den vurderingen?

Uten svar på det har du introdusert en teori uten å vise hvordan den anvendes her.

Hva behager?

Ehh nei, du slo ting fast og mente at med det så skulle diskusjonen være slutt. Les ditt eget innlegg om du er i tvil.

2 Likes

Leste det opprinnelige innlegget bare som ett tips om att det for egen (og gjerne også andres) del kanskje kan lønne seg å ikke selge første dagen cevira (eventuelt) blir godkjent.

Kanskje litt omstendelig skrevet men om man vil diskutere retorikk/semantikk kan en ta det videre andre steder?

3 Likes

Holdt no seg ganske godt idag kursen. Var bekymra for en dropp

2 Likes

Det er det jeg også sitter igjen med, selvfølgelig. Vil bare at vedkommende skal anvende den finansteorien han mener er lite kjent og underkomminsert i et praktisk eksempel slik vi alle her kan dra nytte av kunnskapen. Ellers er det vitterlig ingen grunn til å introdusere slike teorier når man samtidig ikke vet om de er anvendbar i dette konkrete tilfellet, og heller ikke forteller hva som skal til for å anvende den.

Og enig, nå gidder jeg ikke mer :joy:

Det er ingen som ber om to streker under svaret. Poenget er bare at når man løfter inn en teori som forklaring på et mulig reaksjonsmønster, så bør man vise hvordan den faktisk treffer caset. Hvis ikke blir det bare pynt.

Det du peker på her er bare at en nyhet kan bevege kursen. Det gjelder enhver aksje og har ingenting med underreaction å gjøre. Underreaction handler om at markedet henger igjen i forhold til en identifiserbar fundamental verdi , slik at man faktisk kan peke på en undervurdering som burde vært priset inn raskere.

Du skrev selv at du ikke vet om det blir tilfellet her. Da spør jeg igjen: Hva må meldingen konkret inneholde (eller ikke inneholde) for at underreaction i det hele tatt kan oppstå? Og hvordan skulle man i praksis identifisere at markedets første respons faktisk er en underreaction?

Forestilt deg at andre kanskje var interessert uten at det gir et svar med to streker under?
Foreslår at du bare scroller forbi innlegg som du mener “det vitterlig ikke er noen grunn til å introdusere”. Eller skal vi lage regler sammen for hva som kreves for å nevne teorier? Eller kanskje enklest at en alene får ta beslutningen?

Forventer vi en nyhet? Ja
Vil den kunne gi utslag på kursen? Antagelig
Er noen opptatt av reaksjonsmønster for en aksje etter nyheter? Jeg er og tipper andre

Så når du sier at den ikke treffer caset så skjønner jeg ikke wtf du mener.

2 Likes

Hvorfor skulle kursen droppe?" Pause " er en helt normal del av sekvensen i et forløp hos Kinesiske legemiddel myndigheter!

1 Like

Tja, hadde no vel ikke vært så unaturlig om det skjedde siden ingen enda skjønner hva det faktisk betyr?

Det betyr vel at de har nok dokumentasjon, Slik at de sammlet kan gå mellom de forskjellige kriteriene for fasen søknaden befinner seg i ! Så vil prosessen fortsette .