Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Bare kjekt med litt action og diskusjon mens vi ser malingen tørke… Og så har vi kanskje blitt litt bedre «kjent» med dere :partying_face:

2 Likes

Jeg setter normalt pris på både Haltopen og luckORskill sine bidrag.

Krangelen mellom dere blir for meg som litt akademisk og retorisk flisespikkeri. :sweat_smile:

2 Likes

Støttes. Syntes i utgangspunktet det var en interessant vinkling. Tror samtidig det mest sannsynlige er oppkjøp relativt kort tid etter en evt. godkjennelse. Briarwood har en gitt tidshorisont på sine investeringer.

Må være takhøyde for forskjellige vinklinger og synspunkter på et forum. De siste ørten postene frem og tilbake har jeg nok brukt mindre kalorier enn dere på, og bare skummet gjennom.

Tenker vi nå setter denne på «pause» og setter i gang «in review» på Cevira igjen😀

2 Likes

Jeg synes det hele har vært ubehagelig. Når jeg skrev innlegget om “underreaction” så var det ikke i mine tanker at det skulle bli noe bråk pga det. Det føltes rart å gjøre seg selv til gjenstand for en offentlig “granskning” og jeg ville helst unngått den oppmerksomheten. Men når det etter hvert ble så stor avstand mellom hvordan jeg selv oppfattet situasjonen og hvordan min “motpart” fremstilte den så fant jeg ingen annen løsning.
Uansett, skulle det være ganger der det observeres oppførsel dere ikke synes er ok så håper jeg at dere gir beskjed (om det er fra meg, haltopen eller andre).
Og ja rockpus, mange økonomiske teorier er akademiske. Det finnes ingen garanterte måter å oppnå meravkastning på.

8 Likes

Disse diskusjonene og erfaringen kommer til være gull verdt om 5 til 10 år når det diskuterers samme temaet her under Cevira indikation nr 2 godkjennelse. Da kan vi tilogme dra frem poster om hva folk sa i 2025, om de sier noen annet i 203X

Uansett
Lys og kø følging synes jeg er bedre enn å bare vente i blinde. Så takk til dere som følger tett.

3 Likes

Tok en kjapp sjekk på nett for å sjekke det du nevnte.

Og jeg har faktisk sett prinsippet diskutert i teknisk form innen Wyckoff metodikken.

Men dette er delen AI ga meg, som jeg ser som mest relevant i Photocures eksempel.

Behavioral Explanations

Underreaction is primarily attributed to psychological biases that cause investors to process new information slowly:

Conservatism Bias: Investors are slow to update their initial beliefs in the face of new, contradicting evidence. They anchor too heavily on their prior expectations and are reluctant to fully accept that the new information fundamentally changes the company’s outlook.

Gradual Information Diffusion: Information may not be immediately available to everyone or fully understood right away. New fundamental news, especially complex information, can gradually diffuse through the market, with different groups of investors incorporating it at different times.

Limited Attention: Investors and analysts have limited time and attention. They may overlook or pay insufficient attention to news that isn’t highly salient, leading to a delayed price adjustment.

I Photocures eksempel ser man det allerede her på dette forumet om enkelte som vil selge ganske kjapt etter en eventuell Cevira melding foreligger. Det kan være strategien deres eller det er “refleks” pga. av tidligere prisoppførsel i aksjen.

Innen Wyckoff er det i området etter breakout fra en tradingrange. I enkelte papirer/aksjer har man et såpass massivt volum/moment ved starten av en langvarig rally, at dette momentet vil påvirke prisen i lengre tid fremover. Pullbacks er korte, og kjappe. Lite volum på salg, og det kan virke som prisen beveger seg nordover på små volum.
Det er også her mangen kan bli lurt fordi oppgangen ikke “bekreftes” av volum. Ergo ser mangen det som et svakt rally som snart ebber ut og skal ned igjen, Istedenfor bare fortsetter den å stige…

Anyway, artig å se en “knagg” å henge den tekniske biten på.

7 Likes

Synes diskusjonene her har vært tipp topp siste dagene jeg. Er interessant å lese når det graves og diskuteres fra ulike kanter.
Håper det fortsetter :ok_hand:

Men jeg synes det er spennende å følge med på pause/ikke pause og lyspærer og :joy:

2 Likes

En liten oppdatering før helgen.

Cevira er på plass 145 med status “pause” i det dette innlegget skrives.

Det er 121 søknader med status “pause” foran Cevira.
Ingen med status “time out”
Det er 23 søknader med status “waiting in line for review” foran Cevira

JXHSxxx:

Serial Number Request number Drug Name Task start time Review status
30 JXHS2300014 Aldehyde bromide formoterol inhalation powder 27.02.2024 pause
50 JXHS2300047 Thiotepa for Injection 21.11.2024 pause
51 JXHS2300048 Thiotepa for Injection 21.11.2024 pause
63 JXHS2400045 Vitamin K? Mixed micelle injection 27.04.2025 pause
108 JXHS2300102 Netipantan-palonosetron injection concentrate 22.07.2025 pause
145 JXHS2400035 Hexyl valerate hydrochloride ointment photodynamic therapy system 04.08.2025 pause

Disse to forsvant ut av listen mens jeg drev på med oppdateringen og Cevira gikk fra plass 147 til 145:

124 CYHS2401244 Famotidine Injection 28.07.2025 Waiting in line for review
145 CYHS2401742 Promethazine Hydrochloride Injection 04.08.2025 Waiting in line for review

Siden disse to forsvant ut av listen, tilsynelatende fra tilfeldige steder i “køen”, kan det tyde på at køsystemet ikke er så rigid som en først har antatt?
Vil det si CDE hopper opp og ned i køen basert på prioritet, type produkt, ressurser, osv.?
Og kan man da anta at CDE venter på informasjon/avklaringer (for Cevira) relatert til Pharmacy siden pause-statusen kom med kun den kategorien igjen; ergo at CDE er i gang med review?

14 Likes

Har samme teori jeg og, ref siste avsnittet ditt. Man såg lignende tendenser sist pause og.

Ser en bruker på Kinaforum kommenterte “ca 4 uker lengre tid å vente”, og det kan vel stemme ganske bra med forlenget ventetid på forrige pausing.

Mulig jeg har misforstått. Har ikke fulgt med så nøye. Men er det ikke 3 køer ? Oh hver gang de har blitt ferdig med en kø har de gjenstående blitt satt i pause ?

1 Like

Det var 3, ene er fullført. Two to go✌️

1 Like

I dag viste 50 største aksjonær listen bare kjøp, optimismen har startet. Tiden fra nå og frem til jan. har vært en god periode for PHO aksjen i 2024 gikk den fra ca 48 til 64. Med de triggerne vi venter på nå er det ikke utenkelig med tilsvarende utvikling.

2 Likes

Supplementary Review omhandlet tre kategorier. To av dem er ferdige med review, én gjenstår:

4 Likes

Ja, 2 av 3 er ferdige. Er det ikke også slik at hver gang en går ut av listen ble de gjenstående pauset ?

Mest bullish chartet siden juli egentlig

weekly:

ENORMT bunnstick på monthly

9 Likes

ChatGPT sine TA-refleksjoner
Capture

5 Likes

Kommentarer som “MACD skjer nesten aldri” og “sist gang gikk aksjen fra 40–150” er anekdotiske og til dels villedende uten noen kontekst bak tbh. Var helt andre tailwinds i biotek da, det var færre aksjer i selskapet før emisjonen for å finansiere hexbix tilbakekjøp, flex var fremdeles en greie. pluss selvsagt den nyannonserte avtalen med asieris som ga en voldsom hype.

TA ligger i en potensiell setup som kan avgi klare kjøppsignaler, går an å si.

Vi må vel kunne påstå med godkjenning av Cevira nå vil vi få enda mer tailwind

3 Likes

Jeg tror ikke at det var snakk om nedklassifisering i USA når aksjen var i ATH. Det vil nok drive kursen opp en del hvis det kommer.

Hadde vært gudegitt om den kom inn ut av det blå. Og helst før noen rekker å evt. legge inn bud.

4 Likes