Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Er det ikke fare for at de store heller investerer direkte i Asieris?

Asieris har mange jern i ilden. Mens photocure vil høste rett fra gullkua til egen bunnlinje.

2 Likes

folkens… De store er ikke dummere enn oss andre. Er aksjen “billig” i forhold til kontantstrøm så blir den kjøpt.

1 Like

Da får vi håpe innhøstingen går direkte til utbytte og ikke oppkjøp og annet tull. Jeg ble ikke beroliget av kommentaren til Erik Dahl under Q3 presentasjonen for å si det sånn :wink:

2 Likes

Ikke jeg heller 🥲 Var det “to fuel our corporate ambitions” han sa? :laughing:

Har heldigvis troa på at styret ikke lar Helan og Halvan gå fullstendig bananas på landbruksauksjonen.

4 Likes

Når kommer ny investoroppdatering fra Asieris? Jeg skulle gjerne hatt avklart om vi nå er startet på approval-tidsfristen eller om vi fortsatt befinner oss heelt mot slutten av second review.

Altså, er det når lysene er slukket at den flyttes til neste steg eller er det når den forsvinner fra lista?

Tipper sistnevnte, men usikker🤔

Volumvektet snittpris VWAP 66,803

4 Likes

Her på billede er det den overordnede kø for alle kemiske lægemidler, som er sendt ind til godkendelse, og det er bare placeringen Cevira fik den 4/8-25

Chemistry clinical departement er en specifik reweiw afdeling hos CDE.

Clinical, Pharma og compliance osv. var også reweiw afdelinger

Er det eksempler på disse listene, hvor noen søknader har fått teksten : Not approved?

Under Clinical - Pharma etc.

Eller får samtlige på disse listene en samlet vurdering? Før eventuelt godkjenning/avslag?

For, om det har vært noen på listen som har fått påskrevet : Not Approved, er det jo kjempe positivt for Cevira.

Mens, om du ikke kan vise til noen eksempler hvor dette har stått.

Så vett du jo ikke om det er Approved/Not approved som er tilfelle!
(Før svaret kommer)

Asieris fortsetter å stige i Asia, snart opp 10% siste to dager og opp 43% 1 år.

Mcap Asieris finner jeg ikke, men mener det tilsvarer ca 7 mrd NOK sist noen tok opp valuta og markedsverdien ??

Bid/Ask

10.62/10.63

Prev. Close

10.35

Open

10.45

Day’s Range

10.35 - 10.76

52 wk Range

6.32 - 13.22

Volume

9.075M

Average Vol. (3m)

6.383M

1-Year Change

43.2%

https://www.investing.com/equities/jiangsu-asieris-pharmaceuticals

@Savepig har du tilgjengelig markedspris i NOK for Asieris i tillegg til 3 mnd utvikling?

PHO opp 15% 1 year…

Ta med 6 mnd Change også og Asieris er opp 17,5%

1 Like

3 Likes

Jeg gikk kun ut fra skjemaet som @roblar viste til. Der står jo “Not approved” som et alternativt utfall.

Skjønner, men forstår ikke hvordan du kan konkludere med at not approved er mindre sannsynlig en før lampen ble slukket.

Det man kan konkludere med, er vel heller at straks kommer yey or ney.

Mener på det var en som postet en item som gikk ut fra køen for noen uker siden, slik som 1702 gjorde nå, men husker ikke hvem det var. Var det du @Sorene kanskje?

Om man finner igjen den så kan man kanskje i det minste se om den er ute nå, og om den er det, hva var resultatet.

Forøvrig litt dårlig timing for oss den APL-2401 nyheten som kom omtrent samtidig som 1702 gikk ut av køen. Hadde vært bedre om vi kunne sett markedsresponsen i Kina basert på kun 1702 faktoren alene.
(Etter hva jeg leser på kinaforum ang passed/no passed nå, så finner jeg ikke noe negative meldinger rundt det. Det virker mer som det er formaliteter som gjenstår nå)

1 Like

Om det ikke finnes veldig gode behandlinger allerede vil jeg si at;

Shanghai, China, October 10, 2025 — Asieris Pharmaceuticals (Stock Code: 688176.SH), a global innovative pharmaceutical company focused on genitourinary tumors and women’s health, announced that the international multicenter phase
met its primary endpoint, together with a robust safety profile.

Previous I/II studies in Germany and Norway showed high response rates of 71%–95% in patients with CIN2 and CIN3. Subsequent global Phase III results in China and Europe demonstrated that at 6 months after initial treatment, the pathological regression rate (histopathological response rate, defined as the proportion of subjects with histopathological regression to CIN1 or normal) was significantly higher in the APL-1702 group than in the placebo group (47.0% vs. 29.5%, p < 0.001). The histopathological improvement rate (defined as CIN2 regressing to CIN1 or normal, or CIN3 regressing to CIN2, CIN1, or normal) was 53.8% in the APL-1702 group versus 36.4% in the placebo group (p = 0.001). The high-risk HPV clearance rate was 28.0% in the APL-1702 group compared to 19.8% in the placebo group (p = 0.086). For the most carcinogenic HPV16/18 subtypes, the clearance rate increased by 103.90% in the APL-1702 group compared to the control group (31.4% vs. 15.4%, p = 0.011). Subgroup analyses by age, HPV status, region, and lesion area showed consistently better response, histopathological regression, and HPV clearance rates in the APL-1702 group. The incidence of Treatment-Related Adverse Events (TRAEs) for APL-1702 showed no difference compared to the placebo group, demonstrating a favorable safety profile.

Utgjør en ganske meningsfull klinisk forskjell for pasientene.

Drug+Device er visstnok et relativt komplisert regulatorisk hinder i forhold til de to enkeltvis. Om Asieris og Photocure har gjort dette rett, og Photocure har jo vist at de kan tidligere, så ser det ikke ut som om det er de kliniske resultatene som skal hindre en godkjenning, men gjerne forholdene rundt det tekniske aspektet.

Blir spennende, er ikke langt unna nå.

3 Likes

Her er den, @aribjo

Skal se om jeg finner ut litt av den i løpet av dagen. Må vente til arbeidsdagen begynner så jeg får betalt for arbeidet med å søke :joy:

2 Likes

Edit:

Finner ingen av disse på listen lenger.

Produktet er alt godkjent i USA

received U.S. Food and Drug Administration (FDA) approval on March 28, 2025.

Så mulig en lettere vei til godkjenning i China?

Edit :: ble godkjent i China å

1 Like