Med 5-dagers arbeidsuke blir avgjørelsen publisert senest 27/1-26.
Bittelitt overrasket over en så liten bevegelse opp i dag, all den tid man er over alle hekker før beslutning og har et definert tidsrom. Blir interessant å se om flere ønker å sitte over denne fremover. Ikke ofte man ser meglerhus operere med ~95 % for godkjenning. Og det synes lite sannsynlig at det er noen skjær igjen i sjøen nå. Men, ikke selge bjørn før skinnet er skutt osv.
Det skyldes kanskje at svært mange har møtt veggen i selskaper i samme bransje de senere årene, der man i utgangspunktet var skråsikker på gevinst, selv om tilfellene absolutt ikke er sammenlignbare med Photocure sin situasjon nå.
Helt sikkert, det er ikke mye fri risikokapital igjen etter sektorens komplette forlis her på berget.
Sikkert mye psykologi i kursen nå, og bekymringer for «unknown unknowns». Mange som har brent seg i biotek, og da betyr det kanskje mindre om virkelig sannsynlighet er 95% eller 5%, eller at dette ikke er biotek, men spesialfarma med supre resultater i fase 3, man tilnærmer seg om det kan komme en kjempesmell-skrell.
Dagens event endrer jo ikke materially sjansen for at selve avslutningen går ene eller andre veien, den gir kun en økt input på at ting går fremover, og at asieris ikke har snublet i noe uforutsett.
Kursen er på et høyt nivå, og ~68 er en velg sterk teknisk motstand.
Dagens spring i dag på Asireis var nok mere funderet i APL-2401 godkendelsen, end den sidste lampe slukket 
Mener det var forlist Helicopter der første gang lagde ind – han har nogle gode input ind i mellem 
DK
Prosessen som nå er gjennomført kunne jo endt med “Not approved”. Dermed er et viktig hinder nå faktisk passert, og man kan da konstatere at sjansen for godkjenning øker.
Ja, det er risiko i biotek. Enorm oppside ved suksess og ditto fall ved fiasko. Så kan det diskuteres om Photocure nå prises for lavt gitt vurdert sannsynlighet for nytt mulig produkt og mulig blockbuster i markedet som gir milestones og royalties 10-20% og hvor partner tar alle kostnader ikke bør kunne ha solid verdsettelse allerede nå. Partnersamarbeid som her er ikke elle forunt. Hvis jeg skulle tippe kan nok PHO prising i gåsetegn være for lav nettopp fordi norske biotek investorer stort sett historisk har mistet sin investering i norsk biotek. Det skapes ikke entusiasme for investering det. Synd fordi forskning her og nye med er svært etterspurt. Men spiller dagens prising noen rolle? Om det blir internasjonalt produkt i det int markedet prises selskap internasjonalt mot peers. Prisingen blir da plutselig i gåsetegn riktig.
De lærde strides. Det kan både bli dyrt å stå utenfor og dyrt å være inne når det som kan se ut som en snarlig avklaring nå kommer.
Uten tvil heier jeg på nytt med tech produkt i markedet som kan hjelpe en av de største pasientgrupper innen kreft.
Fin skjematikk som illustrerer det vi har påpekt lenge angående prosess og deadlines.
Joda, det var en known unknown. Ingen som sitter inne med posisjoner trodde vel at asieris kom til å kuke til det der når de har vært flinke så lenge da. Så i mitt hode er det en fin liten melding for å holde kursen over 60, ikke nødvendigvis nok til å pushe den gjennom 68. (Men jeg koser meg om det skjer.
)
66,6 the number of the beast
Tror du blir positivt overrasket om du forventer 0 % kursøkning herfra på Cevira-godkjenning.
Hvem er antakelig de største investorer som investerer i Photocure ved suksess i partnersamarbeid med nytt produkt i markedet?
Spesialinvestorer, big pharma, nisje pharma, utbytte -og direktavkastning investorer. Eller andre? Geografisk: Asia, US eller Europa?
Fond, PE, Fam offices, BP?
Liker å bli positivt overrasket
finner det er best for likevekten
du har valgt “Clinical Deparment of Chemical Drugs” i rullegardinen til høyre. Hva forskjellen er får du spør noen andre om
Tror uansett ikke køplassen er avgjørende.
Takk, det er nok bare et subsett av listen jeg så på da skjønner jeg
https://english.nmpa.gov.cn/2022-06/30/c_785628_8.htm?utm_source=chatgpt.com
Artikel 100 & 101 er der vi er nu
Litt skuffende kurs Utvikling foreløpig, men det kommer plutselig! Ikke alle følger med på tekinvestor og Kinesiske lister for legemidler. Nyheter må nok absorberes noen dager før