Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Samme liste, bare annet valg på drop down menyen helt til høyre.

(Den var på plass 347 når siste lys gikk ut på Onsdag)

Vet ikke hva forskjellen er på å velge i drop down menyen VS ikke å velge noe. Men jeg ser på kinaforum de har lastet screenshots med samme settings jeg har. Så det er grunnen jeg ser på den viewen jeg har.

4 Likes

Der er 7 items i listen forran som er aktiv nå (trukket fra en som ligger med dobbel nummer, og en med trippel, samt første i køen som er aktiv, men fra 2019)

Drar frem gjettometeret igjen og sier svar uke 1-2 2026. Noen bedre guesses?

Pen start

6 Likes

Gjettometeret er innstilt på regulatoriske deadlines. Enten innen 31 Desember ved 60 dagers frist, eller innen 13 Januar ved 67 arbeisdagers frist.

Altså: Innen 4 uker.

6 Likes

Tirsdag 6 Januar 2026.

Meldt av Asieris kl 10:15 Norsk tid.

Videreformidlet med børsmelding fra PHO
Kl 11:48

Det var så spesifikt at hadde ikke Snåsamannen vært død så hadde jeg trodd du hadde tatt en tlf til han :joy:

For meg virker det mest logisk at det er du som her har valgt den riktigste listen fra “Reviewing Department”, nemlig “Clinical Department of Chemical Drugs”.
Å ikke velge liste, betyr vel bare at man tar med alle caser, uavhengig av hva det enkelte selskap venter på?

Tror ikke det har noe å si hvilket valg man tar der. Ser man på aktive i køen forran på begge så er det mer eller mindre like mange.

1 Like

Utrolig spennende dette! Det er mye som kan tyde på snarlig avklaring. Håper inderlig den store pasientgruppen her får en bedre mulighet for å bekjempe kreft mer effektivt!

1 Like

Begynner nå å tro at kursen vil ligge her rundt 65-67 før godkjenningen kommer uansett hvor my lamper som slukkes og tennes og uansett hvor mye Asieris dundrer oppover på høyt volum. Et lite tegn til å ville oppover så er det ned igjen.
Rundt disse kurser ser det utømmelig ut. Selges en post på 66.5 så dukker det automatisk opp en ny på kurs eller litt lavere.
Vel, ser ikke ut for at det lar seg gjøre og kruse opp til 70.
Kan man forvente 50% opp ved godkjenning eller drar vi opp til 75 før vi siger tilbake til 65 tallet igjen?

Mitt bett er max 70 ved årsslutt og før evt godkjenning, og stabilt nivå 85 etter evt godkjenning.
Et >50% kursløft i 2026 tror jeg utelukkende vil kunne trigges av en M&A-prosess i en eller annen form, men at spekulasjoner rundt dette også kan dra opp kursen midlertidig.

Skal ikke rare jafset til før kursen øker.

3 Likes

Tja ,kursen har vært oppe i 130 kr i 2022 på gode fase resultater fra studie! Blir cevira godkjent og salget blir som guidet fra Aseries vil photocure ha en stor oppside , da kan kursen løfte seg godt over tidligere kurstopper.

1 Like

Fase 3 resultatene kom vel i 2023?

Å var det som løftet kursen ut av sumpen.

Gikk fra kr 43.- til 59.-

På kurs 68 er mcap til selskapet 1.850 millioner

De har 250 ish mill på bok.

Å vil ved godkjenning motta 120 mill

Tilsvarende ish kr 4.5 pr aksje.

Så er jo spørsmålet hvor lang tid det vil ta før Cevira gir kr i kassen, å ikke minst hva Net resualt vil bli.

Edit : PHO sitter også med 500.000 aksjer. Som på nåværende kurs tilsvarer 34 mill.

Så total cash balanse kan bli 400 mill ved godkjenning. På kurs 68.-

1 Like

Det tror jeg også, men for min del så er d slik at jeg har vært i Photocure i et år nå utelukkende for å få med meg oppgangen ved en Cevira godkjenning.
Jeg har gav på 57 og ikke så mye aksjer, men nok at det kan bli en pen gevinst.
Derfor er fokuset mitt kun hva kursen vil gå til ved en godkjennelse.
Jeg vil selge da for å støtte opp om andre prosjekter jeg mener potensialet er større ved å eie.
Har ståltro på Pho og at det virkelig kan kaste av seg på 3-5 års sikt, men disse årene har desverre ikke jeg tilgjengelig.

Edit: ikke tenkt å hoppe i penalet asså

1 Like

Cevira blir med stor sannsynlighet en ny innovativ,.brukervennlig og effektiv behandling, som kan bli en enorm suksess!

Markedet vil etterhvert se fremover og prise inn fremtidig inntjening.

Spørsmål blir hva Briarwood foretar seg… De sitter på en strategisk post I selskapet!

Håper på oppkjøp, slik at en never ending story endelig kan avsluttes for mitt vedkommende.
Makan til deprimert akjonærmasse som bestandig må selge ned hver oppgang ser man skjeldent i andre aksjer.

1 Like

Blir litt epler og pærer å snakke om 130. Det var en blow off top, og det var før flex falt bort.

Men for all del, spennende chart nå:

(Edit: ser jeg rotet med når emisjonen i pho var, årene har flydd)

5 Likes

Jeg forventer at 2026 vil innebære en ny æra for Photocure.

Noen stikkord er:

Godkjenning av Cevira.
Godkjenning av Skop i Kina
Nedklassifisering i USA
Fortsatt bedring av lønnsomheten i kjernevirksomhet
De første tegn til markedsrespons for Cevira i Kina.

I denne sektoren innebærer dette en sjelden kombinasjon av et trygt økonomisk fundament med et eventyrlig videre potensial!

4 Likes

Er delvis enig i det, savepig! Det eneste som er sikkert er at vi snakker enorme summer og beløp ved godkjenning av legemidler og markedstilgang,.refusjon osv❎️