Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Hvor mange er foran i køen?

Når ditt eneste formål inne på pho tråden er å komme med negative vinklinger, så er du for lengst avslørt.

1 Like

Kjørte en sammenligning mellom den Kinesiske “pressemeldingen” og den engelske gjennom GPT. Ikke store forskjellene, men det første punktet er verdt å ta med seg.

@Haltopen Den har nr. 1803, men basert på erfaringen fra sist er det ikke en kronologisk gjennomgang.

3 Likes

Den er tynn :sweat_smile:

Er alltids siste delte News som havner der.

Frem til dagens børsmelding, lå News fra 1 Aug på highlight :sweat_smile:

Det kan være, ikke lagt merke til før

Med fare for å ytterligere forsøple dialogen: Har du lest det jeg har skrevet?

Meldingen fremheves som superbull av flere, men når jeg leser og vurderer, så opplever jeg den ikke som noe mer enn nøytral.
Som @kreinh skriver så kan forventning om godkjenning rett rundt hjørnet nå legges bort.
Samtidig så er det positivt at det pågår prosess og at det skjer noe bevegelser i denne.

Er ikke på kjøpern eller selgern

Hvorfor børsmelder Asieris dette om det bare er en “mehhh business as usual” melding?
Altså at det er helt normalt i prosessen og ikke noe å ta notis av?

Kan ikke ha registrert at de har gjort det tidligere.

2 Likes

De melder jo om fremskritt i prosessen. Det er jo ordrett det de skriver, i inten annen enn positiv forstand. At dette tolkes som nøytralt, eller mer spesielt; negativt av enkelte gir ingen mening.

6 Likes

Heldigvis gjør vi selv frie valg ang kjøp/salg. Ingen her innpå tråden som kan påvirke hva kursen står til om 12mnd uansett (ikek i spesielt stor grad ivertfall).

Så om noen vil tolke det negativt så får de selge da, og omvendt med vi andre som mener motsatt

1 Like

Ingen ekspert, men de melder nok dette fordi det er en viktig milepæl i godkjenningsprosessen. Jeg ser utelukkende på dette som positivt og nå gjenstår oppløpssiden.

Tok en liten sjekk vedr. fase 1 og 2 med Co-pilot (uten at den nødvendigvis har fasit:

"I Kinas godkjenningsprosess for legemidler, spesielt gjennom NMPA og deres tekniske avdeling CDE, er det vanlig med flere vurderingsrunder – så en “andre runde” er ikke nødvendigvis et tegn på problemer, men heller en etablert del av prosessen .

Slik fungerer det vanligvis:

• Første runde : CDE vurderer den innsendte NDA (New Drug Application) basert på dokumentasjon knyttet til kvalitet, sikkerhet og effekt. Hvis alt virker tilfredsstillende, går søknaden videre.
  • Andre runde : Myndighetene tar en dypere titt, gjerne på mer tekniske aspekter – som produksjonsprosess, stabilitet, doseringsmekanisme og eventuelle tilleggsdata. Dette trinnet kan også inkludere behandling av “supplementary information” , altså tilleggsdokumenter som søkeren har levert.
  • Endelig godkjenning : Kommer etter teknisk vurdering er avsluttet – typisk etter 2–3 runder, spesielt for mer komplekse eller innovative produkter.

Det finnes eksempler på enklere produkter som har fått godkjenning etter én runde, men det er ikke normen , spesielt ikke når det gjelder legemidler som krever fotodynamisk behandling som Cevira. Flere investorer har også påpekt at APL-1702 nå er på en spesifikk liste for behandling av tilleggsinformasjon, noe som tyder på at det ikke gjenstår mange trinn.

4 Likes

Det @kreinh melder er med respekt å melde tull. Det er selvsagt en positiv melding at vi nå endelig er ferdig med å ligge i kø, og dermed har gått over til konkret saksbehandling!

OK. Konkret saksbehandling. Og den kan tar hvor lang tid å svare på? Og så blir det enten tommel opp, eller ned.
Skjønner virkelig ikke hva som er positiv med dagens melding…

Ang. hvilken plass de har. Ser nå at de ulike områdene har ulike køer. Positivt!

1. Clinic: plassering nr. 18

2. Pharmasy: plassering nr. 642

3. Compliance: plass nr. 200.

9 Likes

Blir spennende å våkne i morgen og sjekke hvordan Asieris kursen reagerer.

1 Like

Vel, personlig synes jeg alltid det er fint når jeg omsider blir kalt inn til saksbehandler fra venteværelset! Det er jo da det skjer noe!

2 Likes

Blir overtid på Georg denne uken
image

Helt enig, det er jeg også. Men tiden på venteværelse har ja allerede vært lang. Og hvis saksbehandleren nå etter han endelig skal se på saken finner ut at han har flere spørsmål, så tar denne saken vel enda mye lenger tid enn i alle fall jeg har sett for meg. Jeg trodde vi snakket 60 dager og frykter at vi kan se langt etter det…

Vel, er jo kun ABG som har gitt en verdi på Cevira til nu. = kr 15.- med kursmål 68.-

Mens DNB og Norne priser PHO til 80/85 uten å ha gitt verdi på Cevira.

Skjedde ikke mye etter dagens melding, får håpe hypen ikke er i ferd med å avta :sweat_smile:

1 Like

Jeg trodde også 60 dager. Men da regnet jeg med at flesteparten av dagene var tiden i kø…

1 Like

Jeg nevnte at jeg hadde solgt AZT før den gikk 10-gangern for noen få år siden. Bittert, men typisk.
En her på forumet ba meg si ifra om jeg skulle finne på å gjøre det samme med PHO.
Man kan jo ofte få en følelse av at god eller dårlig flaks er det som gjør de store utslagene.
Jeg har lenge vært med i PHO, og hadde på det meste rundt 60.000 aksjer.
Nå har jeg redusert til 4.000, så om det skulle komme en melding som driver kursen opp mot gamle høyder så blir det bare hyggelig, men ikke vanvittig hyggelig :grinning:
Jeg er luta lei av dette selskapet etter årevis med brustne forhåpninger.
Det føles faktisk godt å ha tatt beslutningen selvom den var vanskelig å ta.
Og fint å ha fått frigitt kapital til andre mer spennende ting. Lykke til de trofaste.

3 Likes