Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 4

Fullt forståelig, men spørs om du må ut med de siste 4K også da, om historien skal gjenta seg?

Skjønner deg så inderlig godt Quadruple, skal jammen være godt å komme seg ut av denne sumpen når den dagen kommer.
Men nå har jeg sittet i så mange år, nå skal jeg sitte til det bitter end.

Lov å spørre, solgt du før, eller etter Q?

Litt merkelig tidspunkt å selge ETTER, når de endelig har klart å få litt fart på sakene?

Enig i at noen sikkert har litt vel høye forventninger til Cevira, samt at PHO som selskap er priset relativt høyt.

Men vil da tro du kunne klart å få nærmere 80 for aksjene innen rimelighetens tid.
Trolig Innad dette kvartalet.

( eller prøvde du å trade? Med plan om billigere inngang etter Q :sunglasses:)

1 Like

Jeg gikk nesten på en stjernesmell rett før Q… har aksjer i pho på 5 forskjellige kontoer… ja, I know, ikke spør…
Så tenkte rydde opp litt og flytte rundt siden Q vanligvis blir dårlig. Angret meg i siste liten rett før og kjøpte tilbake til 1kr lavere det jeg hadde solgt. Man kan tro jeg var fornøyd dagen etter når Q kom ut :joy:

2 Likes

Richard Wolf ansetter 3 Senior Territory Sales Managere i Spania.

Fra Q2: "In June 2025 Photocure announced the start of its
Hexvix sales, marketing and direct distribution
operations in Spain. Spain has a big market potential
with over 58 000 TURBTs performed per year. It has
a high incidence of bladder cancer with 11 500 new
cases diagnosed per year. Hexvix is reimbursed in
Spain and has the support of local bladder cancer
experts in key centers.
"

Kan se ut som de begynner å rampe opp i Spania også.

Edit For ryddighetens skyld: Fra skjermbilde står det “ansetter èn”, men inne på stillingsannonsen står det " søker å ansette tre" dersom noen ikke fikk det til å henge på grep :innocent:

9 Likes

Må si det flyter godt for tiden rundt PHO. Ene hyggelige nyheten etter den andre.

2 Likes

Noe har vel priset seg litt inn allerede med siste tids stigninger der, men regner med den skyter videre opp på høyt volum. Så får vi se om PHO henger på da og at dagens melding ble tolket overdrevent nøytralt/negativt. Jeg tror i alle fall det. Men så anser jeg dagens melding som positivt og da. Vektlegger mer at Asieris melder «fremgang» i det de åpenbart mener er en positiv nyhetsmelding enn at markedet her trekker på skuldrene. Den som lever, får se osv…
«Feirer» dagens melding med et glass rødvin, så får det heller fremstå som idiotisk i morgen 🫣

5 Likes

Mange har kritisert ledelsen i Photocure for å vise en litt likegyldig holdning til utvikling relatert til Cevira. Vel, dagens melding fra Asieris ble tydeligvis oppfattet som så viktig og positiv av ledelsen i Photocure, at de valgte å melde den til markedet! Dette i litt tankevekkende kommentar til dem som mente at dagens melding ikke var positiv eller viktig…

5 Likes

Litt vel mye Stråmannsargumentasjon her. Kan jo være en viktig melding å legge ut uten å være udelt positiv.

Eller er jeg baisser og på kjøpern om jeg ikke bare uttaler meg om det positive jeg ser i meldingen?

Var det noe som ikke var positivt i den meldingen?

1 Like

På generelt grunnlag selvsagt ja! Men var det noe grunnlag i dette tilfelle for ikke å tro at Photocure mente det var en positiv melding, siden de vanligvis ikke har brydd seg med å melde noe relatert til Cevira?

1 Like

Heftige skylapper her.
For de som ventet på Ceviragodkjenning imorgen var denne nyheten ikke positiv.
Det skyver på tidspunktet for når den potensielt kommer.
Utover det bekrefter meldingen at behandlingen er igang, noe som er positivt.

De fleste av oss har vel levd i håpet om melding “neste dag”? Poenget er at vi alle har levd i total uvisse så lenge vi ikke har visst om vi fortsatt kun står i kø eller om saksbehandlingen av tilleggsinformasjonen har begynt. Nå vet vi at saksbehandlingen faktisk er i gang, og da er det sannsynlig at det vil ta relativt liten tid å komme frem til en avgjørelse. Dette er sannsynlig fordi saksbehandlingen var ferdig i vår bortsett fra den delen de ba om tilleggsinformasjon om. Er svaret da slik de ønsket, er det normalt ikke behov for å ta saksbehandlingen opp på nytt i full lengde. Vi bør dermed kunne forvente en avgjørelse, enten negativ eller positiv, om kort tid.

2 Likes

Eller innen 60 dager hvis det må regnes fra start av saksbehandlingen? Er det arbeidsdager vi snakker om, så er vi i slutten av oktober = negativ.

Skriver bare at det ikke er en udelt positiv melding i alle sammenhenger. Det er visst ikke lov uten å plasseres i bås av enkelte.

Ja, da er jeg enig det ville vært negativt! Men dette har vel @Haltopen avklart ganske så bra?

1 Like

De fleste her inne har vel vært mer eller mindre innforstått med at ca slutten av Semptember var hva vi kunne se for oss ang Cevira svar, men at det kunne komme før?

Som kjent så er det mer enn Cevira på trappene , f.eks. BLC scope godkjenning i Kina.
++

For min egen del anser jeg risikoen for å trade i påvente av cevira svar like risikofylt som før dagens melding siden vi ikke vet om prosessen nå videre vil ta 2 uker eller to mnd.

Legg og til den ganske gode rapporten forrige uke, og som vi ser så kommer meldinger fra Kina helt utav det blå midt i OBX åpningstider.

Det vi faktisk vet etter dagens melding er at ting er på rett vei. Man skal være godt over snittet negativt innstilt om man skal tolke det som noe annet. At noen er skuffet over de såg for seg tidligere godkjenning, kansje alerede denne eller neste uke har jeg full forståelse for. Kunne godt ha tenkt meg den kom nå jeg og

2 Likes

Nå som Photocure ser ut til å ha fått sving på Hexvix/Cysview butikken så kan jeg vel klare å vente litt til. Vi bør vel forbi ATH før jeg skal begynne å tenke på å ta gevinst her.

6 Likes

Er du sikker på at dette ikke bare er en prosess innenfor de 60 dagene da? Jeg tror nemlig det og at september fortsatt er gyldig, det er ventetiden på behandling som tar storparten av tiden.

1 Like

Det virker for øvrig som du raskt setter deg i en offerrolle her. Du får jo faktisk seriøse og saklige svar, så det er ingen grunn til å tolke uenighet som personangrep.

1 Like