Virker som mang har gått lei, og bare selger seg ut!
Ofte en god indikasjon på at bunnen nærmer seg det:)
3 arbeidsdager igjen til ferie i Kina. (De jobber lørdag også denne uken).
Ja ser at nyttårs feiringen starter 16. feb. med nyttårsaften og varer til 23. feb.
Mange som satser i dag på at godkjenning kommer ikke før nyttårsfeiringen.
Ikke rart det tar litt tid med svaret når de bruker tullekalender. Sikkert rota med antall dager 
Litt sent ute?
Ser jeg har regnet litt feil i et tidligere innlegg vedrørende Kinesisk nyttårsfeiring. Trodde de hadde ferie helt til 4/3.
Det riktige skal være fra og med førstkommende søndag den 15/3 til og med mandag 23/2.
Noe kompenseres med at førstkommende lørdag den 14/2 er arbeidsdag.
Er ikke avgjørelsen da klar for Cevira før disse fridagene, er alternativ deadline den 4/3. (Har da regnet inn også lørdag 28/2 som er ekstra arbeidsdag i perioden.)
Har mistet det meste av troen på at det skal skje noe positivt. De har dratt beina etter seg gjennom hele denne langdryge prosessen, intet som tyder på at de plutselig skulle få opp farten rett før ferien.
Er litt tragikomisk å se tilbake på innlegg om dette produktet som visstnok var så viktig for kinesiske myndigheter at «fasttrack» var nærmest garantert.
Også litt deprimerende å tenke på at selv om avgjørelsen blir positiv betyr det bare starten på enda mer venting før det eventuelt begynner å strømme på med inntekter utover de par tre kronene per aksje som milepælen utgjør.
Skjønner godt din frustrasjon. Personlig håper jeg at et Q4 som bekrefter optimismen fra Q3 sammen med en positiv avgjørelse for Cevira, vil gi et godt grunnlag for langsiktig reprising av aksjen. Men først etter at vi har hatt en naturlig sell-off rett etter Cevira godkjenning. Det kan bli avgjørende å få en ny guiding fra Asieris.
DS fortjener jo nesten litt kudos, han har jo hatt rett hele veien angående tiden det har tatt for Cevira å gå igjennom systemet.
Som jeg har skrevet før, er jeg ganske sikker på at vi får inn nye tyngre fond og aktører ved Cevira godkjenning. Traidere og småtrøtte aksjonærer blir absorbert på kort tid!
“Historikken viser at NMPA foretrekker å “tømme bordet” rett før den nasjonale ferieuken. I år (2026) starter ferien Søndag 15. februar . Siden Lørdag 14. februar er en offisiell arbeidsdag i Kina, er dette den mest sannsynlige dagen for en eventuell samleutsendelse av nye godkjenninger.”
Sjekket 2024 og 2025. Begge årene så var det er raus av godkjenninger siste dagene før ferien, så det her blir lange dager å vente frem til Lørdag 
(Hittil i år så har det ikke vært noe “bolker” med godkjenninger, så det kommer nok en fin bolk nå på tampen om det holder seg oppe fra hva som har vært vanlig i årene før)
13 av 48 totalt for 2024 ble godkjent i dagene før ferien, og 13 av 76 i 2025 samme dagene (rekord år for godkjenninger i 2025)
Kan en mulig grunn for at NMPA kanskje velger å vente med sin tilbakemelding for avgjørelse til etter ferien, være at de vil da være mer tilgjengelig for avklaringer, oppfølging og mulige innvendinger til avgjørelsen?
Hehe satt og tenkte på samme ting vi tydeligvis
Det mangler ikke på det. Hele topp20, som representerer over halvparten av aksjene i selskapet, består av slike.
Kurs tegnes på «proffe» aktører sitt alter inntil bedre Q-tall og/eller godkjenning i Kina sannsynliggjør nye inntekter på bunnlinja. Å følge utvikling dag-til-dag på tynt volum unner jeg ingen. Og tror man ikke på noen av delene, så er det frivillig pinsel.
Dét sagt, så er det allikevel litt fascinerende med oversolgt aksje og negativitet gitt det man har av indikasjoner på hva gjelder butikken og sannsynlig inngang i Kina. Selv hensyntatt kjip FX-utvikling.
Zoom ut er mitt tips alltid.
Så skal det sies at til og med utzoomet er det ikke superpent nå 
Enig at proffe fingre ligger på vekten alltid, både når den ble pushet opp til 80, og når den senkes til 60
https://borsen.dk/investor/valuta/Y29/Norskekroner
Hvis den norske krone fortsætter sin udvikling så bare helt ro på med den godkendelse 
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.